• سه‌شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۲۳:۴۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94030503446
  • خبرنگار : 71467

توضیح نوبخت درباره بنزین 1000 تومانی

توضیح نوبخت درباره بنزین 1000 تومانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعلام کسری 16 هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: با بنزین 1000 تومانی فقط سه هزار میلیارد تومان از این کسری جبران می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعلام کسری 16 هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: با بنزین 1000 تومانی فقط سه هزار میلیارد تومان از این کسری جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت که برای توضیح در مورد مصوبات اخیر دولت مبنی بر افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی از جمله بنزین در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود با اشاره به الزامات قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: خلاصه این قانون این است؛ گران کن، قیمت را افزایش بده و بخشی از آن را بین مردم تقسیم کن. در عین حال که باید با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی نرخ‌ها به قیمت منطقه نزدیک شود.

وی با اشاره به تعیین سقف 48 هزار میلیارد تومانی برای منابع ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه امسال افزود: این در حالی است که عملکرد سال گذشته و پیش‌بینی سال جاری تا قبل از افزایش‌های اخیر در قیمت سوخت نشان می‌دهد منابع به دست آمده از این بخش فقط در حد 32 هزار میلیارد تومان است که البته باید طبق آن قانون نصف آن بین خانوارها تقسیم شده، 30 درصد برای تولید و 20 درصد دیگر به خزانه اختصاص یابد اما در شرایط موجود به دلیل روش اشتباه و غلط پایه گذاری شده از گذشته ناچاریم تمام این رقم و حتی با برداشت از خزانه و اضافه کردن به آن را بین مردم توزیع کنیم.

نوبخت با بیان اینکه بین 48 هزار میلیارد تومان بودجه و 32 هزار میلیارد تومان عملکرد هدفمندی یارانه‌ها از محل افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی 16 هزار میلیارد تومان فاصله وجود دارد خاطرنشان کرد: براین اساس باید برای جبران این کسری قیمت بنزین و سایر سوخت‌ها را در حد این 16 هزار میلیارد تومان گران می‌کردیم، اما با توجه به مخالفت شدید رییس جمهور و دولت با افزایش یک‌باره قیمت‌ها، دست به چنین اقدامی نزدیم.

وی گفت: تمام منابعی که از محل حذف سهمیه 700 تومانی بنزین و تک نرخی شدن آن با قیمت 1000 تومان برای دولت به دست می‌آید در حد سه هزار میلیارد تومان است.

نوبخت این را هم گفت که حتی پیشنهادهایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین تا 1200 و 1500 تومان هم برای دولت مطرح بوده که به هیچ عنوان آن را نپذیرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۲۳:۵۴

اون از دولت مهر براى همه اين از دولت اميد همه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۰:۱۹

دولت باید درست مديريت کند....................

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۰:۲۹

خيلي ممنون كه پيشنهاد 1200 را قبول نكرديد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۰:۴۶

جناب اقاي نوبخت بزار ساده بگم که دولت قبل يارانه را از کجا تامين ميکرد . 1-با درايت دولت قبل نفت 160 دلار فروخته مي شد نه 60 دلار 2- مثل الان مبالغي از دلار دربازار ازاد به تفريح کنندگان وسرمايه داران و وارد کنندگان فروخته نميشد 3- قيمت واقعي ارز تحويل خزانه ميگرديد و انچه از ان مابه التفاوت بدست مي امد يارانه داده ميشد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۰:۴۷

شما که به فکر اين هستيد که حامل هاي انرژي را به سطح و قيمت منطقه برسانيد اي کاش بفکر اين بوديد که سطح در آمد مردم را هم به سطح در آمد منطقه برسانيد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۱:۰۴

اين بود دولت تدبير و اميد. دريغ از هر دو

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۱:۰۹

اين قدر پشت سر ريس جمهور قبلي حرف زدند تا اينکه حودشان هم از اين کار هاي يهو اي را ياد گرفتند. خوب اون آدم هم همينکار را مي کرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۳:۱۶

هر چه قدر ميخواهيد اضافه کنيد!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۳:۳۵

نه جناب نوبخت راحت باش و بنزين و به1500 تومان برسان... اگه بازم کسري بودجه داشتيد "قلک" منم هست بشکنم مبلغ هر چند ناچيزش و تقديم کنم !!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۶:۴۸

منت سر مردم ميذاريد؟ چه خبره ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۷:۳۳

ايشون فقط بلده تکذيب کنه وزير کار رفاه ميگه يارانه افراد حذف شده ايشون مياد تکذيب ميکنه فقط تو کاره تکذيبه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۷:۴۳

پس چرا قيمت خودرو به نرخ هاي منطقه نزديک نمي شود و چندين برابر عرضه مي گردد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۷:۴۶

چطور 3000ميليارد ميشه هروز 85000000 ليتر در ايران ميانگين مصرف بنزين است با هرليتر 1000تومان مي شود 85000000000 و در ماه ميشود2550000000000

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۸:۳۲

به جاي اين همه فشار به مردم زحمت بكشيد جلوي بريز بپاش ها و اختلاس هاي ميلياردي رو بگيريد كه دمار از روزگار مملكت دراورده.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۸:۴۸

چرا مخالفت؟ شما که هر تصميمي دوست داريد ميگيريد اين يکي هم روش . اصلا نيازي نيست به حرف مردم گوش دهيد!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۸:۵۴

کاري نداريم چکار مي کنيد ولي 1- جایگاه ها را زياد کنيد مردم اذيت نشن 2- قرار بود کارهاي يهويي نکنيد....

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۹:۰۶

خب بازم گرونش کنيد شما که بلد هستيد اين کار رو

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۹:۰۸

بکنينش ليتري 3000 تومن خودتونو راحت کنين. از اختلاسا چه خبر؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۹:۱۱

سلام شما که گفتي قیمت حاملهاي انرژي افزايش پيدا نميکند !!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۹:۳۹

پول ايراني بی ارزش تر شد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۰:۰۰

با تشكر از نمايندگان حاضر در مجلس فعلي و آينده و همچنين دولت براي اين الزامات قانون هدفمندي يارانه‌ها: خلاصه اين قانون اين است؛ گران کن، قيمت را افزايش بده و بخشي از آن را بين مردم تقسيم کن.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۰:۰۱

خلاصه اين قانون اين است؛ گران کن، قيمت را افزايش بده و بخشي از آن را بين مردم تقسيم کن. چه تدبيري و چه اميدي؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۰:۰۴

بنزين تا 1200 و 1500 تومان؟! نرخ‌ها نزديک به قيمت منطقه؟! هنوز به استاندارد جهاني در اين يك قلم نرسيده ايم؟ اين هنوز يك سوم استاندارد هم نيست. تدبيري اميد ناك ديگر بينديشيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۱:۱۶

تا اينجاي کار هم بايد به روحاني که توانسته با اون ويرانه اي که از احمدي نژاد تحويل گرفت، آفرين گفت ! فراموش نکنيم بنزين در پايان دولت مرد بزرگ اصلاحات ، 80 تومان بود و به يکباره در هشت سال دولتهاي نهم و دهم با سياستهاي غلط و خودسرانه 700 تومان شد ! لطفاً نگاهي به اين مقادير بياندازيد : ماست سال 84 600 سال 92 2500/ پنير سال 84 2200 سال 92 15500/ هر کيلو شير 84 600 سال 92 2000/ تخم مرغ 84 900 سال 92 3900/ برنج ايراني 84 1000 سال 92 7100/ عدس سال 84 1000 سال 92 6400/ گوجه سال 84 240 سال 92 1900/ گوشت گوساله سال 84 4500 سال 92 31000/ سبزيهاي برگي سال 84 230 سال 92 2200 و .... فراموش نکنيم ، منصفانه نگاه کنيم و براي آينده سبزمان تصميم بگيريم !

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۲۳

آقاي عليرضا!ميشه بفرمائيد دريافتي شما در همان دولت مرد بزرگ اصلاحات چقدر بود؟ بازنشستگان بدبخت چقدر حقوق مي گرفتند؟ اين چه قياسي است ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۳:۳۲

چقدر به خدا شما خوبيد و هواي مردمو درست بر اساس شعارهاتون داريد!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۳۸

ديدين يه کسي حرف راستي رونميزنه وبعدبراي ماست ماليش يه راست ديگه روهم نميگه ؟!!!! الان همينه !!!= سياسي بازي

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۴:۵۲

حالا گرون کرديد هيچ! چرا سهميه ذخيره شده اونهايي که جزو شهروندان کم مصرف بودن رو ميسوزونيد؟! پس اعتماد بين دولت و ملت در سال همدلي چي ميشه؟ اونهايي که بنزينو ذخيره کردن که در مواقع لزوم ازش استفاده کنن چه گناهي کردن؟!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۷:۲۷

با سلام فقط دولت محترم زحمت بکشد تعداد جايگاه را زياد تر کند چون تو صف مي ايستيم.دستتان درد نکنه!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۲۲:۰۴

امان از جبر جغرافيايي ادماي بيکاري ليسانسه اي مثل من که 26 سال سن دارن و تو خونواده تحت فشارن بايد چه کار کنن با اين اوضاع

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۲۲:۱۷

ما خواهان افزايش جايگاه ها هستيم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۰۸:۰۹

آقاي نوبخت بجاي جبران کسري هدفمندي جلوي رشوه گيري و اختلاس را بگيريد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۰۵:۲۶

بازم دم احمدي نژاد گرم ...کجايي محمود جون زودتر بيا

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۳۹

اينو چندين بار نوشتم و بازهم مي نويسم کاري که دولت قبل کرد مغولها با اين مملکت نکردند زنده باد روحاني ...

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۰۹

جالبه بعضي ها وقتي بحث گروني تو دولت اصولگرا ميشه سريعا درآمدها و بخصوص دريافتي باز نشسته ها رو مطرح ميکنن. بله اونم زياد شده اما بطور ميانگين قيمت ها هفت برابر شده و بطور موازي دريافتيها حداکثر سه برابر شده. باز هم ميخواين از عدالت محوري دولت اصولي حمايت کنيد ؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۹

منم با افزايش جايگاهها موافقم