• چهارشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94032011542
  • خبرنگار : 71410

کنسرت «همای» لغو شد

کنسرت «همای» لغو شد

کنسرت «پرواز همای» که قرار بود پس از هشت سال به مدت پنج شب در تهران روی صحنه برود‌، لغو شد

کنسرت «پرواز همای» که قرار بود پس از هشت سال به مدت پنج شب در تهران روی صحنه برود‌، لغو شد

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا‌، طبق اعلام شرکت برگزارکننده، این کنسرت بنا به دستور «مقام قضایی» لغو شده است‌.

همچنین توسط شرکتی که اقدام به بلیت‌فروشی این کنسرت کرده‌، اعلام شده که مبالغ بلیت خریداران تا هفت روز کاری به حساب آن‌ها عودت خواهد شد.

قرار بود امشب 20 خردادماه اولین شب اجرای این هنرمند در تالار وزارت کشور برگزار شود.

خبر برگزاری کنسرت «پرواز همای» در تهران، هفته‌ی اول خردادماه 1394 منتشر شد. بلیت‌فروشی این کنسرت نیز به سرعت انجام و موجب شد تا کنسرت این هنرمند چند شب تمدید شود.

پس از قطعی شدن اجرای این کنسرت، سیدعلی نیکونیا - مدیر دفتر تولید و روابط عمومی موسسه آوای هنر اظهار کرد: «این برنامه پس از طی مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی در تهران برگزار خواهد شد.»

اما پس از بلیت‌فروشی، انتقادات تندی نسبت به «پرواز همای» مطرح شد و او را به جریان‌های خاصی نسبت دادند. در این راستا «همای» 19 خردادماه یادداشتی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «اگر من در گذشته اشتباهی داشته‌ام، پذیرفته‌ام و آمده‌ام که جبران کنم. صبور باشید، امروز و آینده‌ام را ببینید و سپس تصمیم بگیرید. نمی‌دانم این همه اصرار برای تخریب من از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ من پاسخ اعتماد نظام را، پاسخ محبت مردم را و پاسخ انتقاد اهالی موسیقی و منتقدان را فقط روی صحنه می‌توانم بدهم، چرا این فرصت را نداشته باشم؟ ناحق به من تهمت ضد انقلاب می‌زنید؟ من فرزند این انقلاب هستم و تا زنده‌ام وفادار به این سرزمین خواهم ماند.»

«پرواز همای» (با نام پیشین سعید جعفرزاده احمدسرگورابی) همراه با گروه «مستان» که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسیقی سنتی را ارائه می‌دهند. او همچنین خواننده‌ی گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌ است. همای، ‌زاده‌ی روستای «احمدسرگوراب» در گیلان است و ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌ است. او دیپلم خود را از هنرستان کمال‌الملک رشت (مرکز استان گیلان) کسب کرد و با علاقه‌ی فراوان به شعر، آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه‌تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۵

متاسفم که روز آخر مطلع ميشن و لغو ميکنن. ازشون تشکر ميکنم که اينهمه مردم براشون اهميت دارن.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۰

نه از افسانه مي‌ترسم نه از شيطان خدا را مي شناسم از شما بهتر

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۹

واقعاً باعث تاسف است كه اجازه برگزارى كنسرت را نمي‌دهند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۴۳

خيلي جالبه وقتي براي اجراي کنسرتي مجوز صادر ميشه , قطعا مجوزهاي لازم از تمامي مراجع ذيصلاح اخذ ميشه , حالا چرا يدفعه چنين اتفاقي مي‌افته ..... جاي بس تامل داره .؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۵:۲۹

دوستان عزيز بجاي کنسرت برويد پاي رسانه ملي بنشينيد هم ارشادخواهيد شد و هم از ريز گردها در امان خواهيد بود.بده به فکر سلامتي و جيبتون هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۲

مضامين اشعار اين آقا هيچ تناسبي با فرهنگ اسلامي نداشت...بهتر که لغو شد....چرا اصلا از ابتدا به آن مجوز دادند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۲۳:۲۵

عزيز من آيا هرکسي که شما احساس ميکنيد مضامينش با سلیقه شما تناسب نداره بايد خفه شه؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۹

