• دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94022112409
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

بهره‌برداری از متروی مشهد- گلبهار تا سال 96 ‌

بهره‌برداری از متروی مشهد- گلبهار تا سال 96 ‌

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از بهره‌برداری از قطار برقی سریع‌السیر مشهد- گلبهار تا سال 96 خبر داد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از بهره‌برداری از قطار برقی سریع‌السیر مشهد- گلبهار تا سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، قاسم طاهری امروز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه، در بازدید اصحاب رسانه از روند اجرایی احداث مترو مشهد- گلبهار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مطالعات پیرامون احداث قطار برقی مشهد- گلبهار از سال 83 آغاز و در سال 86 مصوبات آن توسط شورای ترافیک کشور و استان به تصویب رسید،‌ اظهار کرد: قطار سریع‌السیر مشهد- گلبهار با 40 کیلومتر طول در سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از 40 کیلومتر نامبرده تنها سه کیلومتر ابتدا زیرگذر است، ادامه داد: این قطار دارای دو ایستگاه مبداء مشهد و مقصد گلبهار است و فقط در مسیر میان ورزشگاه ثامن و شهرک صنعتی توس دارای یک ایستگاه میان راهی است و زمان طی شده از مبدا تا مقصد تنها 20 دقیقه است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و تا کنون 30 کیلومتر از کل مسیر تملک شده است، خاطرنشان کرد: 30 کیلومتر نامبرده به دو قطعه 8.5 کیلومتری و 10 کیلومتری تفکیک شده است که در قطعه 8.5 کیلومتری شاهد پیشرفت فیزیکی 70 درصدی هستیم.

طاهری افزود: قطعه دوم 10 کیلومتری نیز در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: 10 کیلومتر سوم مسیر این قطار نیز تملک شده و مناقصه بین‌المللی نیز با حضور 60 شرکت داخلی و خارجی انجام شده و اکنون در آستانه انعقاد قرارداد با شرکت‌های برنده هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد مجموع اعتبار موردنیاز برای این پروژه را 1100 میلیارد تومان معادل 300 میلیون یورو دانست و گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان برای مترو مشهد- گلبهار هزینه شده است.

طاهری افزود: مترو مشهد- گلبهار در ابتدا به خط یک قطار شهری مشهد و سپس به خط سه قطار شهری مشهد متصل خواهد شد تا از این طریق امکان حمل و نقل آسان‌تر مسافران را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: توسعه و بهبود حمل و نقل گلبهار بهترین راه برای خروج این شهر جدید از رکود بوده و خوشبختانه اکنون این پروژه اوج گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: توسعه پروژه‌های حمل و نقل نیاز به حمایت خوب مردم دارد و انتظار داریم مردم مشهد ما را در سرمایه‌گذاری‌ها و تملک‌ها حمایت و همراهی کنند.

* عکس خبر تزئینی است*

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha