• سه‌شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 94020804843
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

هشت کتاب با موضوع خلیج‌فارس رونمایی می‌شود

ایسنا/هرمزگان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: همزمان با روز ملی خلیج فارس و پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس از هشت کتاب در این زمینه رونمایی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: همزمان با روز ملی خلیج فارس و پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس از هشت کتاب در این زمینه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، علیرضا درویش نژاد در جمع خبرنگاران به معرفی آثار مکتوبی که در پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس رونمایی می‌شود، اشاره کرد و افزود: کتاب "رقابت و درگیری‌های او" حسن عباسپور درآگاهی،"جزایر ایرانی خلیج فارس..." مسعود کوهستانی نژاد، "ایالات متحده آمریکا و خلیج فارس" طالب ابراهیمی،"از مروارید تا نفت در تاریخ خلیج فارس" رضا طاهری، "تاریخ خلیج فارس از قدیمی‌ترین دوران تاکنون" لارنس جی پاتر با ترجمه محمد آقاجری،" بنادر تاریخی خلیج فارس"حسین توفیقیان و" خلیج فارس- شعر کودک" فریبا رضوانی، از جمله مجموعه آثاری هستند که در روز ملی خلیج فارس رونمایی خواهند شد.

وی ادامه داد: علاوه بر رونمایی از کتابها، از پدید آورندگان این آثار با حضور مورخان، پژوهشگران، اساتید و جغرافی‌دانان مطرح کشور، تقدیر و تجلیل می‌شود.

درویش نژاد خاطرنشان کرد: تعداد آثار مکتوب که طی یکسال گذشته در حوزه‌های مختلف خلیج فارس به چاپ رسیده است بسیار بیشتر از این است اما دبیرخانه جشنواره اولویت را به کتاب‌هایی داده است که از محتوای فرهنگی، هنری و تاریخی برخوردار باشند. از زمان برگزاری این جشنواره، میزان آثار مکتوب در حوزه خلیج فارس رشد چشمگیری داشته و این افزایش در استان هرمزگان با توجه به حمایت‌های صورت گرفته قابل توجه بوده است.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس اضافه کرد: در طول پنج دوره برپایی جشنواره، شاهد برگزاری دو مرحله از انتخاب کتاب سال خلیج فارس بودیم و سعی داریم با توجه به استقبال نویسندگان، محققان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه، این بخش را احیا و به صورت هر ساله برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha