• سه‌شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94020804276
  • خبرنگار : 71417

عمر البشیر: رییس‌جمهوری همه سودانی‌ها خواهم بود

عمر البشیر: رییس‌جمهوری همه سودانی‌ها خواهم بود

عمر البشیر پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سودان متعهد شد که رییس‌جمهوری تمامی مردم این کشور باشد.

عمر البشیر پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سودان متعهد شد که رییس‌جمهوری تمامی مردم این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، عمر البشیر، رییس‌جمهوری سودان اعلام کرد: شفافیت و عدالت در برگزاری انتخابات باعث شد که از هرگونه حرف و حدیثی درباره نتایج آن جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که سودان کشوری آزاد و مستقل است که هر نوع سلطه‌وری را رد می‌کند. او قبلا نیز انتقادات غرب علیه انتخابات سراسری در این کشور را استعمارگرانه توصیف کرده و گفته بود: این انتقادات هرگز تاثیری بر روند دموکراسی در سودان نخواهد گذاشت.

عمر البشیر اظهار کرد: سودان که در اواسط دهه 50 توانست به استقلال دست یابد، هرنوع دیکتاتوری را از سوی هر جناحی که باشد، رد می‌کند.

وی همچنین به تحسین از مواضع مردم سودان پرداخت و از افرادی که در انتخابات شرکت کردند، قدردانی نمود.

رئیس کمیته عالی انتخابات سودان روز دوشنبه نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را که 24 تا 27 فروردین برگزار شد، اعلام کرد که این نتایج قابل اعتراض از سوی کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات است. بنا بر اعلام کمیته برگزار کننده انتخابات، عمر حسن البشیر با کسب بیش از 5 میلیون و 252 هزار رای از مجموع بیش از 6 میلیون آرای صحیح انتخابات و با نسبت 94.5 درصد، بار دیگر به عنوان رییس‌جمهوری سودان انتخاب شد.

در این انتخابات 15 نامزد با البشیر بر سر کرسی ریاست جمهوری رقابت کردند که به گفته برگزار کنندگان انتخابات تنها توانستند کمتر از 6 درصد آرای ریخته شده به صندوق‌ها را نصیب خود کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری سودان از سوی بیشتر احزاب سیاسی اپوزیسیون تحریم شده بود. مخالفان سودانی میزان مشارکت در انتخابات را به مراتب پایین‌تر از مقدار اعلام شده می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha