• شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94030200993
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کوثری:

استکبار از تفکر اسلامی می‌ترسد

استکبار از تفکر اسلامی می‌ترسد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر امروز امنیت داریم و کشورهای خبیثی همچون آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی جرأت نمی‌کنند تعرضی به کشور ما داشته باشند به خاطر خون پاک شهداست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر امروز امنیت داریم و کشورهای خبیثی همچون آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی جرأت نمی‌کنند تعرضی به کشور ما داشته باشند به خاطر خون پاک شهداست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، اسماعیل کوثری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت فرارسیدن روز پاسدار در میان جمع کثیری از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس،‌خانواده معظم شهداء‌ و اقشار مختلف مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و به تشریح گوشه‌هایی از عملیات بیت المقدس و ویژگی‌های رزمندگان اسلام و پاسداران انقلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هم پاسدار اسلام است، گفت: علت عصبانیت استکبار جهانی از انقلاب اسلامی این است که در دنیا قانون جنگل حاکم بود و این انقلاب به رهبری امام آمد و همانند آقا اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل زورگویی‌های تجاوزگرانی همچون یزید ایستادگی کرد.

کوثری گفت: امام (ره)، شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را در توکل به خداوند و اعتقاد راسخ به قدرت لایزال الهی دانست.

وی افزود: ملت ایران به تأسی از امام حسین(ع) و یارانش در برابر تمام دنیای استکبار ایستاد و نگذاشت کسانی که آمده بودند تا خوزستان را سه روزه و تهران را هفت روزه اشغال کنند، به نیت شوم خودشان برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اشتباه محاسباتی دشمنان انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: آنها موضوع رهبری و مردم ولایتمدار را در محاسبه خود لحاظ نکرده بودند.

فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله(ص) به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: یکی از افتخارات در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد است که سمبل پایداری 34 روزه بسیجیان و ارتشیان و سپاهیان و نیروهای مقاومت مردمی در این شهر به شمار می‎رود.

وی سقوط خرمشهر را نتیجه خیانت بنی‌صدر به عنوان رئیس جمهوری وقت دانست و خاطرنشان کرد: با فرار بنی صدر و رجوی، مسئول منافقین؛ خط پیروزی رزمندگان در جبهه‌های نبرد آغاز شد و در عملیات‌های مختلف، هزاران کیلومتر از خاک میهن اسلامی آزاد شد.

کوثری با اشاره به کمبود امکانات در عملیات بیت المقدس و نبود وسایل نقلیه برای انتقال نیرو و تجهیزات، گفت: حمل امکانات به صورت پیاده در مسیر 83 کیلومتری، عبور از رودخانه و نفوذ به عمق 20کیلومتری دشمن و غافلگیری نیروهای بعثی نتیجه عشق رزمندگان به امام و رهبر و ارزش‌های اسلامی بود و باید بگوییم کسانی که عاشق هستند، دیگر مسافت برای آنها معنی ندارد.

وی با بیان اینکه برای یاران آقا امام حسین(ع) و امام زمان(ع)، پست، مقام و جایگاه اهمیتی ندارد، افزود: استقامت و پایداری رزمندگان نشان دهنده روح انقلابی و اسلامی امام عزیز بود.

کوثری فتح خرمشهر را باعث شگفتی نظامیان و کارشناسان نظامی برتر دنیا دانست و هدف استکبار جهانی از تحمیل جنگ را ریشه‌کنی نظام نوپای اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر امروز امنیت داریم و کشورهای خبیثی همچون آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی جرأت نمی‌کنند تعرضی به کشور ما داشته باشند به خاطر خون پاک شهداست که آمدند و ایستادگی و پایداری کردند.

این نماینده مجلس به وضعیت امنیتی کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی، روزانه شش ونیم میلیون بشکه نفت در کشور تولید و 6میلیون آن صادر می‌شد که تنها 12 درصد از سود آن عاید کشور می‎شد در حالی که جمعیت کشور ما آن موقع 36میلیون نفر بود و امروز با جمعیت 75میلیونی تنها یک میلیون بشکه نفت صادر می‎کنیم و پول همین مقدار هم به علت تحریم‎ها با مشکلات به کشور بر می‌گردد.

وی گفت: منکر این نیستیم که مشکلاتی نیست و تورم، گرانی، بیکاری وجود ندارد؛ البته مسئولان به ویژه دولتمردان وظیفه دارند که مشکلات را حل کنند ولی بدانیم که آن موقع می‎بردند و کسی نمی‌توانست اعتراضی بکند.

کوثری خاطرنشان کرد: دشمنان از قدرت تفکر اسلام ناب محمدی می‎ترسند، آنان از ادامه نهضت امام حسین(ع) به عنوان عامل پیروزی ما می‌ترسند و از انتظار فرج آقا امام زمان(عج) که پرچم سبز انتظار ماست، می‌ترسند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: علت اینکه بیشترین تعرض در رسانه‎های بیگانه به جایگاه ولایت است، به خاطر این است که ولایت عامل آگاهی بخشی به این هدف است که همه مردم در صحنه حضور داشته باشند و با اخلاق حسنه، هنگام ظهور در خدمت امام زمان(عج) باشند و بتوانند حکومت جهانی را اداره کنند.

وی در ادامه به جنگ نیابتی در منطقه با دلارهای عربستان از سوی استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا اشاره کرد و گفت: اسلام، ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد انداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha