• چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94021609381
  • خبرنگار : 71431

جزئیات عملیات پلیس برای کشف سرقت پیچیده از صرافی

جزئیات عملیات پلیس برای کشف سرقت پیچیده از صرافی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت جزئیات سرقت پیچیده از یک صرافی در پایتخت در خیابان فردوسی و دستگیری عامل این سرقت را تشریح کرد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت جزئیات سرقت پیچیده از یک صرافی در پایتخت در خیابان فردوسی و دستگیری عامل این سرقت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر امروز در حاشیه مراسم سرقت از صرافی در خیابان فردوسی با حضور در جمع خبرنگاران در این باره گفت: روز سیزدهم فروردین ماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 دستبرد به یک صرافی اطلاع داده شد که بلافاصله با توجه به نوع سرقت عوامل کلانتری 109 بهارستان و سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در محل حاضر شده و تحقیقات اولیه آغاز شد.

محمدیان با اینکه تحقیقات اولیه حاکی از این بود که سارقان از طریق سوراخ کردن دیوار یکی از ملک‌های مجاور وارد طبقه اول ساختمان شده‌اند گفت: سپس آنان ضمن از کار انداختن آلارم‌ها و سیستم‌های هشدار دهنده، حافظه دوربین‌ها را نیز تخلیه کرده و اقدام به برش گاوصندوق کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد پس از آن سارقان به طبقه همکف آمده و دیوار صرافی مجاور را نیز به وسیله بیل و کلنگ و دستگاه فرز شکافته و وارد محل شده و در آنجا نیز اقدام به سرقت وجوه نقد، ارز و مقادیری سکه طلا کرده و پس از آن در روز دهم فرودین ماه از ملک خارج شده‌اند.

محمدیان درباره میزان وجوده نقد سرقت شده از سوی سارقان نیز اعلام کرد: بنابر اعلام مالک، ارزش ریالی اموال سرقت شده بیش از 750 میلیون تومان بوده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه ظرف حدود 15 روز علی رغم سرقت حافظه دوربین‌ها از سوی سارقان، ماموران موفق به شناسایی آنان شدند، اظهار کرد: سرانجام مخفیگاه یکی از این سارقان شناسایی و وی در عملیاتی پلیسی دستگیر شد.

محمدیان با اشاره به بازجوی از متهم دستگیر شده و ادامه تحقیقات برای دستگیری نفر دوم به ایسنا گفت: برابر اعترافات متهم و نیز نتایج تحقیقات ما متهم دیگر پس از سرقت به کشور آمریکا متواری شده که اقدامات در این خصوص برای دستگیری وی از طریق اینترپل در حال انجام است.

وی همچنین از کشف و بازگردانده شدن بخش اعظمی از وجوه و سکه‌های سرقت شده خبرداد و اظهار کرد: حدود 600 میلیون تومان از این وجوهات و سکه‌های مسروقه کشف شده و به مالباخته بازگردانده شد.

به گفته وی، این اموال در یک پاتوق نگاه داری می‌شد که با همکاری قاضی پرونده برای بازگرداندن و کشف آن بلافاصله اقدام شده است.

محمدیان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص اینکه آیا سارق مالک مغازه مجاور بوده یاخیر؟ گفت: سارق از زیرپله‌ای که در مجاورت این ملک قرار داشته استفاده کرده و وارد ملک مجاور شده اما از کسبه نبوده است.

محمدیان در واکنش به شعارهای مردم در تشکر از نیروی انتظامی و قدردانی مالباخته اظهار کرد: ما نیز باید از مردم به خاطر حضورشان در محل و حمایتشان از پلیس قدردانی کنیم و این حمایت قطعا مسئولیت ما را سنگین‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، متهم که بین 30 تا 40 سال سن داشته ومجتبی نام داشت، هنگام بازسازی صحنه جرم در پاسخ به سوال ایسنا ادعا کرد که از مبلغ سرقت شده تنها 80 میلیون تومان به وی رسیده و مابقی را همدستش برای خود برداشته بود.

او همچنین ادعا کرد که صبح روز هشتم وارد ملک شده و در حوالی ساعت 5:30 صبح روز نهم فرورین ماه هنگامی که با دستگاه فرز در حال برش میلگردهای دیوار ایمن سازی شده صرافی طبقه همکف بوده آلارم آن به صدا درآمده که عوامل کلانتری در محل حاضر شده و پس از اینکه از بیرون مورد مشکوکی را مشاهده نکرده به کلانتری بازگشته و پس از آن این سارق به همراه همدستش به عملیات خود ادامه داده است.

این سارق همچنین ادعا کرد که دیوار طبقه اول را به وسیله بیل و کلنگ سوراخ کرده و پس از آن باز به وسیله دستگاه فرز در واحد را بریده و در طبقه همکف نیز با توجه به اینکه دیوار صرافی ایمن سازی شده بود به وسیله بیل و کلنگ دیوار را شکافته و میلگردها را نیز با دستگاه فرز بریده است.

این سارق همچنین اظهار کرد که هیچ گاه گمان نمی‌کرده با اقداماتی که انجام داده از سوی پلیس دستگیر شود.

او همچنین درباره اینکه همدست دیگرش کجاست و چه می‌کند؟ گفت: همدستم روز دوازدهم فروردین ماه از کشور خارج شده و آن طور که من می‌دانم به آمریکا متواری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۰:۰۹

دليل بسياري از خطاها و اشتباهات بشر (طمع) است. علي بن ابي طالب مي گويد: آنچه يقين را باطل مي کند طمع است.