• شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94033017118
  • خبرنگار : 71461

حسینی:

ماه رمضان امسال 500 محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود

ماه رمضان امسال 500 محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ماه رمضان امسال 500 محفل قرآنی در کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ماه رمضان امسال 500 محفل قرآنی در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در نشست خبری با بیان این‌که «ماه رمضان فرصتی است برای اجرای برنامه‌های قرآنی» اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر قدم‌هایی در برگزاری محافل انس با قرآن کریم برداشته و در این طرح نهادهای فرهنگی دیگری نیز مشارکت داشته‌اند تا مردم بتوانند در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: امسال هم از چند ماه قبل ستاد برگزاری محافل انس با قرآن در سازمان تشکیل شد و بخش‌های قرآنی، بسیج، سپاه، رادیو، شبکه قرآن، اداره تبلیغات استان‌ها و دفاتر ائمه جمعه همگی با سازمان همکاری داشتند تا زمینه‌ای فراهم شود برای حضور مردم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: ما از چند ماه قبل ستاد تشکیل و شناسایی قاریان غیرایرانی را برگزار کرده‌ایم و اسامی را برای شورای عالی قرآن ارسال کرده‌ایم و 12 قاری برجسته مصری برای تلاوت در محافل انتخاب شده‌اند. ما امسال در کنار قاریان مصری از قاریان کشورهای دیگری همچون بنگلادش نیز برای حضور در محافل بهره برده‌ایم.

حسینی در ادامه با بیان این‌که «با توجه به توانمندی قاریان ایرانی به جرأت می‌توان گفت که تلاوت اینها از برخی از قاریان مصری جذاب‌تر است» ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان، برنامه‌ریزی برای حضور قاریان برجسته ایرانی در محافل انس با قرآن است. زیرا رضایت‌مندی از قاریان ایرانی گاهی بالاتر از قاریان مصری است. در سال گذشته 490 محفل انس با قرآن برگزار شد و امسال هم 500 محفل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ما نباید فقط به فکر کمیت باشیم بلکه باید به دنبال این موضوع باشیم که محافل انس با قرآن اثرگذار، عمیق و موثر باشد. محفل قرآنی می‌تواند به عنوان یک جنگ قرآنی هدف‌دار برگزار شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ افزود: در سال‌های گذشته ما فقط اعزام قاری را داشتیم. اما امسال مجری و کارشناس قرآنی هم اعزام می‌کنیم.

وی گفت: امسال در 219 امامزاده، 37 حسینیه، 59 سازمان و همچنین 189 محفل در مصلی و مساجد برگزار می‌شود و همچنین 20 محفل انس با قرآن کریم به عنوان محافل شاخص قرآنی برگزار می‌شود.

حسینی تصریح کرد: ما در محافل شاخص قرآن کریم به دنبال این هستیم که این محافل به صورت موضوعی و هدفمند برگزار شود و قاری و مجری و کارشناس هر سه به یک موضوع قرآنی بپردازند.

وی تأکید کرد: نشست بازبینی آیین‌نامه برای مسابقات قرآن در قم برگزار شده و ما این آیین‌نامه را در ماه مبارک جمع‌بندی می‌کنیم تا برنامه‌های سال 95 مسابقات قرآنی را اعلام کنیم چرا که مرحله شهرستانی این مسابقات از اوایل تابستان آغاز می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: مسابقه اذان و تواشیح دهه اول مرداد و مسابقه‌ شکوفه‌های قرآنی دهه اول شهریورماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha