• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94022212995
  • خبرنگار : 71186

پاسخ رییس ایدرو به انتقاد وزیر از کیفیت خودروهای داخلی

پاسخ رییس ایدرو به انتقاد وزیر از کیفیت خودروهای داخلی

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که وزیر صنعت از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کردند، اظهار کرد: در این زمینه مردم هستند که باید انتخاب و اظهار‌نظر دهند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که وزیر صنعت از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کردند، اظهار کرد: در این زمینه مردم هستند که باید انتخاب و اظهار‌نظر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوروز‌زاده در حاشیه راه‌اندازی مجدد خط تولید ولوو در شرکت سایپا دیزل اظهار کرد: خودروهای تجاری تولیدی در کشور با خودروهای خارجی رقابت می‌کنند و اگر کیفیت نداشته باشند مردم آنها را نمی‌خرند بنابراین در زمینه کیفیت خودروها مردم باید اظهارنظر کنند.

وی با بیان این‌که در حوزه خودروهای سواری نیز، سواری‌های با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به عنوان رقبای اصلی خودروهای داخلی، وارد کشور می‌شوند، خاطر نشان کرد: بنابراین در این شرایط جای گلایه از کیفیت خودروهای داخلی باقی نمی‌ماند و مردم می‌توانند انتخاب خود را انجام دهند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوالی دیگری درباره‌ی شایعه خرید پرسپولیس و استقلال توسط ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: در حال حاضر بحث ما فوتبال نیست، البته ما تولید‌کننده هستیم و از تولید صحبت می‌کنیم.

وی درباره‌ی قیمت خودروهای داخلی اظهار کرد: این سوالی است که بیشتر در جامعه مطرح می‌شود و توقع ایجاد می‌کند. وقتی تعرفه واردات در مقایسه با تولیدات داخلی رقم بالایی نیست و واردات نیز صورت می‌گیرد و رقابت کاملا آزاد است خودروهای داخلی نیز باید با قیمت‌های جهانی رقابت کنند.

وی ادامه داد: مزیت ما در ساخت داخل خودروهای تولیدی است بنابراین هرچه عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم صرفه‌جویی ارزی بیشتری خواهیم داشت.

نوروززاده در رابطه با سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید خودرو گفت: سیاست ما رسیدن به سقف تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال است. متاسفانه در سال 1391 و 1392 تولید خودرو به شدت کاهش یافت و در سال 1393 البته با رشد و مدیریت تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید شد. برنامه امسال تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو است و در نهایت باید به تولید سه میلیون دستگاهی برسیم.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با چگونگی همکاری با خودروسازان چینی گفت: چین هم مثل بقیه کشور‌هاست که می‌تواند قطعه و خودرو به ما بدهد البته قیمت آنها در مقایسه با قیمت‌های اروپایی پایین‌تر است. جهت‌گیری ما این است که شرکای اروپایی داشته باشیم و البته نمی‌خواهیم بازار بزرگی مثل چین را از دست بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شما در سخنرانی خود از تاثیرات منفی خرید سهام بر وضعیت کارگران گروه خودروسازی سایپا سخن گفتید، در این رابطه توضیح دهید، اظهار کرد: این موضوع یک بحث درون‌ بنگاهی است و ارتباطی به بیرون ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم راه‌اندازی مجدد خطوط تولید ولوو در شرکت سایپا دیزل هم گفت: اروپایی‌ها به این باور قطعی رسیده‌اند که تنها جایی که می‌تواند هاب اقتصادی منطقه باشد، ایران است.

نوروززاده اظهار کرد: سال 1390 به تدریج دچار مشکلات نرخ ارز شدیم و به همین دلیل صنعت خودرو با مشکلات زیادی مواجه شده و در سال‌های 1391 و 1392 تولید به سرعت کاهش پیدا کرد.

وی با بیان این‌که در سال 1393 تولید مجددا افزایش یافته و حتما باید اهداف از پیش‌ تعیین شده گروه‌های خودروسازی باشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات خوبی در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می شود و امیدواریم با سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌های دولت بتوانیم بازار چندصد میلیون نفری منطقه را کسب کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه اروپایی‌ها به این باور قطعی رسیده‌اند تنها جایی که می‌تواند هاب اقتصادی منطقه باشد ایران است و در جلساتی که با ما برگزار می شود این موضوع گفته می‌شود.

وی با بیان این‌که در خرید و فروش سهام بخش کارگری گروه خودروسازی سایپا دچار مشکلات جدی شده است، تصریح کرد: کارگران سایپا بدانید که ما در خدمت شما هستیم و تلاش می‌کنیم این بار دین را از دوش کارگران برداریم و کارگران با شادابی به تولید ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۱۳

خودروهاتون بدردنخوره !!! اينم نظر مردم...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۲۲

اگر تعرفه 90 درصدي واردات خودرو را بردارند آنوقت معلوم مي شود مردم محصولات باکيفيت ! ايران خودرو و سايپا را مي خرند يا محصولات بي کيفيت خارجي را! مردم با تعرفه 90 درصدي حق انتخاب ندارند مجبورند خودروي ايراني بخرند و خودرو ساز ايراني با اين تعرفه آخرين اولويتش کيفيت خواهد بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۳

اگر مردم واقعا حق انتخاب بين خودروهاي داخلي وخارجي داشتند صحبت شما درست بود. مگر شما در اين کشور زندگي نميکنيد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۵

بنظرتون خود اين آقای رئيس ماشينش چيه ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۰

نه خير عزيز من مردم ماشين هاي توليد داخل مي خرن چون چاره ديگه اي ندارن. چون توان ماليشون انقدر است. اگه تعرفه واردات خودرو پايين بود شک نکن هيچکس خودوريه داخلي نميخريد چون مفت نمي ارزه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۹

سلام و خسته نباشيد. ممنون از خبرهاتون تو رو خدا يه نظر سنجي بگذاريد تا اين مسئول محترم بدونه کيفيت محصولات خودرو ايران واقعا نزديک به صفر و ديگه از مردم و ديدگاهشون مايه نذاره. اگر رقابتي بود درست مردم انتخاب مي کردند ولي وقتي رقابت نيست و در اختيار همين چند شرکته که ديگه حق انتخابي نميمونه. خون هزاران ايراني کشته شده در راه ها به خاطر کيفيت بد ماشين هاي ارائه شده از طرف اين خورو سازها به گردن همين مسوولين و کارخانه دارهاست.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۱

باریک الله به این جناب رئیس! حق اظهار نظر به مردم بدید تا ببینیم کیفیت خودروى شما خوبه یا بد. میگه قیمت خودروى داخلى باید با خارجى رقابت کنه! خب یک کمى هم با کیفیت خارجى هم رقابت کنى بد نیست.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۹

ماشالله. خودتون چي سوار مي‌شيد اونوقت آقاي رييس؟ لطفا اينم اعلام کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۰

واقعا متاسفم. يعني واقعا مردم انتخابي غير از همين خودروهاي داخلي دارند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۱

معناي انتخابم فهميديم. ما مي‌تونيم از بين 20 مدل مختلف سيب، يک سيب را انتخاب کنيم. حالا تکليف اونايي که پرتقال، موز و هنوانه و چيزاي ديگه مي‌خوان چي ميشه؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۲

شما درست مي‌گيد. مردم بايد درباره کيفيت خوردوهاي داخلي نظر بدن و ما هم مي‌گيم که اين خودروها با کيفيتند. پس نظر ما با نظر وزير صنعت يکيه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۴

چون شما ميگي ما ديگه گلايه نميکنيم. آقا کيفيت خوردوهاي داخلي خيليم خوبهههههه!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۳۱

بايد بين چي انتخاب بين کنيم؟ آيا انواع اتومبيلها از کارخانه‌هاي مختلف به قيمت واقعي وجود دارد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۳۷

خيلي دوست داشتم جواب اين آقا رو جلوي روش مي دادم. که 5 ماه يه ماشين صفر از ايران‌خودرو گرفتم و بقدري مشکلات داره که مشکل قلبي و عصبي پيدا کردم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۳

دقت کردين بالا چي گفته بود به خاطر تعرفه کم واردات!!!! قيمت خودروهاي داخلي بايد با عرف بين المللي پيش بره يعني مثلاً قيمت پرايد بايد با قيمت کيا سورنتو يکي باشه!!!!! يا مثلا پژو جي ال ايکس بايد قيمتش با آزرا يا سوناتا يکي باشه!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۵۱

نظر مردم: خودرو داخلي رو تخم چشماي هموطنان جا دارد فقط لطفا خودرو نسازيد چشمانمان در امد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۷

من ماشينمو از نمايندگي گرفتم چند روز بعد روغن کم کرد. برديم با هزار مصيبت موتور پياده شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۹

شنيده بودم که مي گن وقاحت حد نداره ولي تا با چشم خودمم نديده بودم باورم نمي شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۱:۳۶

همچين از جوابهايي که به شعور آدمزاد توهين ميکنه حرصم ميگيره

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۱:۱۵

من يه پرايدخريدم البته از درد لاعلاجي، ولي اگه پول بيشتري داشتم اصلا سمت ماشين داخلي نمي رفتم چون کيفيت صفر و قيمت گرونه، اين آقايان سايپا و ايران خودرو اصلا تو فکر مشتري نيستن. پشتشونم گرمه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۳۷

وزير عزيز خدایيش ماشين زير پاي خودت و خانوادت چيه؟ انتخاب نه رقابت ناسالم بين خودرو داخلي و خودرو چيني. به اين ميگن اجبار بين بد و بدتر. يا به مرگ بگير مردم به تب راضي ميشن.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۷

جناب مردم به کجا نظر بدن؟ والا سيستمي طراحي کنين که هر فردي با کد ملي خودش نظرشو با مثبت منفي در باره کيفيت محصولات بذاره .بعدش ميفهمي که مردم نظرشون چيه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۲:۱۹

تا وقتي به بهانه توليد داخلي انحصار توليد و واردات در دست گروهي خاص باشه اوضاع همينه. اينا آنقدر به انحصار خودشون اطمينان دارند که اگه وزير هم خداي ناکرده انتقادي کنه در مقابلش مي ايستند. خودشو زده به کوچه اون وري يا از کره ماه اومده؟ طرف از مردم مايه مي گذاره, بابا مردم فريادشون به آسمونه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۳

با توجه به قيمت خودروهاي وارداتي، قشر متوسط به پايين مجبور هستند توليدات بي کيفيت داخلي را خريداري کنند