• پنجشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۲:۲۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94021709695
  • خبرنگار : 71503

اگر بودجه نرسد؟!

اگر بودجه نرسد؟!

حدود یک ماه به نمایشگاه صنایع‌دستی مانده و تاکنون از پرداخت بودجه‌ برای برپایی بزرگترین رویداد سالانه صنایع دستی خبری نشده است.

حدود یک ماه به نمایشگاه صنایع‌دستی مانده و تاکنون از پرداخت بودجه‌ برای برپایی بزرگترین رویداد سالانه صنایع دستی خبری نشده است.

به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایسنا‌، بهمن نامور مطلق - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی - به دلیل برگزاری دو نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و کشورهای غرب آسیا همزمان با نمایشگاه صنایع دستی 20 خرداد ماه، مسوولیت برگزاری آن را به معاون صنایع دستی استان تهران سپرد.

شهرام مریخی، معاون صنایع دستی استان تهران نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم که تاکنون مبلغی از آن برای برگزاری نمایشگاه به ما اختصاص داده نشده است. بارها برای پرداخت این بودجه مکاتبه کرده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

اما بهمن نامور مطلق درباره بودجه این نمایشگاه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در حال گفت‌وگو هستیم و متاسفانه درباره بودجه آن هنوز با سازمان میراث فرهنگی به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و همچنان در حال چانه‌زنی هستیم.

او با بیان این‌که اختصاص بودجه برای این کار کمی دیر شده اظهار می‌کند: به همین خاطر چانه‌زنی ما در این‌باره شدت پیدا کرده است.

نامور مطلق در پاسخ به این سوال که اگر بودجه نرسد تکلیف نمایشگاه صنایع دستی چه می‌شود؟ بیان می‌کند: در هر صورت ما نمایشگاه را برگزار می‌کنیم و ان‌شاء الله بودجه هم می‌رسد.

اما مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که مسوول تعیین این بودجه است، درباره‌ی این موضوع به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در این خصوص مشکلی نداریم و اگر معاونت صنایع دستی هر مقدار بودجه درخواست کند ما آن را تامین می‌کنیم و این بودجه را به هر کسی که لازم باشد به موقع‌اش پرداخت می‌کنیم.

او خطاب به خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که شما در جریان مسائل اجرایی نیستید، می‌گوید: من رییس سازمان هستم و می‌گویم بودجه آن تامین شده و پرداخت خواهد شد. وقتی الان لازم نیست برای چه باید بودجه‌ی آن را بپردازیم.

سلطانی‌فر باز هم تاکید می‌کند: بودجه این کار تامین شده و به موقع پرداخت می‌شود.

با این‌که کمتر از 40 روز به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی 20 خرداد مانده و لازم است با کشورها و هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه هماهنگی شود، رییس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری از پرداخت "به موقع" این بودجه خبر می‌دهد.

بهمن نامور مطلق بارها به محجوبیِ هنرمندان صنایع دستی و مظلومیت این حوزه تاکید کرده و از طرفی تنها دلخوشی هنرمندان محجوب این حوزه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است که فرصت حضور و فروش در بازاری بزرگ‌تر را فراهم می‌کند. بوده‌اند هنرمندانی که با حضور در نمایشگاهی که هر سال همزمان با روز جهانی صنایع دستی در پایتخت برگزار می‌شود، هنر خود را معرفی کرده‌اند و سفارش‌هایی را دست‌کم برای یک‌سال آینده خود گرفته‌اند.

حضور در نمایشگاه صنایع دستی تهران برای هنرمندانی که در نقاط دورافتاده و بدون ارتباط با مشتری زندگی می‌کنند گاه تا حدی اهمیت دارد که هر سال پیش از فرا رسیدن موعد برگزاری این نمایشگاه خود را آماده می‌کنند و چه بسا که تعلل در اجرا و سیاست‌گذاری این نمایشگاه در کمرنگ کردن انگیزه‌ها و امیدهای آن‌ها بی تاثیر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha