• چهارشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94032011802
  • خبرنگار : 71526

جاسوسی سایبری اسراییل از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای

جاسوسی سایبری اسراییل از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی در تحقیقاتی که در رابطه با حمله سایبری سال گذشته به این شرکت انجام گرفت، اعلام کرد که مشخص شده است هتل محل مذاکرات ایران و 1+5 نیز در فهرست هدف ویروس جاسوسی قرار داشته است.

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی در تحقیقاتی که در رابطه با حمله سایبری سال گذشته به این شرکت انجام گرفت، اعلام کرد که مشخص شده است هتل محل مذاکرات ایران و 1+5 نیز در فهرست هدف ویروس جاسوسی قرار داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، زمانی که غول امنیت سایبری (کاسپرسکی) سال گذشته پی برد که توسط یک ویروس که معتقد است مربوط به سازمان‌های جاسوسی اسراییلی است، مورد حمله سایبری قرار گرفته، تصمیم گرفته برای پی بردن به این مساله که چه کاربران دیگری در فهرست هدف این حمله قرار گرفته‌اند، میلیون‌ها کامپیوتر را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داد.

در میان این کاربران هتل‌های اروپایی نیز قرار داشتند که تنها سه هتل توسط این ویروس مورد حمله قرار گرفته بودند و همه این‌هتل‌ها، هتل‌های محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 بوده است.

بنا بر این گزارش، جاسوسی اسراییل از مذاکرات هسته‌ای ایران بخشی از کمپین دولت نتانیاهو علیه مذاکرات است. اما این‌که اسراییل و آمریکا از یکدیگر جاسوسی کنند یک مساله است و این‌که اسراییل سعی کند با دزدیدن اطلاعات محرمانه آمریکا و تحریک قانونگذاران آمریکایی با استفاده از این اطلاعات، دیپلماسی آمریکا را بخواهد تضعیف کند، موضوع دیگری است.

هم‌چنین کاستین رایو، رییس تیم تحقیقات و آنالیز جهانی کاسپرسکی در این‌باره اعلام کرد که این شرکت تنها قربانی ویروس نسخه 2 "دوکو" نبوده است و بر اساس اطلاعاتی که این شرکت از مشتریان خود جمع‌آوری کرده است این حمله سایبری هم‌چنین علیه چند هتل اروپایی و سالن کنفرانس که همگی آنها محل مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای شورای امنیت بوده‌اند، انجام شده است.

وی در ادامه مصاحبه خود با پایگاه خبری وایرد، در مورد این ویروس گفت، برنامه به کار رفته در طراحی این ویروس بهترین نسخه‌ای است که تاکنون دید‌ه‌ام. این ویروس به طرز بسیار شگفت‌انگیزی برنامه‌نویسی شده است و تقریبا در هیچ کجای آن هیچ‌گونه اشتباهی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۸:۰۱

حالا چي؟ چون اسرائيل مي‌تونه جاسوسي کنه کسي حرف نزنه هيچ جا؟ که چي؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۸:۰۴

نه که مثلا اسرائليها و امريکاييها خيلي از هم قايم مي کنن کاراشونو نياز دارن جاسويسي کنن از هم. حتما باز دلواپسها مي‌خوان بيان اينم علم کنن عليه مذاکرات...خب معلومه که اسراييل يا هر دشمني همچين کارايي بکنه...بايد ديد وال استريت کدوم طرفيه؟ بعدشم هيچ جاي خبر نگفته حمله موفق بوده، گفته هدف حمله بوده... بنابراين مبهمه...