• دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94030401991
  • منبع : نمایندگی مرکزی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد

افزایش سه برابری سرانه آموزشی دانشجویان علوم پزشکی اراک ‌

افزایش سه برابری سرانه آموزشی دانشجویان علوم پزشکی اراک ‌

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرانه آموزشی دانشجویان این استان امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرانه آموزشی دانشجویان این استان امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی – دکتر اسماعیل مشیری در آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی در خمین، گفت: سرانه آموزشی دانشجویان سال گذشته پنج میلیون ریال بود که این رقم با پیگیری‌های و مکاتبات مستمر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به 15 میلیون ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: اعتبارات دانشگاه علوم‌پزشکی اراک بسیار محدود و کمبود سرانه آموزشی، دانشگاه را با مشکلات بسیاری رو به رو کرده بود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک با بیان اینکه امید است امسال با افزایش سرانه آموزشی و مشارکت خیرین امکانات رفاهی و آموزشی مناسب‌تری برای دانشجویان فراهم شود، افزود: بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی استان دارای قدمت 30 سال هستند که از امکانات اولیه برخوردار نیستند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های این دانشگاه نیاز به بازسازی و حتی نوسازی دارند که با توجه به اعتبارات محدود، مشارکت خیّرین را می‌طلبد، تعداد خوابگاه‌های دانشجویان علوم‌پزشکی را 6 باب خوابگاه دولتی در شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، همچنین سه واحد خودگردان و استیجاری عنوان کرد.

مشیری تعداد دانشجویان خوابگاه‌ها را 1300 دانشجو در خوابگاه‌های دولتی و 200 دانشجو در خوابگاه‌های خودگردان اعلام کرد.

دکتر حسن جواهری رییس دانشکده علوم‌پزشکی و خدمات درمانی خمین در این مراسم گفت: خوابگاه دانشجویی خمین با کمک یک خیر، در محل قدیمی دانشکده پرستاری این شهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این خوابگاه گنجایش 67دانشجو را دارد و برای بازسازی آن یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی خمین بیان کرد: برای تهیه برخی امکانات رفاهی اولیه این خوابگاه یک خیر نیز 600 میلیون ریال کمک مالی کرد.

دانشکده علوم‌پزشکی و خدمات درمانی خمین دارای رشته های تحصیلی کارشناسی پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی و کاردانی فوریت‌های پزشکی و 550 دانشجو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha