• چهارشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94023018019

علیرضا فغانی در نقش مرحوم خلبان!

علیرضا فغانی در نقش مرحوم خلبان!

ماجرای جنجالی دیدار تراکتور سازی - نفت تهران در فینال لیگ برتر فوتبال ایران ظاهرا قرار است مانند همیشه این بار نیز با قربانی کردن مظلوم‌ترین فرد به پایان برسد.

ماجرای جنجالی دیدار تراکتور سازی - نفت تهران در فینال لیگ برتر فوتبال ایران ظاهرا قرار است مانند همیشه این بار نیز با قربانی کردن مظلوم‌ترین فرد به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در شرایطی که مراسم شب هفت مرگ صداقت فوتبال ایران در راه است، صحبت‌ها و اظهارنظرهای مقصریابان و مقصرسازان همچنان ادامه دارد. در این بین همه و همه متفق‌القول از حقیقت جویی و رساندن حق به حقدار صحبت می‌کنند، اما این شعار تا چه اندازه عملیاتی شده است؟

در آخرین موج تلاش مقصریابان همه علیرضا فغانی بهترین داور ایران را نشانه رفته‌اند. اتفاقی که به هیچ وجه نه اخلاقی است و نه وجهه قانونی دارد.

سید محمد شروین اسبقیان، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این باره می‌گوید، نظر کمیته کارشناسی این است که اشتباه‌های آقای فغانی ثابت شده و محرز است و باید برخورد قانونی صورت بگیرد. وی در پاسخ به این که چه اشتباهی از سوی فغانی سرزده می‌گوید داور باید بازی را مدیریت می‌کرد و تیموریان نباید اخراج می‌شد!

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت بازی‌ می‌تواند به معنای مجوزی برای قانون شکنی باشد، پا را فراتر از فوتبال می‌گذارد و در یک قیاس عجیب و مع الفارق قضاوت داوری را با دادگاه مقایسه می‌کند و می‌گوید: گاهی یک قاضی می‌تواند یک متهم را به 2 تا 6 سال حبس محکوم کند و با توجه به شرایط حکمش را صادر می‌کند فغانی هم می‌توانست با توجه به شرایط به تیموریان اخطار ندهد!

این که اسبقیان چگونه قضاوت داور در زمین فوتبال را با قضاوت قضایی در دادگاه یکی می‌کند مشخص نیست.

این اظهارنظرها که علنا اعلام می‌کند که فغانی به دلیل اجرای قانون خطاکار است از سوی کسی که مسئولیت دولتی دارد و طبق نص صریح قانون اساسی باید مجری قانون باشد چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ حمله‌ها به فغانی از دایره مدیر کل استانی هم بالاتر رفته و وزیر ورزش و جوانان عنوان کرده که اشتباه‌های داوری ثابت شده است، هر چند گودرزی گفته که تعمد داوری ثابت نشده است اما حمله یکجانبه به داور به عنوان مقصر اصلی اتفاقات تبریز نگاهی یکطرفه صرفا برای حل صورت مساله است.

از برابر بودن اشتباه‌های داوری به سود هر دو تیم که بگذریم و بپذیریم که فغانی اشتباه داشته کدام قانون و عقل و منطقی اجازه می‌دهد که به دلیل اشتباه داوری که همیشه و همه جا گفته‌ایم و گفته‌اند که سهوی است، او را مقصر تمام اتفاقات تلخ روز جمعه بدانیم و دستور به مجازات او بدهیم؟

هجوم تماشاگران به داخل زمین، خاموش بودن اسکوربورد، اختلال تماس‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی، تعویض دفاعی تونی، اطلاع رسانی غلط نتیجه، ضعف مشهود مدیریتی در باشگاه تراکتورسازی برای اطلاع از نتیجه، اتکا به حرف سکوها، و هزار هزار مشکل دیگری که رخ داده همه تقصیر فغانی بوده است؟

چه راحت سرمایه‌هایمان را می‌سوزانیم؟ فغان بلند می‌کنیم که چرا داورهایمان سری در سرها ندارند و وقتی یکی مانند فغانی سرش را بلند می‌کند، با گیوتین قطعش می‌کنیم. آخرین باری که یک داور ایرانی یک فینال مهم را سوت زده چه زمانی بوده است؟ فراموش کرده‌ایم که تا یک سال پیش برای یادآوری آخرین موفقیت داوری باید نام فنایی را در فینال جام جهانی 21 سال پیش مرور می‌کردیم.

آری. راست می‌گویند. تقصیر فغانی بود. اصلا فغانی برای این بازی مناسب نبود. این بازی داوری می‌خواست که در آن دقیقه بازی، با آن میزان حساسیت و در حضور آن تعداد تماشاگر مصلحت اندیشی می‌کرد، قانون را زیر پا می‌گذاشت و به تیموریان کارت نمی‌داد. فغانی زیادی شجاع بود و قانون را اجرا کرد. حالا به نظر می‌رسد او متهم شماره یک لقب گرفته است و تنها کسی است که تاکنون حداقل در لفظ بی‌پروا محاکمه شده است.

هواپیمای فوتبال ایران در تبریز سقوط تلخی داشت و تمام سرنشینان آن شامل صداقت، پاکی، راستی و غیره در این حادثه تلخ کشته شدند. خلبان این پرواز (بخوانید فغانی) طبق معمول مقصر ماجرا بود.

حالا با ورود مستقیم رییس جمهور و دستور برای پیگیری ماجرا و شناخت مقصران، بهتر است کمیته حقیقت‌یاب نقش روشنگری خود را به خوبی و عادلانه بازی کند و در اظهارنظر‌هایشان نیز پاسخ به این سوال را همواره در نظر داشته باشند، اینکه در 8 دقیقه پایانی بازی تراکتور - نفت در ورزشگاه اعلام شده بازی سپاهان - سایپا مساوی شده است، آیا تبعات چنین شایعه‌ای بر گردن "فغانی" است و او مسبب حوادث متاثر از این شایعه است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۰

گنه کرد در بلخ اهنگري .........

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۱

سعي نکنيد فغاني را مظلوم جلوه دهيد. تمام

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۶

سلام درود ميفرستم به شرف همه انسان‌هاي خدايي که مصلحت انديشند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۷

اشتباهات داوري اين ديدار نتيجه قهرمانو مشخص کرد و وقتي يه داوري اين همه اشتباه تاثير گذار داره خب بايد تنبيه بشه . اينکه يه امر بديهي و معموله شما انتظار داريد بيان داورو تشويق کنن... در رابطه با اخراج آندو هم متاسفانه در اين گزارش يکسويه و با غرض به قضيه نگاه کرديد و اصلا به کارت اول ايشون اشاره نکرديد ... بگذريم انتظاري از رسانه هاي مرکز نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۹

مرسي ايسنا. اسم نويسنده لطفا

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۰

مظلوم ترين؟؟؟ ايسنا يه نگاه يه آرشيو فيلمها و اخبار ليگ مي‌نداختيد بعد از اين آقا دفاع مي کرديد. اشتباهات مسلم اين آقا تو بازيهاي سپاهان، استقلالو پرسپوليس و تراکتور کاملاً مشهود و تاثيرگذار بوده. البته تو قضيه تبريز مسايل زيادي دخبل بوده و هر کدام بايد توي طرف خودش ارزيابي بشه اما مطمئناً اين آقا هم متهمه. البته خدا جاي حق نشسته مثل داوري امثال فغاني نيست که حق ناحق بشه. . .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۲

با اين حرفا خودتان را گول نزنيد واقعيت براي همه آشکار شده وبيشتر هم خواهد شد تنها يک دليل براي کارت اول تيموريان بياريد پنالتي ارزانيتان هرگلي به ثمر رسيده همون يک دقيقه وقت تلف شده در ضمن پابان بازي که نبوده نيمه اول بوده استاد گرامي.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۶

شما قيمتتون چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۵۰

قيمت ايسنا بي‌طرفيشه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۷

نويسنده محترم چرا يكطرفه قضاوت ميكني سوار شدي همينجور تو ميدان ميتازي در حالي كه هم اسب دست توئه هم ميدون.اشتباه داوري جزء بازيه قبول. ولي همين نورچشمي تو چند بازي عليه تراكتور سوت زده بهتره به حافظه خودت رجوع كني يا اگه تعصبت نميذاره رجوع كني از همسايه ات هم بپرسي آمار اين آقارو بهت ميدن تو بازي برگشت ليگ جلوي سپاهان همين ستاره شما سر تراكتورو بريد مگه آندو چند ثانيه شادي كرده بود كه يه كارت زرد داد بهش.پس اول دقت كن بعد قضاوت آقاي قاضي غش كن.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۹

مقصر اصلي اين جريان فغاني بود . اگه باور نداري که اين عمدي نبود؟ شما لطفا به بازي قبلي سپاهان و تراکتور سازي رو نگاه کنيد .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۱

چرا کم کاري‌هاتونو گردن داور ميندازيد.... فغاني خيلي هم عاليه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۱

اين خلباني که روح فوتبال را کشت، قابل تنبيه نيست؟ خودتان را به آن راه نزنيد، فغاني دو بازي کاملا به يک شکل عليه تراکتور سوت زد. واقعا نويسنده چي فکر مي کند؟!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۵

مظلوم ؟؟؟؟؟؟؟ گناهکارترين فغاني به عمد به ضرر تراکتور سوت زد چه مظلومي شما جواب خدا رو چي مي‌خواين بدين

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۵

ما در نخبه کشي يد طولايي داريم. آقاي فغاني افتخار ايرانه و کاملا قانون را اجرا کرد. بهتره منصف باشيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۷

آقاي فغاني داور خوبي است ولي متاسفانه نتوانست در مقابل بعضیا شجاعت خود را نشان دهد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۷

شما و فردسي پور بد جور پشت فغاني ايستاديد ....اگر راست ميگوييد در شناخت مقصران کمک کنيد. پنالتي نگرفته رو اگر داور عمدا هم نديد بگيره ميشه گفت اشتباه داوري ولي کارت زرد اول براي شادي پس از گل ديگه نميشه بهش گفت اشتباه. متاسفانه شما رسانه ها هم باندي کار ميکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۸

چناب خبرنگار 71369: شما خبرنگار هستيد نه کارشناس ، نه قاضي ، نه مفسر کار شما فقط گزارش هست نه دفاع از شخصي

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۸

ايسنا جان طرفداري بي خودي از اين داور نکن، بنده به عنوان کارشناس ورزش ميدونم که دوار ضعيفيه.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۹

آري خلبان فغاني از ? متري صحنه پنالتي روي كريمي را با چشمان بسته مصلحت دانست پنالتي نگيرد آري خلبان بي گناه مصلحت دانست وقت اضافه اي كه قانونا بايد بگيرد را نگيرد آري فغاني فرشته ي بي گناه جمعه تلخ بازي كردن با احساسات مردم بود كه دلخوش موفقيت بودن....با تقدير از نوشته پر از قانون‌مداريتان

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۱

با سلام. متاسفم براي اين چنين نقدي كه ميخواهد همه را مقصر جلوه دهد غير از فغاني.همه ميداننند فغاني امسال به تنهايي چند امتياز براي سپاهان آورده. كه مهمترين آنها بازي تراكتور سپاهان بازي سپاهان پرسپوليس و در نهات تير آخر در بازي تراكتور و نفت كه هم پنالتي تراكتور را نديد هم كارتهاي مسخره‌اي به ركن تيم تراكتور داد و در نهايت نتيجه را عوض كرد كه اگر نميكرد اين همه وقايع اتفاق نميفتاد.همه دلايلي كه گفتيد باعث وقوع وقايع تلخ عليه تيم و مردم تبريز شد ولي باعث باخت تيم فغاني بود والسلام. متاسفم براي فكر نسنجيده تان. حال داوري چرا اين همه مشكل داشت فقط شخصي مثل دايي ميتونه واقعيت رو كنه.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۳

لطفا شما سنگ فغاني رو به سينه نزنيد و با طرفداري يک طرفه خودتون رو خراب نکنيد . اشتباه فغاني فقط صحنه اخراج اندو نبود که شما فقط گير دادين به اون موررد و از موارد ديگه چشم پوشي ميکنيد؟ ايا فغاني به نظر شما در صحنه کارت زرد اول هم قانون رو اجرا کرده در مورد پنالتي چطور در بازي سپاهان با تراکتور چطور پس لطفا يا اطلاعاتتون رو افزايش بدين و يا الکي از کسي حمايت نکنيد اتفاقات پايان بازي به خاطر اشتباهات داوري اتفاق افتاد که بتونن اونو به سلامت خارج کنن همه اينو ميدونن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۳

شما حق نداريد نظر خودتان را در گزارش اعلام کنيد مثلا فغاني بهترين داور کشور! در صورتي مي توانيد بد يا خوب کسي را در گزارش بياوريد که به نقل از منبعي باشد.موفق باشيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۲۵

در ليست داوران اليت ايران فغاني در رتبه نخست قرار دارد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۴

بحث ما فقط در مورد اين بازي نيست کافيه فقط به ديدارهاي تراکتور و سپاهان در ليگ امسال در هر دو بازي رفت و برگشت بندازيد آن وقت متوجه همه چيز خواهيد شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۴

لطفا شما از آقاي فغاني دفاع نکنين عامل اصلي باخت هاي تيراختور فغاني بوده وبس

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۹

شما از فغاني چند گرفته‌ايد؟ براي چي از داوري که اصلا قضاوت بلد نيست حمايت مي‌کنين شايد شما هم جزئي از مافياي فوتبال کثيف هستيد.....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۹

آقا جون اين قضاوتي که ايشون کرد فقط بوي باندبازي و ناداوري ميداد حال اينکه ايشون به خاطر ناکامي تيم ملي فينال رو سوت زدند( تا به نوعي از ايران دلجويي بشه) چطور ميتونه ناداوري تاريخي ايشون رو پاک کنه. آقاي ترکي و امسال ايشون به خاطر برخي مسائل که شاهد هستيم پيشرفت ميکنند و اعتبار کسب مي کنند و دوباره از اعتبار فدراسيون ساخته جهت اثبات برخي مسائل ديگر استفاده ميشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۱

از ماست که بر ماست . وقتي وزير ورزش آنقدر بي تقوايي کند و به اين راحتي داور را مقصر بداند واي بحال بقيه ... تازه اينهمه صغرا و کبري چيدن براي چيست؟ براي اينکه تراکتور قهرمان اعلام شود .... آخرش که چه ... آن کاپ را بدهيد به ايشان؟ ببينيم مشکلات فوتبال مملکت حل مي شود؟ تراکتور، سپاهان و نفت نمايندگان سال بعد ايران در آسيا هستند چه با قهرمان شدن چه بي قهرمان شدن. بروند و خودشان را براي آسيا آماده کنند و گرنه..... مسولين محترم تراکتور هم به خودشان بيايند ... سال گذشته با حضور در آسيا چه گلي به سر اين فوتبال زدند که با قهرمان شدن در ليگ ايران ميخواهند به سر فوتبال بزنند. سوء استفاده از احساسات پاک يک عده جوان نه به صلاح اين عزيزان است نه به صلاح فوتبال و نه به صلاح مملکت . آقاي وزير هم بهتر است کمي اين فتيله را پايين بکشد و اينهمه دامن به مسايل غير اخلاقي نزند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۱

آقاي قهرماني که به خاطر يک اشتباه سوخت سرمايه ملي نبود يا بايد در حق تراکتور کبير طلم شود؟؟؟نمي دانم چرا شما مي خواهيد مساله اصلي که اشتباهات عمدي داور بوده را با مساله کم اهميت 3 دقيقه آخر بازي به حاشيه بکشانيد. واقعيت اين است که داور منتظر فرصتي بود تا تيموريان را اخراج کند. پنالتي واضح رو ديد و خطا نگرفت. بازيکن نفت نيمه اول بايد اخراج مي شد که نشد. شما پاس گل اول تراکتور را خطا اعلام مي کنيد در حالي که عين همان صحنه در بازي استقلال پرسپوليس رو کارشناس داوري مبارزه بر سر توپ اعلام مي کنند. در ثاني تيموريان بدتر از ايناها رو در جام ملت ها پاس گل داده و هيچ کس خطا اعلام نکرده است. همين آقاي فغاني يه پنالتي براي سپاهان در بازي با تراکتور اعلام کرد که نبود که بايستي در آن صحنه به پريرا کارت زرد نشان مي داد که به خاطر کارت زرد نيمه اول بايستي اخراج مي شد. نتيجه پاياني: نقش آقاي ترکي را که 3 سال پيش در تبريز با اخراج و اعلام پنالتي براي استقلال برابر تراکتور سازي را اين بار آقاي فغاني بازي کرد. چه کسي باور مي کند همه اين اتفاقات حادثه است؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۳

لازم نکرده شما هم از فغاني طرفداري کنيد ؟ مگه شما همونايي نيستين که عليه ويليامز استراليايي مينوشتين؟ چي شده الان طرفداري ار فغاني ميکنين؟ اين ادم بايد از داروري محروم بشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۳۹

الان تو به من بگو اين چه ربطي داشت...نه واقعا الان کسي چيزي نگه ببينم ساسان چي ميگه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۵

دکتون گرم با اين گزارشتون. من نميدونم اين مصلحت يعني چي؟ اگه قانون وجود داره پس مصلح چيه؟ فغاني عزيز هر چي دربارت بگن ما باز هم دوستت داريم تو بهترين داور ايران و باعث افتخار ما هستي . همونطوري که عاشق و طرفدار استقلالم تو رو هم دوست دارم فغاني. فغاني عزيز سعي کن ديگه تو ليگ مسخره ايران داوري نکني برو به همون بين المللي ها برس

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۴

اگر ميخواست قانون را اجرا کند پس پنالتي تراکتور را ميگرفت اين آقا زياد از خود راضي تشريف دارند فکر ميکنه که در داوري کسي به او نميرسد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۵

هجوم تماشاگران به داخل زمين، خاموش بودن اسکوربورد، اختلال تماس‌هاي تلفني و ارتباطات اينترنتي، تعويض دفاعي توني، اطلاع رساني غلط نتيجه، ضعف مشهود مديريتي در باشگاه تراکتورسازي براي اطلاع از نتيجه، اتکا به حرف سکوها، و هزار هزار مشکل ديگري که رخ داده همه تقصير فغاني بوده است؟ (خبرنگار محترم بهتره بدونيد آقاي فغاني چوب اشتباهات خودش رو ميخوره. کسي تمام تقصيرات رو گردن ايشون ننداخته ولي کاملا واضح بود که اخطار به آندو خيلي خيلي سختگيرانه بوده و نديدن يک پنالتي واضح هم که.... بهتره داوران عزيز توجه بيشتري به قضاوت هاشون داشته باشن و کميته داوري هم راه چاره اي براي اين بي عدالتي ها نه در مورد تيم تراکتور که در مورد همه بي تيم ها داشته باشه... براي بقيه قضايا هم هرکس به سهم خودش مقصره...مسئولاني که حتي نتونستن يک اسکوربرد رو قبل از مسابقه آماده کنن! آقاي توني بخاطر چينش اشتباهش در دقايق پايان بازي! حامد لک بخاطر اشتباهات بي حدش و باز هم مسئولان تبريزي و فداراسيون که نتونستن يک مسابقه به اين زيبايي و پرشور رو کنترل کنن)

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۷

چند بازي گذشته و دست هاي پشت پرده چي پس؟ فقط فغاني متهم ميشه چرا بقيه چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۹

حالا تراکتوري ها جوري اعتراض ميکنن که انگار تو چند دقيقه آخر ميخواستن ده تا گل بزنن.بابا اشتباه از خودتون بوده به داور چه ربطي داره آخه.هممونو تو يه متر جا ميخوابونن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۵

بايد بفهمه در چه جايگاهي قرار داره و اختلافات شخصي رو وارد قضاوت خودش نکنه. بعضي داورها انگار کارت زرد و قرمز مثل شمشير ميمونه که دادند بهشون بروند قلع و قمع کنند. کارت زرد و قرمز براي مديريت بازي و برقراري عدالت است ولي فغاني با قضاوتش عدالت را زير سوال برد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۶

فغاني فقط يک داور بود مثل داور همه بازي‌ها. موافقم که نبايد همه گناهان را به نام اون نوشت.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۶

فغاني فقط يک داور بود مثل داور همه بازي‌ها. موافقم که نبايد همه گناهان را به نام اون نوشت.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۷

تيمي که نتونه 20 دقيقه از دو تا گلي که جلو هست دورازه‌اش رو بسته نگه داره همون بهتر نايب قهرمان شه جالب اينجاست براي تمام تيما اشتباه داوري جزئي از بازيه اما درمورد کار درست فغاني همه وارد عمل شدن و اين بنده خدا رو محکوم ميکنن.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۰۷

نخير دوست ناشناس منظور بنده هم همينه که ايسنا نبايد از کسي يا تيمي طرفداري مي کرد و واقعيتو انعکاس مي داد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۹:۳۲

چطور پرسپوليس تونست ده نفره سه گل به استقلال بزنه اما تراکتور نتونست ده نفره بازي 3-1 برده رو حفظ کنه و قهرمان شه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۷

ايسنا جان لطفن خودتو از چشم ننداز

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۸

معتقدم ايسنا با اينکارش ثابت کرد که بازم ايسناست که اين نکات حق را هم مي بيند. هميشه دوستت داريم ايسنا...محمد تو چون طرفدار تراکتوري حقو نميبيني

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۸

ولي در مورد هواپيماها آمارها نشون ميده واقعا بيشتر اشتباهات انسانيه و از خلبان...البته اين ربطي به قضيه بازي نداره. فقط خواستم بگم خيلي قياس مناسبي نيست از اين منظر...سندش هم مستند جذاب "ثانيه‌هاي مانده به فاجعه"

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۸

مقصر اصلي نيمکت تراکتور است که به طور کاملا غيرحرفه‌‌اي با يک شايعه و اخراج يک بازيکن اين طور به هم مي‌ريزد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۹

برخلاف آنچه در اين چند روز تلویزيون سعي کرد اتفاقات چند دقيقه آخر بازي رو مهم جلوه بده، بلکه اين اشتباه داور بود که با تصميم احساسي آندو رو اخراج و قهرماني رو تقديم سپاهان کرد.آقاي فغاني بايد پاسخگوي اشتباهش باشه تا از اين به بعد حواسشو بيشتر جمع کنه.تا کي ما بايد چشممونو به اشتباهات اين داوران بي کيفيت ببنديم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۵

من اصلا سوالم اينه اگر تراکتور نتيجه صحيح بازي سپاهان رو مي‌دونست مثلا مي‌تونست توي اون چند دقيقه به نفت گل بزنه؟ نفتي که دقايق آخر داشت خيلي خوب بازي مي کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۶

نظر اکثر کاربران در ايسنا و ساير سايت هاي ورزشي نشان از يک حقيقت تلخ دارد. اخلاق و مروت از ايران رخت بر بسته و خودمان هم نمي دانيم. ما همه چيز را براي خودمان و اهداف خودمان مي خواهيم. فغاني ها چه سودي از طرفداري يک تيم عليه ديگري مي برند؟ طبق قانون اول تهمت خود را ثابت کنيد و بعد عليه کسي حرف بزنيد. چقدر دل من خوش است که فکر مي کنم چنين چيزي شدني است!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۶

كارت زرد اول آندو كجا و به چه علتي بود؟ توپ را يه نفر ديگه به هوا شوت كرد و به آندو كارت داد!!!! كارت دوم آندو مسخره بود هيچكدام كارت ندارد. از همه مهمتر بحث پنالتي نگرفته است. مطمئني حالت خوبه؟ دو هفته قبل همين داور يه پنالتي براي سپاهان گرفت و تراكتور باخت و ....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۸

اين چه شيوه گزارشگريه؟ قضيه تنها به فغاني ختم نميشود. علل عديده اي بوده است و فغاني از رئوس اين زنجيره به شمار مي رود. اين است رسالت رسانه اي شما ...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۹

با اينکه جام به ما رسيده ولي اگه راستش رو بخوايين اشتباه هاي داوري در بازي تراکتور باعث شده اين بار حق با تراکتور بود ولي حالا حالا جام مال ماست

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۱۱

ايسنا جان داري بادم شير بازي ميکني!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۱۱

چطور آقاي فغاني صحنه خطاي مسلم پنالتي تراکتور را،در دو قدمي خود نديد؟باز هم بگيد فغاني بي غرض بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۱۳

ايسنا واقعا برات متاسفم من هميشه خبرها رو ازسايت شما مي خوندم ولي بقول دوستمون محمد خوب خودتواز چشم انداختي.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۲

يعني اگه ايسنا از تراکتور طرفداري مي کرد الان تو چشم تو بود نادر؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۱۵

درسته. معلوم نيست تراکتوريا به قضاوت اعتراض دارن يا اون اتفاق. اگه مشکل اون اتفاق ده دقيقه اخره تقصير داور نيست. اگه اخراج اندو مشکله خوب داور نظرش اخراج بود. به فرض اشتباه خوب پيش مياد. مگه اولين اشتباهه فوتباله.مشکل اصلي اون خبر رسانيه غلطه. برين دنبال اون قضيه.حتما پاي افراد مهمي گيره که اين بدبخت رو گرفتن.مطمئن باشيد توي اون ده دقيقه شايد تراکتور يکي ديگه ميخورد و اصلا سهميه هم نميگرفت.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۲۵

بي‌منطق‌ترين استدلال ايسنا بود؛ يعني چون فغاني فينال جام ملتها بوده پس هيچ مشکلي نداشت .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۲۵

ممنون از نوشته واقع بينانه تون. بي ربط ترين فرد در ماجراي تبريز آقاي فغانيه حتا اگر اشتباه کرده باشه. به نظر من به عنوان بيننده هيچ اشکالي تو قضاوت نبود و دوستان تبريزي بايد مقصر رو در جاي ديگري جستجو کنند. نه اونجايي که بعضي ها سعي مي کنند براي گم کردن حقيقت، حواسها رو به سمتش معطوف کنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۲۶

ما قبول داريم داور پنالتي را نديد در بازي آخر ولي انصافا اخراج تيموريان وکارت زرد اول ودوم ايا ميتواند بدون انگيزه باشد با پنالتي به سپاهان

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۲۷

پس با اين حساب فقط فغاني بي‌گناه بوده. اشتباهات کشنده داوري ايشان فقط مربوط به اين بازي نيست. داوري که هنوز نمي داند چگونه با بازيکن صحبت کند داوري که براي نشان دادن اقتدارش براحتي کارت مي دهد (حال آنکه بارها به صحنه هاي بدتر از اين تذکر هم نداده)رجوع شود به بازي استقلال و پرسپوليس که ايشان داورش بودند. مستحق هرگونه سرزنشي هست. سلسله اشتباهات او را پيگيري کنيد که -لابد غيرعمد- همه اش به نفع سپاهان شده است.کاري که او کرده قهرماني نکرده...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۳۳

الان که رئيس جمهور محترم کشورمان وارد قضيه شده وجريان به رسانه هاي خارجي کشيده ونمايندگان مجلس هم پشتمان هستند بهترين فرصت است تاحقمان که تکرار بازي هست را خواستار شويم .....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۵۹

اگه سپاهان نبود شايد ميشد ولي چون شخص ثالث که همون سپاهان هست قهرمان شده نميشه اين کار روکرد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۳۵

راحت ماسماليش کنين بره انگار نه انگار اتفاقي افتاده... دقت کردين اين چند روزه فغاني رو در حد يک قهرمان جلوه دادند بلد نيستند از مردم يه عذرخواهي کوچولو بکنند اومدند همه چي رو تبرئه ميکنند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۳۷

دوست عزيز مغرض نه همه‌اش فغاني نبود، متهم اصلي فغاني بود... در قسمت دوم هيات فوتبال استان. در قسمت ديگر مخابرات استان در طرف ديگر مسولين ورزشگاه و در قسمت اصلي ديگر مسولين وناظران فدراسيون بودند دوست عزيز ما نميخواهيم فغاني نابود شود ما ميخواهيم اونهايي که با احساسات پاک مردم بازي کردند تنبیه شوند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۳

داوري آقاي فغاني يك داوري عادي و معمولي بود و حتي اشتباه‌هاي غير عادي هم نداشت. وقتي دو تيم همطراز با هم مسابقه مي‌دهند هم برد براي هركدام متصور است و هم باخت و مساوي. تيمي كه نتواند بيست دقيقه دو گل برتري را آن هم در خانه و با حمايت به‌قولي صدهزار تماشاگرحفظ كند، و اتفاقات پايان بازي هم نتيجه عملكرد تيم و مسئولان و مقامات همشهري باشد، چرا بايد اين‌همه هياهو و مظلوم‌نمايي به راه بيندازد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۵

طرفداران تراکتورسازي لطفا کمي منصف باشيد دوستان ايسنا حق را مي‌گويند. چطور ميشه همه گناهانو گردن يکنفر انداخت. تازه اگه دقت کنيد گناهي را گردن داور ميندازند که به او ربطي نداره. اونم اينه که چرا همه فک کردند بازي اصفهان مساوي شده. اگه بعد از بازي به نشانه قهرماني کسي به زمين نمي‌یومد اين حرفا هم نبود. بايد مقصر شايعه را يافت نه چيز ديگه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۲۴

آقاي عزيز... مشکل ما اين نيست که چرا نتيجه رو دو دو گفتن مشکل ما اينه که داور دو تا کارت بي خود به آندو داد. مشکل ما اينه که پنالتي ما رو نگرفت مشکل ما اينه که بازي رو 5 دقيقه زودتر تموم کرد مشکل ما اينه چهار هفته پيش فغاني سپاهان رو مقابل ما برنده کرد. مشکل ما اينه که فغاني بازي رفت گل کاملا افسايد سپاهان رو مقابل تراکتور پذيرفت ..حالا فهميدي مشکل ما چيه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۷

دوستان دوستان چرا موضوع رو پيچيده مي‌کنيد... به همون اندازه‌اي که تيم تراکتور حق داره تيم نفت هم مي‌تونه مدعي باشه... در ضمن اصلا موضوع چه ربطي به فغاني داره...تيم توي تبريز نتونسته برد خودش رو حفظ کنه کم‌کاري خودش رو گردن ديگران مي‌اندازه... اگه ياد بگيريم که کم‌کاري خودمون رو بپذيريم و گردن ديگران نندازيم خيلي خوبه...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۵۰

مطلبم طولاني بود 4 بخش كردم برايتان فرستادم، از آن 4 بخش يكي را منعكس كرده ايد آنهم با جرح و تعديل. نظر منعكس مي كنيد يا مردم را سركار گذاشتيد. اشكال من به خود اين گزارش بدون امضاي در كل به هيئت يك دفاعيه بود. اينا چيه به نام گزارش به خورد مردم مي دهيد؟ رويش كد خبر مي زنيد. نظر را به عنوان گزارش آنهم بدون امضا، با كد خبر به خورد مردم مي دهيد اين هم انعكاس نظر شماست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۲۲

اي ول آغا قاسم. من هم همين نظر را دارم. اينا نظر و غرض شخصي خودشان را به اسم خبر به خورد مردم ميدن! جالبه دم از اجراي عدالت هم ميزنن.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۰۴

مرسي ايسنا! تو هم شدي مثل خبر 20:30 . اسم اين خبره يا تفسير خودت يا حمايت علني از يه كسي. كشف واقعيت خيلي سخت نيست. داور در كمين آندو بود! به فيلم رجوع كن. من نميدونم چه ربطي داره به اينكه اين بهترين داور ما بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۳۱

داور با علم به اينكه همه اونو بهترين داور ميدونند، براحتي تونست بقيه را گول بزنه.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۰۸

فغاني داور خوب فوتبال کشورمان تقصيري نداشت جز اينکه کارت زرد اول و دوم آندو و اخراجش سهوي بود و پنالتي تراکتور هم سهوي نگرفت و بازي را هم سه دقيقه زودتر سهوي تمام کرد و بازي قبل تراکتور و سپاهان هم سهوي ناداوري کرد و تراکتور را بازنده کرد...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۲۰

ايسنا از تو بعيده..طفلکي فغاني ..هيچ کاري نکرد به جز بد بخت کردن تيم تراکتور اونم دو بار تو 5 هفته و اخراج آندو ...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۲۵

گل اول تراکتور خطا بود و پنالتي تراکتور و نگرفت، يکي به نفعش شد يکي ضرر، هميشه و هر جا ببازيم ما داور مقصره اما مثل ديروز پرسپوليس با داور ببريم همه ميگن کار ما بوده برديم. باشگاه تراکتور مقصر بوده چه ربطي به سپاهان و فغاني داره

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۰۲

سعيد جان حتي بچه سه ساله هم فرق اشتباه در دقايق نخست با دقايق آخر رو ميدونه تيموريان به اشتباه و غير عمد پاشو روي پاي مدافع گذاشت اگر هم خطا بود تراكتور در آن دقايق فرصت جبران داشت. متاسفانه برخي كه از فوتبال سر رشته اي ندارند همه جا حرف مي زنندد اگر قرار بود با عمل تيموريان فغاني كارت قرمز بدهد ايشان اين فصل بايد بالاي دويست كارت قرمز مي دادند چون اين مسايل زياد اتفاق مي افتد تراكتور فقير بدون اندو و ادينهو هيچي نيست و داور مي دانست

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۲۸

ضعيف تر از اين کسي را نداشتيد مقصر کنيد؟ مدير مخابرات تبريز هم فغاني است؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۵۳

شما ايسنايي ها چه بافرهنگ شديد هنوز يادمان نرفته بعد از بازي با آرژانتين و عراق فقط و فقط براي يك اشتباه نه چند اشتباه چه سخناني عليه داور بيچاره نثار كرديد انصاف و وجدان و شرم خوب چيزي است

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۵۶

ايسنا چرا بعد از اتهامات سنگين دايي به قهرماني و سپاهان كه موجب محروميت هميشگي داور شد و سپاهان حتي شفاهي جريمه نشد حرفي نزدي انصاف داشته باش ولي براي شهرداري بيچاره چقدر به به و كرديد خدا فقط عادلست

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۶:۵۹

بزرگواران زحمت کشيده و قرباني را يافتند ياد يک شعار از اوايل انقلاب افتادم که مي گفتيم : ما ميگيم شاه نميخواهيم نخست وزير عوض ميشه! درسته که فغاني اشتباهات فراواني کرد ولي مقصر اصلي فدارسيون خانوادگي فوتبال بود که با همه مخالفتها باز از ايشان استفاده کرد و حتي آنقدر غرور دارد که يک عذرخواهي هم نمي کند. لطفاً اين محفل خانوادگي فوتباليتان را متلاشي بفرمائيد که گنديده شده است.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۰۸

اشتباهات داوري فقط در صحنه کارت به آندو نبوده، گل اول تراکتور، پينالتي نگرفتن براي تراکتور، زود تمام کردن بازي، تا سپاهان قهرمان بشه!! اينها بويي از تباني براي قهرماني سپاهان نيست؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۱۴

اگر ايشان بهترين داور ايران است واي به حال بقيه در يك بازي چندتا بايد اشتباه كرد يكي دوتا سه تا چندتا من نمي گم عمدي بوده تهمت نبايد زد گناه است ولي فيفا بازي ازبكستان و بحرين را تكرار كرد براي اشتباه داور

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۰۹

مقصر فقط آقاي تاج ايشان به قدري از تراكتور بدش مي آيد كه بعد از بازي در شبكه خبر گفت 50 هزار تماشاگر تراكتور ؟؟! مشخص است چون تيم محبوبش فقط 7 هزار واقعا خنده داره فقط 7 هزار تماشاگر داشت. قهرمانی بيچاره محروم شد، سپاهان نه. كسي نيست بگويد چرا ؟ سپاهان بايد به دسته 2 سقوط كند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۰

جمع کنيد اين مسخره بازيارو. بازي نفت سپاهان هم گل نفت خطا بود. کميته حقيقت ياب بازي تراکتور سايپا پرسپوليس الهلال حق وردي واستقلال پرسپوليس راه اهن و....را هم برسي کنه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۲

اقا يه جام بديد به اين تراکتوريا و بحث را تموم کنيد تا اروم بشن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۵

طرفداراي تراکتور همونهايي هستن که شب بازي پرسپوليس تراکتور، علي کريمي را نميشناختن. برنامه 90 پخش کرد اگه يادتون باشه. فقط بلدن کل کل کنند با باقيه تيمها

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۷

فدراسيون فوتبال اصفهان هم پرسپوليس را نابود کرد هم استقلال را. ولي تراکتور نابود شدني نيست. فغاني بهترين داور روي زمين است.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۳۱

يادتون رفت سپاهان دوبار مقابل استقلال دقيقه 20ده نفره شد جلو صد هزار نفر ولي بازم بازي رابرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۴۸

چندبار تكرار كنم تراكتور امسال در يارگيري خيلي ضعيف بود غير از آدو و ادينهو بازكني نداشت كه بازي كند من فكر نمي كردم امسال تراكتور جز 4 تيم شود اخراج آندو كمر تيم رو شكست غير از آندو و ادينهوو بقيه بازيكنان جوان هستند و پولي كه گرفتند اندازه يك بازيكن سپاهان نيست درضمن با شايعه تساوي سپاهان همزمام اسكوربرد قطع شد چرا مورينيو هم بود تيمو به لاك دفاع مي برد در ضمن يادت مياد دايي درباره سپاهان چقدر مدارك آورد بيچاره فقط داور محروم شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۳۷

انسان جايز الخطا است و ما نمي گيم آقاي فغاني عمدي اشتباه كردند ايشان بهترين داور ايران هستند ولي اشتباهات ايشان در اين بازي خاص زياد بود و مثل بازي با عراق و آرژانتين فقط يكي نبود با احترام به آقاي فغاني عزيز بازي بايد تكرار شود و از نظر فيفا مشكلي نيست چون بازي ازبكستان و بحرين بخاطر اشتباه داور دوباره تكرار شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۳۹

حالا کي گفه تراکتور گل مي زد؟ به احتمال زياد اين نفت بود که مي برد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۴۳

گل زدن به تيم ده نفره كه فقط دو بازيكن دارد كه هر دو بيرون بودند كاري ندارد تازه در اين دقايق نفت شانس آورد چون بچه هم اون صحنه رو پنالتي مي گرفت اگر تكرار شود و نفت قهرمان ما ناراحت نمي شويم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۵۱

دوستان خداييش اگه پرسپوليس يا استقلال به جاي تراکتور بودن هين حرفارو ميزدين؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۵۶

بازي پرسپوليس سپاهان که قهرماني محروم شد هيچ ربطي به سپاهان نداشت ومقصراش عاملان شرط بندي بودن.خوبه 90هم پخش کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۰۰

عالي بود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۲۹

پس چرا تو بازي ايران و عراق ميخواستين داور رو تيکه تيکه کنيد...به ما که رسيد همه چي يادتون رفت؟اشتباه فغاني 1 بار نبود.بازي تراکتور با سپاهان-بازي پرسپوليس با سپاهان و اين آخري هم که مشخصه...يادتون نره همه ي اتفاقات به خاطر اشتباهات فغاني بوده.حالا ميخواد بهترين داور باشه يا نباشه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۴۴

چرا پنالتي که سپاهان در مقال تراکتور به ناحق گرفتو نميگين آقاي فغاني با اين کارش باعث شد سپاهان بياد صدر جدول

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۵۱

فغاني با اخراج آندو قانون رو زير پا گذاشت.سعي نکن برعکس بگي.هر دو کارت آندو کاملا بي مورد بود.کارت زرد اول رو بهش داده ميگه بعد گل وقت تلف کرديو ازيچرت وپرتا.حالا بگذريم ازين بازي تو اصفهان چرا پنالتي مفت برا سپاهان گرفت؟؟؟لابد اونم سهوي بود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۰۵

حق نفت بود قهرمان بشه نه تراکتور ونه سپاهان

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۰۷

ايسنا مثل هميشه شماره يک بوده و خواهد بود.وصله ناجور بهش نمي چسبه.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۳۲

سر فغاني به سنگ به خورد چه سري که در دو ديدار حساس تراکتور با سپاهان و نفت و در هر 2 مورد برعليه تراکتور سوت مي زند .اين چه سري است که بلند مي شود اگر موضوع عمدي بوده است که عمدي نشان مي دهد چرا يک اشتباه به نفع تراکتور نکرده و در هر دو بازي حساس بر عليه تراکتور سوت زده پس جرمش محرز است و بايستي کساني که به عمد تيمي را متضرر مي کنند تنبيه و اصلا از داوري کنار گذاشته شود تا آبروي ايران را نبرد و اگر سهوي است پس لياقت داوري ندارد و به اشتباه و يا دستهاي پشت پرده تا به اينجا رسيده است

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۴۳

احسنت ايسنا واقعا احسنت .فکر نميکردم جراتشو داشته باشي طرف حق رو بگيري. هنر فقط سينما و تئاتر و موسيقي نيست خوب نوشتن هم هنره.. افرين به رسانه حقيقت گو

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۳

ايسنا جان چرا به نفع فغاني مظلوم نمايي ميکني؟ اين داور در مهمترين بازي ليگ اشتباه کرده و بايد تاوانش را بدهد هر چند که معتقدم همه مقصران ديگري نيز وجود دارند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۷

چطور جنجال فقط 1 دقيقه وقت اضافه ددر سالي که پرسپوليس قهرمان شد تا فيفا هم رسيد اما حالا احقاق حقوق تراکتور شد ظلم؟ اصفهان چرا بايد 4 نماينده در هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال داشته باشد؟ مگر هيئت فوتبال اصفهان است؟ کداميک از اين عزيزان به اندازه ناخن علي دايي و کريم باقري در فوتبال بوده اند؟ از ايسنا هم دلخوريم که عدالت رو فروخت.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۹

کاملا" با شما موافقم ...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۸

نويسنده محترم چقدر خوب و راحت مي فرمايند:«چه راحت سرمايه‌هايمان را مي‌سوزانيم؟» چرا اين عبارت که خيلي هم عبارت متيني در خصوص سرمايه هايي مثل طرفداران پور شور فوتبال يا جوانان تيم هاي فوتبال و ... به کار گرفته نشود؟ هرچند که بايد از حق و حقوق داورانمان بايد حراست نماييم اما آيا داوران خودشان نبايد به سرمايه هاي مذکور توجه نمايند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۰:۳۵

بنا بر قوانين فيفا دولت حق ورود به اظهار نظرهاي داوري در فوتبال را ندارد و مدير کل ورزش آذر بايجان و وزير ورزش حتي با امريه رئيس جمهوري حق ورود به داوري را ندارند ولي همانطور که گزارش ميگويد آيا اسکوربرد /اطلاع رساني دروغ /وضعيت اواخر بازي تراکتور برعهده داور آقايان ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۶

تيمي که فقط به يک بازيکن متکي باشه به درد ليگ 3ميخوره?چي شد اون بازيکناي ميلياردي و سربازتون?چي شد ال نعمه ميليارديتون?چطور خطيبي بدون اندو قهرمان نيم فصل شد???

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۴

اي کاش بي طرفانه مطالب نوشته و ثبت گردد. اشتباهات فغاني محرز بوده و نبايد از آن راحت گذشت. چرا که شک و شبه رشوه خواري در اين موضوع بسيار زياد است!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۰۸

واقيت اين است نخواهيد فغاني که مقصر اصلي باخت تراکتوراست بيگناه جلوه دهيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۳۶

گنه کردر بلخ آهنگري به تبريز زدن گردن مسگري

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۴۱

چرا هيچ كس ضعف مدريتي باشگاه را مقصر نميدونه؟ اخه يه باشگاه با اين عظمت و طرفدار چطوري نميتونه خبر به اين مهمي رو درست اطلاع رساني كنه اگر كنار گزارشگر هم يكي رو مينشوندن يا از تلوزيون نگاه ميكردن ميفهميدن چرا هيچ كس مدير عامل باشگاه را مقصر نميدونه اسمش مدير عامل است اگر هر كسي با توجه به لياقتش پست بگيره اين اتفاقات ساده كه باعث خنده ديگران ميشه را نميكنه چرا هيچ يك از مديران نميان جلو بگن ما مقصر بوديم كه نتونستيم درست مديريت كنيم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۴۸

پنالتي نميگيره که هيج و2اخطار الکي واخراج بازيکن ارمني تيم تراکتور باعث ميشه بازي 3بر1 برده را در 20دقيقه آخر مساوي کنند به نظرم سپاهان در فدراسيون پشتش خيلي محکم بوده وهست که.....................!!؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۰:۴۰

اين که تبريز ببازد يک سناريو بود و انصافا هم خوب اجرا کرديد. و دروغ تساوي سپاهان فقط بخاطر نجات فغاني بود. اينکه ميگوييد فغاني داور فينال اسيا بوده بايد بگم که فغاني در فينال اسيا اصلا خوب نبود و اين داور به ضرر استرالياي ميزبان سوت زد و شانس اورد که استراليا نباخت و الا در انجا دروغ تساوي بازي سپاهان نمي توانست فغاني را از دست مردم خشمگين نجات دهد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۵

چرا سعي داريد فغاني رو بي گناه اعلام كنيد در حالي كه فغاني هم تو بازي تراكتور سپاهان اشتباه سوت زده هم در بازي سپاهان پرسپوليس به نفع سپاهان داوري كرده هم در بازي تراكتور ونفت كاري كرده كه سپاهان قهرمان شه، به نظرتون ايا اين قضيه بودار نيست كه داور هر سه بازي سرنوشت ساز تو مسير قهرماني فغاني بوده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۱:۲۲

عالي بود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۲:۰۷

با اين خصوصياتي که از خوبي و ظلم وارده به فغاني گفتيد ، موضع کنوني عيه او بر خلاف عدل و انصاف لست ، پس چرا اينگونه شده ؟ پر واضح است که چنانچه شخصيت مغرور آقاي فغاني را در ذهنتان مرور کنيد پاسخ اين همه به اصطلاح ظلم به او را درک خواهيد کرد ، پس مي توان گفت مکافات عمل خود اوست نه ظلم .در مقايسه داوران خارجي با بازيکنان حين بازي آدم از برخورد داواران ايراني که با لحني مغرضانه و خشن است شرم مي کند . خلاصه اينکه فغاني ممکن است داور خوبي باشد ولي از نظر رواني مشکل دارد .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۴:۲۵

حالا با ورود مستقيم رييس جمهور و دستور براي پيگيري ماجرا و شناخت مقصران، بهتر است کميته حقيقت‌ياب نقش روشنگري خود را به خوبي و عادلانه بازي کند و در اظهارنظر‌هايشان نيز پاسخ به اين سوال را همواره در نظر داشته باشند، اينکه در 8 دقيقه پاياني بازي تراکتور - نفت در ورزشگاه اعلام شده بازي سپاهان - سايپا مساوي شده است، آيا تبعات چنين شايعه‌اي بر گردن "فغاني" است و او مسبب حوادث متاثر از اين شايعه است؟ واقعآ فغاني در نتيجه هيچ تاثيري نداشت. اگر آندو هم اخراج نمي شد. شايد نفت گل چهارم را ميزد.هميشه گفته شده اشتباهات داوري جزء بازيه...حالا مگر تراکتور تافته جدا بافته است.بايد بررسي بشه چقدر اشتباهات داوري در طول فصل به نفع تراکتور بوده چون تراکتور اونقدرهم تيم جالبي نبود که شايسته بلاشک قهرماني باشه!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۴:۴۴

نميدونم چرا تمام ماجراهاي مشکوک دور سپاهان ميچرخه مثل ابهاي الوده و محسن قهرماني و قرارداد عمادرضا اينم اخريش

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۷:۳۸

فغاني ازطرف سپاهان تامينه .مشکلي بابت محروميت ندارد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۸:۰۷

من نه اصفهاني ام نه تبريزي سپاهان و تراکتور هم فرقي برام نداره ولي بنظر مرسه حالا که تراکتوري ها در زمين موفق نشده اند مي خواهند از راه هاي غير فوتبالي کسب آبرو کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۹:۲۱

در تمام كلاسهاي داوري درجه 6 هم به داور مي گويند در بازي مهم و حتي غير مهم در اخراج بازيكنان بسيار محتاط باشيد ايشان به عمد اخراج كردند خيلي راحت و مي دانستند تراكتور بهترين بازيكنش آندو است و بقيه جوان و كم تجربه در صحنه پنالتي مي تواند بگويد من نديدم اما اخراج راحت بازيكن را چگونه توجيه مي كند داور هاي آماتور هم مي دانند در بازيهاي حساس بايد مديريت كرد و با اخطار شفاهي به بازيكن بازي را در دست گرفت اخطار اول ايشان شبيه جك بود ايسنا داور اشتباه مي كند اگر بپذيريم داور صحنه پنالتي رانديده قبول کنید اخراج عمدي سهوي نبود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۹:۳۷

بله شما موضوع را خوب فهميدين. همه موضوعات ديگر را پيش ميكشند كه اين موضوع اخراج عمدي آندو رو نشه. ديشب در بازي نفت و الاهلي اگه قرار بود به بازيكنان عصباني و درگير كارت بده مطمئناً كسي در بازي باقي نمي موند. كارت زرد اول آندو شك نداشته باشيد كه عمدي بود و داور از اول بازي در كمين اندو بوده. فيلم بازي را ادم نگاه ميكنه ميفهمه من نميدونم بقيه چرا رو موضوعات ديگيه بحث ميكنن.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۹:۴۷

باسلام من نه کارشناس فوتبال ونه داوري هستم.فقط اين راميدانم درهنگام سقوط هواپيماابتداکسي خلبان ياخدمه پروازرامواخذه يامحکوم نميکند.بلکه بايدجعبه سياه هواپيماراپيدانمود.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۱:۵۰

فکر ميکنم با توجه به نزديک شدن به انتخابات مجلس حربه خوبيه دوستان اصلاح طلب راي اذريها رو شکار کنن .ورود رييس جمهور به اين کار بنظرم درست نيست فراموش نکنيم با اينکارا هر سال بايد توقع جنگ قوميتها رو داشته باشيم .فوتبال يه ورزشه .بازم تاکييد ميکنم اينکار و ورود اهالي سياست به اين بحثها در دراز مدت وحدت ملي را زير سوال ميبرد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۲:۴۴

اگر به قول برخي دوستان که متاسفانه وزير ورزش هم جز آنهاست، اگر فغاني تيموريان را اخراج نميکرد، آيا ظلم به تيم نفت و سپاهان نبود؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۳:۰۵

دوستان تبريزي به خودتون بياين.. دارن گولتون مي‌زنن. دارن صورت مساله رو پاک مي‌کنن. چرا نمي‌فهميد؟ با محروميت فغاني چي گيرتون مي‌اد؟ اگه واقعا باور داريد که اراده‌اي وجود داشته که تراکتور قهرمان نشه، مطمئن باشيد اين اراده زورش خيلي زيادتر از امثال فغانيه. نذارين فريبتون بدن احساسي نباشيد تا مقصر اصلي پيدا شه. همون کسي که با احساساتتون بازي کرده و نتيجه رو اشتباه گفته. هموني که زمينه رو جوري رقم زده که همه تون فکر کنيد قهرمانيد و بازي بخوريد. تورو خدا چشماتون رو باز کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۷

سلام آقاي فغاني عزيز فقط از خدا برايتعغزت هميشگي مي خواهم . شايد ما مردم ايران لايق داوري چون تو نباشيم . در ايران ما حسادت بيداد مي کند و طاقت موفقيت هاي انساني مثل شما را نداشت .متاسفم که اين چنين پشت شما را خالي کردند حتي اناني که حق را به شما دادند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۶:۰۱

دوستان هموطن،اتفاقي که در اين بازي افتاد تا جايي که رياست محترم جمهوري و خيلي از مسئولين را مجبور به واکنش در برابر آن کرد، کاش بجاي جر و بحث فارغ از طرفدار هر تيمي بودن همه با هم مسئولين را مجاب کنيم سالهاي آينده طلسم فوتبال مافياي ايران را بشکنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۶:۱۰

شما ها چرا اينطوري ميگين اين داور تيموريان رو بي دليل اخراج کرد و يه پنالتي هم که تو سه چهار متريش رخ داد رو نگرف اونوقت ميگيد مظلوم ؟؟؟ تو بازي با سپاهان هم که يه پنالتي بي جهت واسه سپاهان گرف .. الکي جو سازي نکنيد ايران داور خوب نداره

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۴۳

آقاي فغاني در هر زمان بازي نسبت به نتيجه بازي داوري ميکرد.پس اين داور 100 درصد خودش را در موقعيت اشتباه کردن قرار ميدهد.