• یکشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۳:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94022715274
  • خبرنگار : 71234

فتحی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا:

کشور از مصالح ساختمانی اشباع شده است/قیمت مسکن تغییری نمی‌کند

کشور از مصالح ساختمانی اشباع شده است/قیمت مسکن تغییری نمی‌کند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تقاضا برای خرید مسکن در کشور کاهش پیدا کرده است"، گفت که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق نهایی، باز هم اتفاق جدیدی در قیمت مسکن رخ نخواهد داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تقاضا برای خرید مسکن در کشور کاهش پیدا کرده است"، گفت که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق نهایی، باز هم اتفاق جدیدی در قیمت مسکن رخ نخواهد داد.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پیش‌بینی از آینده بازار مسکن، گفت: با وجود اینکه شاخص اقتصادی از منفی 5/8 درصد رشد داشته است اما هنوز به مثبت نرسیده است. از طرف دیگر درآمد سالانه و درآمد خالص و ناخالص کشور حکایت از آن دارد که هنوز رکود داریم.

وی با بیان اینکه تولیدات مصالح و مواد اولیه ساختمانی در کشور اشباع شده است، افزود: در هیچ زمانی اینطور نبوده که از تولیدات مواد اولیه اشباع شده و انبارهای پر داشته باشیم اما تقاضا پایین باشد. در حال حاضر تقاضا برای خرید مسکن کاهش پیدا کرده آن هم به این دلیل که قیمت‌ها بسیار بالاست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که به دلیل کاهش قیمت مصالح ساختمانی و اشباع آن در بازار، مذاکرات هر نتیجه‌ای هم داشته باشد تفاوتی در وضعیت اقتصادی شاهد نخواهیم بود. شرایط همین‌طور باقی می‌ماند و اتفاق جدیدی در عرصه مسکن رخ نمی‌دهد چون ساخت مسکن در کشور اشباع شده است.

به گفته وی، اگر مذاکرات هسته‌ای هم به نتیجه برسد، در قیمت مسکن تغییری حاصل نمی‌شود و در حال حاضر قیمت مسکن بسیار غیرواقعی و کاذب است و همین قیمت بالا باعث شده که مردم توانی برای خرید مسکن نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۱:۱۸

بله تحليل صحيحي هست قيمت مسکن نجومي هست و بايد کاهش يابد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۲۳:۳۱

مسکن کف قيمت خود را دارد و سودي براي سازنده ها وجود نداره بهمين خاطر مدتي است ساختمان سازي انجام نميشود متاسفانه کارشناسان مسکن بدون درنظر گرفتن جنبه رواني موضوع با تبليغات نادرست بجاي گرم کردن بازار بااعلام افزايش نداشتن قيمت مسکن تا پايان سال خريداران مشتاق در خريد مسکن را سست در معاملات مي نمايند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۵:۵۱

اين حرف که پرداخت وام تاثيري در افزايش قيمت ندارد صحيح نيست و خواهشمندم براي شفافيت اين موضوع از روند قيمت ملک گذارش تهيه کنيد. من در اين مدت در (مهرآبادجنوبي) به دنبال خريد بودم که پيش فروش 2700 رو قيمتش رو تغيير داد و 2900 اعلام کرد و سايرين هم چه در پيش فروش و چه در نوساز از همين رويه تبعيت کردند و عملا هيچ کمکي به قدرت خريد مردم نميشه و فقط بدهکارتر ميشند (اوراق 76000تومان) و تمام پول صرف زياده خواهي بساز بفروش و املاک و خريد اوراق ميشه و همين امروز اگه شما به املاک بگيد قيمت منطقه تغيير کرده؟ ميگند نه! ولي فايلهاي قديم (دوهفته پيش)خودشون رو هم به شما نشان نخواهند داد! با توجه به کاهش صدور پروانه ساخت در سال گذشته و اعلام پرداخت وام هاي 80 و 60 ميليوني در کنار, آزاد گذاشتن بانکها در پرداخت وام بدون سپرده , استارت افزايش تدريجي قيمت زده شد. در ابتدا درست تر بود دولت طرف عرضه رو تحريک به ساخت وساز ميکرد و در طرف تقاضا اين اقدام رو تدريجي انجام ميداد. ولي داستان(بازي)(رکود-وام - گراني) همچنان ادامه خواهد داشت

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۵:۵۳

اين حرف که پرداخت وام تاثيري در افزايش قيمت ندارد صحيح نيست و خواهشمندم براي شفافيت اين موضوع از روند قيمت ملک گذارشی تهيه کنيد. من در اين مدت در (مهرآبادجنوبي) به دنبال خريد بودم که پيش فروش 2700 رو قيمتش رو تغيير داد و2900 اعلام کرد و سايرين هم چه در پيش فروش و چه در نوساز از همين رويه تبعيت کردند و عملا هيچ کمکي به قدرت خريد مردم نميشه و فقط بدهکارتر ميشند (اوراق 76000تومان)وتمام پول صرف زياده خواهي بساز بفروش و املاک و خريد اوراق ميشه و همين امروز اگه شما به املاک بگيد قيمت منطقه تغيير کرده ؟ ميگند نه ! ولي فايلهاي قديم (دوهفته پيش)خودشون رو هم به شما نشان نخواهند داد!با توجه به کاهش صدور پروانه ساخت در سال گذشته و اعلام پرداخت وام هاي 80 و 60 ميليوني در کنار ,آزاد گذاشتن بانکها در پرداخت وام بدون سپرده , استارت افزايش تدريجي قيمت ضده شد.در ابتدا درست تر بود دولت طرفه عرضه رو تحريک به ساخت وساز ميکرد و در طرف تقاضا اين اقدام رو تدريجي انجام ميداد. ولي داستان(بازي)(رکود-وام - گراني) همچنان ادامه خواهد داشت