• دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94031809740

مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا

رکورد‌هایی که شکسته شد/ ناکامی ایرانی‌ها در زدن رکوردهای خودشان!

رکورد‌هایی که شکسته شد/ ناکامی ایرانی‌ها در زدن رکوردهای خودشان!

در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا 2 رکورد این قاره در ماده‌های 100 متر مردان و پرش با نیزه زنان جابه‌جا شد.

در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا 2 رکورد این قاره در ماده‌های 100 متر مردان و پرش با نیزه زنان جابه‌جا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، در بیست و یکمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا رکوردهای مسابقات در 10 ماده و رکورد آسیا در 2 ماده جابه جا شد.

* دوهای سرعت مردان

در دوی 100 متر مردان "فمی سئون اوگوند" قطری موفق شد دوبار رکورد آسیا و مسابقات را بشکند.

او در نیمه نهایی این ماده با زمان 9.97 رکورد مسابقات را شکست و در فینال هم با زمان 9.91 علاوه بر جابه‌جایی دوباره رکورد مسابقات، رکورد آسیا را هم جابه جا کرد تا در این ماده رکورددار آسیا شود.

این دونده در نیمه نهایی 200 متر هم با رکورد 20.28 رکورد مسابقات را به دست آورد اما رکورد آسیا هم چنان در اختیار "شینگو سوئت سوگو"ی ژاپنی است که در سال 2003 زمان 20.03 را برجای گذاشت.

* پرش با نیزه زنان

در پرش با نیزه زنان نیز "لی لیگ" از چین در فینال این ماده دوبار رکورد جابه جا کرد. لی ابتدا با پرش 4 متر و 55 سانتی متری رکورد مسابقات را شکست و بعد هم با برجای گذاشتن رکورد 4 متر و 66 سانتی متری رکورد آسیا و مسابقات را از آن خود کرد.

* دوی 5 هزار متر مردان

در فینال دوی 5 هزار متر مردان نیز 4 دونده رکوردی بالاتر از رکورد قبلی مسابقات قهرمانی آسیا برجای گذاشتند. "محمد الگرنی " با زمان 13:34.47 مدال طلا و رکورد مسابقات را از آن خود کرد.

"آلبرت روپ" از بحرین (13:35.26) ، "جوویندان لاکشمان" از هند (13:36.62) و "دوموتو نا آهیرو" از ژاپن (13:38.98) سه دونده دیگر هستند که موفق شدند رکوردی بالاتر از رکورد گذشته مسابقات بزنند.

با این حال رکورد آسیا با زمان 12:51.96 هم چنان در اختیار آلبرت بحرینی است که در این مسابقات مدال نقره گرفت.

* دوهای امدادی مردان و زنان

در دوی 4 در 400 متر امدادی مردان تیم قطر با زمان 3:02.50 رکورددار مسابقات شد. رکورد آسیا در این ماده با زمان 3:00.76

در اختیار تیم ژاپن است که از المپیک 1996 آتلانتا تاکنون برجای مانده است.

در 4 در 100 متر نیز زنان موفق شدند رکورد مسابقات را ارتقا بدهند. تیم چین با زمان 43.10 رکورد مسابقات را از آن خود کرد. رکورد آسیا هم در این ماده با زمان 42.23 در اختیار تیم چین است.

* دوی 10 هزار متر زنان

در دوی 10 هزار متر زنان "عالیامحمد محمد سعید" از امارات با زمان 31:52.29 رکورد مسابقات را ارتقا داد. رکورد آسیا با زمان 29:31.78 در این ماده در اختیار "وانگ ژان ژیان" از چین است که از سال 1993 برجای مانده است.

* 400 متر با مانع زنان

در دوی 400 متر با مانع زنان "آدکویا" از بحرین با زمان 54.31 ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد مسابقات را هم در اختیار گرفت. رکورد این ماده در آسیا با زمان مشابه 53.96 در اختیار دو دونده چینی است.

* دوی 3 هزار متر زنان

در فینال 3 هزارمتر زنان نیز سه دونده زمانی بهتر از رکورد قبلی مسابقات برجای گذاشتند. "باربارا لالیتا" از هند با زمان 9:34.13 قهرمان و رکورددار مسابقات شد.

"لی لنژو" (9:41.43) و "ژانگ ژی یانگ" (9:46.82) از چین دو دونده دیگر بودند که رکورد مسابقات را زدند و دوم وسوم شدند.

رکورددار آسیا در این ماده با زمان 8:06.11 دونده چینی است که این رکورد را سال 1993 زده است.

* پرتاب نیزه زنان

در پرتاب نیزه نیز زنان و پرتابگر چینی موفق به شکستن رکورد مسابقات قهرمانی آسیا شد. "لیو شیینگ" با پرتابی معادل 61 متر و 33 سانتی متر رکورد این رقابت ها را دراختیار گرفت.

رکورد آسیا با 65 متر و 62 سانتی متر در اختیار "لی هوی لی" دیگر پرتابگر چینی است.

زنان دوومیدانی کار با شکستن رکورد در 6 ماده عملکرد کمی بهتری نسبت به مردان داشتند.

جابه جایی رکوردهای 10 ماده سطح بالای مسابقات قهرمانی آسیا را نشان می‌دهد.

این درحالی است که دوومیدانی کاران ایران در این مسابقات همانند گذشته رکوردهای کمتری را نسبت به تمرینات و رقابت‌های غیررسمی برجای گذاشتند. در واقع برخلاف دیگر دوومیدانی کاران آسیا که در مسابقات رسمی رکوردهای شخصی و حتی آسیایی را جابه جا می‌کنند برخی از ملی پوشان ایران از ارتفای رکورد شخصی خود حتی رکورد فصل‌شان هم عاجز هستند و دربین این رکورد شکنی ها ایران هیچ جایی ندارد. در این رقابت ها تنها سپیده توکلی موفق شد رکورد هفتگانه زنان ایران را ارتقا بدهد و رضا قاسمی هم زمان خوبی برجای گذاشت اما برخی از ملی پوشان همچون دوندگان 400 متر و محمود صمیمی در پرتاب دیسک رکورد تمرینات خود را هم تکرار نکردند. اگر شرایط موجود به همین منوال ادامه یابد اختلاف دوومیدانی ایران با آسیا بیش از این ها می‌شود و در آن زمان است که هیچ برنامه ای نمی تواند فاصله ایجاد شده را از بین ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۰:۴۰

تحليلتون دقيق نيست دووميداني يک اکادمي تمام مدت شبانه روزي در تهران و چند شهر بزرگ ميخواد که از کودکي افراد رو اموزش بده ضمنا ورزشکار بايد سالي 20 تا 40 تا مسابقه بده الان با پول و امکانات زير اماتوري نميشه با چين رقابت کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۷

مشکلي که ما در دو و شنا داريم اينه که استعداد اين رشته ها به درستي شناسايي نميشوند و نهايتا حاصلش اينه،،،ظرفيت نهايي اين بازيکنان همينه، فيزيک و ژن يک فرد عامل اول است نه علاقه،، اين رشته ها خيلي با علاقه کاري نداره