• جمعه / ۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94030100255
  • خبرنگار : 71368

دلسردی باغداران کن از برخوردهای دوگانه شهرداری

دلسردی باغداران کن از برخوردهای دوگانه شهرداری

عضو شورای شهرستان تهران از بلندمرتبه‌سازی در منطقه کن و سولقان انتقاد کرد.

عضو شورای شهرستان تهران از بلندمرتبه‌سازی در منطقه کن و سولقان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدابوالفضل رفیعی در حاشیه برنامه کشف تهران که در حریم تهران برگزار شد، با بیان اینکه تخلفاتی در حریم مناطق 5 و 22 اتفاق افتاده است که پیگیری نمی‌شود، گفت: براساس قانون باید پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه در کمیسیون ماده 99 بررسی شود چراکه عمده تخلفات مربوط به سال‌های قبل از 92 بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصرار دارد که تخلفات این مناطق را در قالب ماده 100 پیگیری کند، گفت: این اصرار شهرداری برای پیگیری تخلفات در کمیسیون ماده 100 در حالی است که منطقه کن و سولقان در سال 93 جزو حریم تهران محسوب شد.

به گفته عضو شورای شهرستان تهران، تعدادی ساختمان در این منطقه وجود دارد که مجوزهای لازم را دارا است، اما به دلیل اختلافاتی که بین شهرداری، دهیاری، بخشداری و فرمانداری وجود دارد، مالک دچار مشکلاتی در واگذاری ساختمان‌ها شده است.

رفیعی با اشاره به هجوم افراد غیربومی به این منطقه برای ویلاسازی گفت: افرادی اراضی بزرگ مقیاس معامله و پس از قطعه‌بندی نسبت به فروش آن اقدام می‌کنند و برخی نیز به هر طریقی نسبت به ویلاسازی اقدام کرده و هنگامی که نسبت به فروش ویلاها اقدام می‌کنند شهرداری با استناد به غیرمجاز بودن ساخت و سازها نسبت به تخریب آن اقدام می‌کند و جای سوال است چرا آن زمانی که آن ویلاهای بزرگ مقیاس در حال ساخت بود، شهرداری آنها را نمی‌دید.

وی با بیان اینکه ویلاهای چند طبقه یک شبه ساخته نمی‌شوند، گفت: با این حال شهرداری در قلع و قمع ویلاهای غیرمجاز نیز به صورت گزینشی عمل می‌کند و جای سوال است که چرا این اتفاق می‌افتد؟

عضو شورای شهرستان تهران با بیان اینکه چرا شهرداری اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز بلندمرتبه در منطقه کن و سولقان که ریه‌های شهرتهران محسوب می‌شوند را می‌دهد، گفت: با این حال در مناطقی چون واریش و وردیج از روستاهای منطقه 22 نیز شاهد برخورد دوگانه‌ای هستیم چراکه شهرداری اجازه ساخت یک سرویس بهداشتی و یا انباری را به روستاییان را نمی‌دهد و این مساله سبب دلسردگی روستانشینان شده است.

رفیعی در پایان افزود: سخت‌گیری‌های گزینشی شهرداری منطقه 5 و 22 به روستاییان سبب شده است که این افراد دلسرد شده و زمین‌های خود را به ویلاداران بفرشوند و کوچ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha