• یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 94032413939
  • خبرنگار : 71460

نحوه صعود تیم‌های ملی در قاره‌های مختلف به جام جهانی روسیه

نحوه صعود تیم‌های ملی در قاره‌های مختلف به جام جهانی روسیه

رقابت انتخابی جام جهانی روسیه در قاره آسیا آغاز شده و یک سال پس از جام جهانی برزیل، تب فوتبال ملی بار دیگر همه جا را در بر گرفته است.

رقابت انتخابی جام جهانی روسیه در قاره آسیا آغاز شده و یک سال پس از جام جهانی برزیل، تب فوتبال ملی بار دیگر همه جا را در بر گرفته است.

به گزارش ایسنا، چیکوئیتو دوکارمو از تیمور شرقی این افتخار را داشت تا اولین گل رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه را در برد 4 بر یک برابر مغولستان به ثمر برساند.

31 کشور همراه روسیه در جام جهانی 2018 حاضر خواهند بود.

در زیر به بررسی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 می‌پردازیم.

قاره اروپا (13 سهمیه)

رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه در هفت گروه 6 تیمی و دو گروه 5 تیمی خواهد بود. تاکنون حضور روسیه از این قاره به دلیل میزبانی قطعی شده است. تیم‌های صدرنشین هر گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و 8 تیم برتر دوم نیز به صورت رفت و برگشت 4 بازی برگزار می‌کنند تا 12 سهمیه اروپا غیر از روسیه مشخص شود. برای تعیین بهترین تیم دوم نتیجه تیم‌های دوم گروه با تیم قعرنشین حساب نمی‌شود. همچنین کشور جبل‌الطارق که در انتخابی یورو 2016 حضور دارد نمی‌تواند در رقابت‌های انتخابی جام جهانی حضور داشته باشد چرا که هنوز عضویت دائم این کشور در اروپا به رسمیت شناخته نشده است. دادگاه (CAS) در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است.

این رقابت‌ها از سپتامبر 2016 آغاز می‌شود و تا نوامبر 2017 ادامه خواهد داشت.

آمریکای جنوبی (4.5 سهمیه)

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی تغییری نکرده است. تمام تیم‌های این منطقه به صورت رفت و برگشت برابر هم به میدان خواهند رفت که در پایان 4 تیم به طور مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد و تیم پنجم این منطقه نیز باید در دیدار پلی‌آف برار نماینده قاره آسیا قرار گیرد و یک بازی رفت و برگشت انجام دهد.

آمریکای مرکزی (3.5 سهمیه)

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در این قاره کمی پیچیدگی دارد و در 5 مرحله انجام می‌شود که تیم‌های بزرگ و مدعی مکزیک و آمریکا از مرحله 4 وارد این مرحله خواهند شد. دو تیم مکزیک و آمریکا اغلب از این گروه به مرحله بعد راه می‌یابند و تیم سوم معمولا هندوراس یا جامائیکا است.

آفریقا (5 سهمیه)

در آفریقا رقابت‌های انتخابی جام جهانی با دوره قبل فرق کرده. امسال قرار است این رقابت‌ها در 3 مرحله و هر 3 مرحله نیز به صورت رفت و برگشت باشد. در مرحله اول و دوم تعداد تیم‌ها به 20 تیم کاهش پیدا خواهند کرد.

پس این 20 تیم در 5 گروه چهار تیمی تقسیم‌بندی خواهند شد که از هر گروه تنها تیم سرگروه راهی جام جهانی می‌شود.

آسیا (4.5 سهمیه)

رقابت‌های انتخابی در قاره آسیا مانند سال 2014 است تنها با این تفاوت که مرحله نهایی آن حکم انتخابی جام ملت‌های آسیا را نیز دارد که سال 2019 در کشور امارات برگزار خواهند شد.

دور اول: 12 تیم آخر رده‌بندی فیفا در قاره آسیا به صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفتند که در نهایت 6 تیم صعود کرده مشخص شدند (بوتان – کامبوج – چین تایپه – هند – تیمور شرقی و یمن)

دور دوم: شش تیم صعود کرده همراه 34 تیم دیگر قاره آسیا در 8 گروه پنج تیمی قرار گرفتند. این بازی‌ها از ژوئن 2015 آغاز و تا مارس 2016 ادامه خواهد داشت. هشت تیم سرگروه و چهار تیم برتر دوم‌ها به مرحله بعد صعود می‌کنند.

دور سوم: دوازده تیم نهایی در 2 گروه 6 تیمی قرار می‌گیرند و از سپتامبر 2016 تا سپتامبر 2017 به مدت یک سال رقابت خواهند کرد. تیم‌های اول و دوم هر گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی می‌شود. تیم‌های سوم این دو گروه نیز به صورت رفت و برگشت با هم دیدار خواهند کرد و برنده این بازی باید با تیم پنجم قاره آمریکای جنوبی برای حضور در جام جهانی رقابت کند.

اقیانوسیه (0.5 سهمیه)

رقابت‌ها در این قاره فشرده و به صورت رفت و برگشت به صورت لیگ خواهد بود که تیم برتر برای حضور در جام جهانی باید با نماینده چهارم آمریکای مرکزی دیدار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۱ ۰۱:۲۸

4.5سهميه واسه ي آسيا خيلي زياده 1.5سهميه يا 2سهميه نهايتش کافيه واسه ي آسيا