همين که مردم همه بليط هاشو خريدن و رکورد زدن کافيه وگرنه همه شعرهاش تو اينترنت پره

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۹

هر کسي هر کاري بخواد انجام ميده کنسرتي که مجوز گرفته با چه حقي لغو ميکنن!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۱

از مراجع قضايي خواهشمنديم خودشون رو کامل معرفي کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۳

دفتر موسيقي و معاونت هنري اين مملکت براي چي از بيت المال حقوق مي گيرند؟ چه کسي بايد با مقام محترم قضايي صحبت کند و بگويد پس از اين همه تبليغات چطور 8 ساعت مانده به اجرا و دقيقا پس از ارسال اس ام اس يادآوري حضور در کنسرت، اس ام اس لغو آن ارسال مي شود؟ اگر دفتر موسيقي نمي تواند پاي مجوزهايش بايستد لطفا تعطيلش کنند بلکه صرفه جویي شود. نکته ديگر اينکه اين همه پول يک ماه در حساب يک شرکت، چه سودي در پي دارد؟ در کنسرت کيتارو و شب آخر که لغو شد نيز بيش از يک ماه پول مردم دست شرکت برگزار کننده و همکاران!!!! بود، شايد اين يک روش جديد درآمدزايي است؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۲۲:۵۰

واقعا متاسفم همین

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۰۱:۲۸

به جان مادرم واسه من کم تجربه هم مثل روز روشن بود اين کنسرت لغو خواهد شد. با هماي بازي کردن و به نوعي قدرت خودشونو به رخ کشيدن دوباره... از هماي خيلي بعيد بود بازيچه اين جماعت بشه اينجا ايران است، مملکت هزار قانون...

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۰۲:۳۷

سلام سلام يک نکته مهم هست که متاسفانه شما هم از آن استنکاف ميورزد، معاونت هنري ارشاد در حالي به کيهان کلهر- مجيد درخشاني- انوشيروان روحاني- پرواز هماي- رضا روحاني و...مجوز ميدهد که کاملا آگاهست که واکنشهاي شديدي را از سوي مردم و مجلس و نيروي انتظامي و قوه قضاييه به دليل سوابق و پيشينه اين افراد شاهد خواهد بودو قوانين حقوقي و جزايي هم اين موضوع را دلالت و تاييد ميکنند! حال سوال اينست که با آگاهي ازين موضوع- چرا ارشاد آگاهانه به ايجاد بحران ذهني در مخاطبين اقدام ميکند؟ چرا جامعه مخاطب را بسمت ذهنيت دوقطبي سوق ميدهد؟ لطفا در اين خصوص راهنمايي بفرماييد. باسپاس فراوان

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۰۷:۰۰

اين چه طرزشه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۰۸:۲۸

واقعا جاي تاسف داره ؟ من سوالي دارم که در صورتي که ايسنا اين متنو پخش کرد و نترسيد ، سوال مرا جواب بدهيد . آزادي چه معنا و مفهمومي دارد؟کنسرت چه خللي در نظم مملکت بازي مي کند ؟ آيا اين کنسرت يک کنسرت زير زميني بوده است ؟ فقط افسوس

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۲۰:۲۸

هماي زاده ي اين سرزمينه و حق داره اجرا کنه به چه حقي نذاشتن اجرا کنه وقتي مجوز هاي لازمو گرفته؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۴۱

جناب صادق مردم يعني چي؟ ايا شما فقط خودتان را به نام مردم ايران ميشناسيد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۳:۵۰

شايد اگه کنسرت برگزار ميشد مردم حاضر در کنسرت اخرت به جاي بهشت جهنم ميرفتن

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۶ ۱۳:۱۰

واقعاالان مااحتياج به شادي داريم, من خودم ازطرفداراشم,, به نظربنده مامشکلاي جدي تري توي کشورداريم,مشکلات مافقط کنسرت نيست,,

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۰۶ ۱۹:۴۲

آقا پول مارو چرا پس نميدن الان دو هفته است که ميگذره از لغو کنسرت هنوزم که هنوزه پولمونو ندادن