• جمعه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 94021106367
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه:

عربستان سعودی به هیچ یک از احکام دین اسلام پایبند نیست

عربستان سعودی به هیچ یک از احکام دین اسلام پایبند نیست

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه‌ی ارومیه گفت: سران دولت‌های عربستان ذره‌ای بویی از انصاف، انسانیت و اطاعت از احکام الهی نبرده‌اند.

امام جمعه‌ی ارومیه گفت: سران دولت‌های عربستان ذره‌ای بویی از انصاف، انسانیت و اطاعت از احکام الهی نبرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود:عربستان سعودی با ادامه حملات برکشور مظلوم یمن نشان داد به هیچ یک از احکام دین اسلام پایبند نیست.

نماینده‌ی ولی فقیه درآذربایجان‌غربی با بیان این‌که در دین مبین اسلام مسلمین حق ندارند در ماه‌های حرام با مشرکین و کفار جنگ کنند، اظهار کرد: نباید در ماه رجب که یکی از ماه‌های حرام است جنگ کرد متأسفانه سران کشور عربستان حرمت این ماه را هم نگه نداشته و به جای جنگ با کفار مردم بی‌گناه و غیر نظامی را به خاک و خون می‌کشند.

وی با اشاره به این‌که نباید حرمین شرفین به دست کشورهای که حرمتی به احکام دین قائل نیستند اداره شود، گفت: امید است با عنایت باری تعالی و تلاش مسلمانان حرمین شرفین به دست مسلمین جهان اداره شود.

امام جمعه‌ی ارومیه با اشاره به ایام شهادت مرتضی مطهری و روز معلم گفت: معلم از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و نه تنها شغل انبیاست بلکه کار خدایی است.

وی با بیان این‌که برهمه لازم است قدر معلمان دلسوز و تلاشگر را بدانیم و درصدد برطرف کردن مشکلات معلمان باشیم، افزود: آموزش و پرورش زیرساخت نیروی انسانی را در کشور تشکیل می‌دهد و باید دستگاه‌های دولتی به مشکلات آموزش و پرورش رسیدگی کنند.

امام جمعه ارومیه برضرورت احترام به پدر تأکید کرد و گفت: فرزندان پدر را به اسم صدا نکنند، جلوتر از آنها در مجلسی ننشینند، جلوتر از پدر راه نروند و کاری نکنند که پدر را مورد نفرین دیگران قرار گیرند چند نمونه روایت از ائمه اطهار در رابطه با حق پدر بر فرزند است.

وی با بیان این‌که خداوند از انسان تنبل بیزار است، گفت: اگر همه‌ی تعطیلات رسمی و ایام پنجشنبه و جمعه را درنظر بگیریم نصفی از ایام سال را در تعطیلات سپری می‌کنیم این اتفاق اصلاً خوشایند نیست و موجب شده تنبلی در کشور حاکم شود.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که استفاده از تولیدات داخلی وظیفه شرعی است، گفت: دشمن از هر روش و حیله‌ای برای از میان بردن کشور استفاده می‌کند مردم باید آگاه باشند و با حمایت از تولیدات داخلی نگذارند دشمنان به هدف خود برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha