• یکشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94013012174
  • منبع : شهرداری تهران

برگزاری نمایشگاه قرآن امسال، در اراضی عباس آباد

برگزاری نمایشگاه قرآن امسال، در اراضی عباس آباد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به منظور همدلی، هماهنگی و یکپارچگی بین شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای برپایی هرچه بهتر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال، تاکید کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به منظور همدلی، هماهنگی و یکپارچگی بین شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای برپایی هرچه بهتر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال، تاکید کرد.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین امرودی در نخستین نشست شورای عالی قرآن در سال 94 ، از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی جهان اسلام یاد کرد و افزود: تلاش می کنیم تا زمان برگزاری نمایشگاه امسال علاوه بر فضای باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب، ، 100 هزار متربع فضای فاخر و در شأن نمایشگاه قرآن را نیز آماده کنیم تا شهروندان به صورت ویژه از فضای معنوی و آموزشی قرآنی در ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با همکاری مشترک شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد و امسال با توجه به شعار همدلی و همزبانی بناداریم با توسعه و گسترش سطح این همکاری ها، نمایشگاه قرآن را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در قالب 3 پردیس بزرگ در اراضی عباس آباد

عبادالله رمضانی مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران نیز به تشریح پلان کلی باغ موزه دفاع مقدس به عنوان محل برگزاری نمایشگاه پرداخت و گفت: امسال نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را در سه بخش به صورت پردیس فروش و کارگاهی، پردیس برنامه های میدانی فرهنگی و پردیس های نمایشگاهی پیش بینی کرده ایم که علاوه برآن نمایشگاه های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در 30 نقطه تهران نیز برپا می شود.

وی افزود: برنامه های فرهنگی شهرداری تهران به مدت 110 روز در فصل تابستان برای شهروندان تهرانی اجرا می شود که 32 روز آن به فصل نیایش و برنامه ماه مبارک رمضان اختصاص دارد.

در ادامه، اعضای شورای عالی قرآنی در خصوص مباحث محتوایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سال جاری و برگزاری نمایشگاه های قرآن در مناطق 22 گانه تهران به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

تشکیل کمیته مشترک شهرداری و وزارت ارشاد برای بررسی محتوای قرآنی نمایشگاه

بر اساس نظر اعضای این شورا نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان پذیرای قرآن دوستان، کودکان و نوجوانان و عموم شهروندان است. همچنین قرار شد با تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری تهران و وزارت ارشاد محتوای قرآن بررسی شود.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، در این شورا، بر لزوم ایجاد سالن های ویژه در نمایشگاه امسال با عنوان قرآن و فعالیت های دیجیتالی، قرآن و محصولات مکتوب، قرآن و هنر، قرآن و دانستنی ها و داستان های قرآنی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، سبک های جدید در خصوص مفاهیم، قرائت و تجوید قرآن کریم، بازی های مختلف برای کودکان و نوجوانان با مفاهیم قرآنی، اجرای برنامه های ویژه با حضور اقشار مختلف دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، اقلیت‌های دینی و ... تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha