• یکشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94031709447
  • خبرنگار : 71424

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد:

اخراج ناظم متخلف از آموزش و پرورش

اخراج ناظم متخلف از آموزش و پرورش

روز گذشته سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران اعلام کرد که رای پرونده آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط ناظم مدرسه‌ای پسرانه از سوی دیوان عالی کشور تائید و به اجرای احکام ارسال شده است. در همین راستا سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز به تبیین اقدامات انجام از سوی آموزش و پرورش در این خصوص پرداخت و گفت: ناظم متخلف از مدرسه اخراج شده است.

روز گذشته سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران اعلام کرد که رای پرونده آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط ناظم مدرسه‌ای پسرانه از سوی دیوان عالی کشور تائید و به اجرای احکام ارسال شده است. در همین راستا سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز به تبیین اقدامات انجام از سوی آموزش و پرورش در این خصوص پرداخت و گفت: ناظم متخلف از مدرسه اخراج شده است.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در ابتدا و پس از اطلاع از موضوع هیاتی از سوی آموزش وپرورش متشکل از بازرسان، حراست، مشاوره و روابط عمومی جهت رسیدگی به موضوع به مدرسه اعزام شدند گفت: پس از بررسی‌های اولیه‌ بلافاصله به لغو ابلاغ معاونت مدرسه اقدام و همچنین مدیر مدرسه به دلیل بی‌توجهی به گزارش‌های واصله در این زمینه برکنار و فرد دیگری به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.

وی با بیان اینکه با توجه به آثار سوءاجتماعی و اداری و قبح عمل ارتکابی توسط مشارالیه و در راستای ماده 13 تخلفات اداری و با موافقت وزیر حکم آماده به خدمت نامبرده در تاریخ 24.2.93 صادر شد، گفت: پس از آن هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در تاریخ 4.4.93 رای به اخراج فرد موردنظر را صادر کرد و این رای پس از تایید هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 23.7.93 قطعی و حکم اخراج وی از آموزش و پرورش در تاریخ 24.8.93 صادر شد.

ثقفی ادامه داد: پس از آن شکواییه‌هایی علیه معاون مذکور تنظیم و از طرف آموزش و پرورش به صورت مجزا در شعبه کیفری رسیدگی کننده به این پرونده به پرونده الحاق شد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه طی چندین مرحله مجرب‌ترین مشاوران، روانشناسان و اساتید دانشگاه در محل وقوع حادثه حضور یافته و آموزش‌هایی را برای خانواده به تفکیک پایه‌های تحصیلی ترتیب دادند اظهار کرد: همچنین پرسشنامه‌هایی برای سنجش و شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب توزیع شد.

وی افزود: در کنار اینها برای سایر مقاطع محدوده وقوع حادثه از جمله دبیرستان های راهنمایی دخترانه و... جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مهارت‌های ارتباطی برگزار و بروشورهایی تحت عنوان تربیت جنسی (پیشگیری از سوءاستفاده جنسی) برای اولیا تهیه و توزیع شد.

به گفته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران مراکز مشاوره آموزش و پرورش نیز رایگان و خارج از نوبت به اقدامات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیایشان پرداختند. همچنین نصب فوری مداربسته در این دبستان به منظور ایجاد آرامش روحی و روانی در اولیا و دانش‌آموزان، شاداب‌سازی و فضای فیزیکی و رنگ‌آمیزی دیوارهای حیاط، تخریب مکان وقوع حادثه و تبدیل آن به سالن اجتماعات نیز انجام شده است.

ثقفی در پایان تاکید کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده پیش از این اتفاق، هیچ شکایتی و مراجعه‌ای درخصوص مسائل غیراخلاقی از مدرسه مذکور یا فرد موردنظر به آموزش و پرورش واصل نشده بود و در پرونده گزینشی و استخدامی مشارالیه نکته مبهم و سابقه سوءیی وجود نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۵:۴۰

خيلي ازمعلمان توسط دانش آموزان مورد ضرب وشتم قرار ميگيرند ولي آب از آب تکان نمي خورد واقعا معلمان مظلوم واقع شده اند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۷

از قاطعيت اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران کمال تشکر را داريم حفظ کرامت معلم تنها از راه برخورد با افرادي که جايگاه رفيع معلمي را خدشه دار کرده اند امکانپذير است