• دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94021407966
  • خبرنگار : 71356

محسنی‌اژه‌ای:

پرونده بدهکاران بزرگ بانکی در حال رسیدگی است/10 نفر در بازداشت‌اند

پرونده بدهکاران بزرگ بانکی در حال رسیدگی است/10 نفر در بازداشت‌اند

... سخنگوی قوه قضائیه گفت که پرونده بدهکاران بزرگ بانکی در حال بررسی است.

... سخنگوی قوه قضائیه گفت که پرونده بدهکاران بزرگ بانکی در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده 950 بدهکار بزرگ بانکی، گفت: قبلا در این باره گفتیم که برخی از این افراد آمدند با بانک‌ها توافق کردند و مهلت بیشتری خواستند. در مواردی که قصور و تقصیری وجود نداشت بانک‌ها همکاری کردند و بدهی‌ها تقسیط شد. در برخی موارد هم سازمان ثبت اجرائیه صادر کرد و بخش زیادی از بدهی‌ها را توانست در سال گذشته وصول کند.

محسنی اژه‌ای گفت: تعدادی از افراد که مشخص بود اقدام جدی برای پرداخت بدهی نمی‌کنند بازداشت شدند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

وی گفت: تعداد این افراد زیاد نیست و شاید حدود 10 نفر هستند، اما رقم بدهی آ‌نها رقم بالایی است.

محسنی اژه‌ای گفت: اگر وضعیت به طور نسبی به همین ترتیب جلو رود ما امیدوار هستیم وضع بهتر شود به شرط اینکه بانک‌ها وضع گذشته را تکرار نکنند و نظارت بیشتری داشته باشند تا مجددا شاهد معوقات بی‌رویه نباشیم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی برای سالم سازی محیط قضایی گفت: یکی از موارد مهمی که در جلسات قبل به آن اشاره شد بحث ارتقای سلامت است که برای این امر اقدامات مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که نظارت‌های آشکار و پنهانی در این زمینه وجود دارد، گفت: در حال حاضر عیونی وجود دارند که به صورت مخفی از اقدامات مختلف در دستگاه قضا یا خارج از آن گزارش تهیه می‌کنند. حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هم اقدامات خود را تشدید کرده و آموزش‌ها نیز بیشتر شده است.

وی با بیان این‌که عزم جدی‌تری برای برخورد با متخلفین وجود دارد، گفت: پیش از این هم در اینجا گفته شده که افرادی از قضات سلب صلاحیت شدند و برخی از متخلفین نیز بازداشت شده‌اند که پرونده آنها در حال رسیدگی است.

وی با تاکید بر ضرورت جذب تعداد بیشتری از قضات گفت: اگر پرونده‌های زیادی به قاضی ارجاع شود طبیعی است که از لحاظ کیفی در کار او تأثیرگذار است. در این راستا سال گذشته قضات خوبی جذب شدند و در حال حاضر نیز 1200 نفر مشغول آموزش و افراد دیگری نیز در حال جذب هستند. همچنین ما تلاش کردیم مجوز استخدام تعدادی کارمند را بگیریم که همه اینها به سالم سازی محیط کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در جهت کاهش مراجعات مردم، گفت: ما از لحاظ بودجه دستمان باز نیست، ولی تا آنجا که ممکن است تلاشمان را انجام می‌دهیم تا خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم؛ چرا که این امر نیز در ارتقای سلامت موثر خواهد بود و برای رضایتمندی مردم نیز مفید است.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی درباره پرونده فساد 32 میلیاردی در وزارت علوم،‌ گفت: من سال گذشته از این موضوع مطلع شدم ولی موفق نشدم که موضوع را از دادستان تهران پیگیری کنم که آیا این پرونده به قوه قضائیه رسیده است یا خیر؟

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha