• چهارشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 94022313736
  • خبرنگار : 90047

نتیجه ده ماه بلاتکلیفی فدراسیون پزشکی ورزشی

توقف تشکیل پرونده پزشکی برای ملی‌پوشان رشته‌های مختلف

توقف تشکیل پرونده پزشکی برای ملی‌پوشان رشته‌های مختلف

مسئول سابق کمیته‌ درمان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به این که فدراسیون پزشکی ورزشی از زمانی که به صورت سرپرست اداره می‌شود، به حالت نیمه تعلیق در آمده است، گفت: با رفتن دکتر پورکاظمی دیگر پرونده پزشکی نیز برای ملی‌پوشان تشکیل نمی‌شود.

مسئول سابق کمیته‌ درمان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به این که فدراسیون پزشکی ورزشی از زمانی که به صورت سرپرست اداره می‌شود، به حالت نیمه تعلیق در آمده است، گفت: با رفتن دکتر پورکاظمی دیگر پرونده پزشکی نیز برای ملی‌پوشان تشکیل نمی‌شود.

دکتر مهرشاد پورسعید در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظها‌ر کرد: امسال سال کسب سهمیه المپیک است و تورنمنت های مهمی را در رشته‌ها‌ی مختلف پیش‌رو داریم، اما متاسفانه فدراسیون پزشکی ورزشی در شرایط نامشخصی به سر می برد و یکی از حوزه‌های فعالیت‌های کمیته‌ درمان که معاینات ورزشکاران و تشکیل پرونده پزشکی ملی‌پوشان را برعهده داشت به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

وی افزود: این طور به نظر می‌رسد که وزارتخانه به دنبال آن است که این فدراسیون را در آینده به صورت انجمن یا معاونت تبدیل کند و آن را از شکل فدراسیون بودن خارج کند وگرنه هر شش ماه یک بار برای این فدراسیون سرپرست انتخاب نمی کرد.

پورسعید تصریح کرد: در حال‌ حاضر نه تنها کمیته‌ درمان فدراسیون پزشکی ورزشی به حالت نیمه تعلیق در آمده است ،‌ بلکه ستاد پزشکی مستقر در استادیوم آزادی که در گذشته زیر نظر کمیته‌ درمان فدراسیون مسئول خدمات رسانی به ورزشکاران ملی از جمله تشکیل پرونده پزشکی، توانبخشی، مشاوره ، تغذیه ، روانشناسی و ... بود تعطیل شده و این ستاد حالت اداری به خود گرفته است. این مرکز در گذشته شبانه روزی فعالیت داشت اما اکنون فعالیت این ستاد به دلیل کنار گذاشتن نیروهای متخصص این ستاد و حضور نیروهای اداری همانند بانک تا ساعت دو بعد از ظهر است و این مساله از زمان حضور دکتر اسدی در فدراسیون قوت گرفته و در دوره دکتر تقی خانی نیز تداوم دارد.

وی تصریح کرد: ورزشکار از ساعت هشت صبح تا دو بعد از ظهر کارهای تمرینی و آماده سازی خود را انجام می‌دهد و پس از این زمان نیاز به کارهای مشاوره، روانشناسی و توانبخشی دارد، اما نیروی متخصص در این ستاد وجود ندارد و ملی‌پوشان با نیروهای غیر متخصص ستاد مواجه می‌شوند که کار خاصی نمی‌توانند برای ملی‌پوشان از نظر خدمات پزشکی انجام دهند.

وی گفت: در آن دوره که دکتر پورکاظمی ریاست ستاد و دکتر فرهاد مرادی دبیر ستاد بود، این ستاد 24 ساعت ورزشکاران تیم‌های ملی خدمات می داد و بدون تایید این ستاد، هیچ ملی‌پوشی اجازه شرکت در تورنمنت های مختلف را نداشت.

عضو سابق کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک ا‌ضافه‌ کرد‌: کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک تا زمانی که زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی بود و سیاستگذاری آن توسط فدراسیون صورت می گرفت در زمینه پیشگیری و درمان بهترین خدمات را به ورزشکاران ملی ارائه می داد، اما از زمان جدا شدن این کمیسیون از فدراسیون، دیگر فعالیت خاصی ندارد و به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

پورسعید گفت: با تغییر ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی و حضور سرپرست‌های مختلف از جمله دکتر اسدی که تقریبا نسبت به فعالیت‌های فدراسیون غریبه بود و بیشتر به دنبال کارهای فو‌تبا‌ل بود، این فدراسیون در حقیقت هویت خود را از دست داد. وی معتقد بر این بود که فدراسیون پزشکی ورزشی هویت ندارد در حالی که چون خود این فرد عملکرد مثبتی در فدراسیون نداشت، آن را به حالت نیمه تعطیل در آورده بود. به نظر می‌رسد آدم‌های کوچک با کوچک کردن کارهای بزرگ به دنبال آن هستند تا کارها را اداره کنند و در شرایط کنونی اداره چنین فدراسیون بزرگی کار هر کسی نیست.

مسئول سابق کمیته‌ درمان فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان اظها‌ر کرد: در دوره ریاست گذشته این فدراسیون شاهد هیچ نمونه دوپینگ مثبتی از ورزشکاران در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون و گوانگجو نبودیم اما در حال‌ حاضر که این فدراسیون صاحب ندارد و ورزشکاران باید در تورنمنت های مهمی شرکت کنند. کسی نیست که پرونده پزشکی ورزشکاران را دنبال کند و سلامتی آنها را برای اعزام به تورنمنت های مختلف را تایید کند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha