• سه‌شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94012509183
  • منبع : نمایندگی مرکزی

14 تا 16 اردیبهشت ماه؛

رقابت‌های استارت‌آپ ویکند در دانشگاه اراک برگزار می‌شود

رقابت‌های استارت‌آپ ویکند در دانشگاه اراک برگزار می‌شود

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: رقابت‌های استارت‌آپ از این منظر دارای اهمیت هستند که باعث حرکت دانشگاه‌های نسل اول به سوی دانشگاه‌های نسل سوم شده و ایده‌پردازان می‌توانند بر پایه تکنولوژی، خود به کارآفرین تبدیل شده و به کسب و کار روی آورند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: رقابت‌های استارت‌آپ از این منظر دارای اهمیت هستند که باعث حرکت دانشگاه‌های نسل اول به سوی دانشگاه‌های نسل سوم شده و ایده‌پردازان می‌توانند بر پایه تکنولوژی، خود به کارآفرین تبدیل شده و به کسب و کار روی آورند.

سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، از برگزاری اولین رقابت‌های استارت‌آپ ویکند شهر اراک از 14 تا 16 اردیبهشت ماه در دانشگاه اراک خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ با همکاری و محوریت بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی و دانشگاه اراک برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه اراک افزود: دو پیش رویداد به منظور آمادگی و آشنایی دانشجویان و علاقمندان به شرکت در این مسابقات در محل دانشکده فنی دانشگاه اراک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از این پیش رویدادها، روز گذشته برگزار شد و دیگری هفتم اردیبهشت‌ ماه برگزار خواهد شد، افزود: در این پیش رویدادها، فضای لازم بین دانشجویان ایجاد شده و آنها با فرآیند ایده‌پردازی و استارت‌آپ آشنا می‌شوند.

موسوی تصریح کرد: در طول این پیش رویدادها، اساتید و افراد فعال و موفق در حوزه کارآفرینی و همچنین افرادی که تجربه موفقی در استارت‌آپ‌های دیگر داشته‌اند، روند کار و کارآفرینی را توضیح می‌دهند.

وی در خصوص شرایط شرکت در رقابت‌های استارت‌آپ بیان کرد: شرکت‌کنندگان لزوماً دانشجو نیستند و به هیچ شرایط خاصی نیاز ندارند. ورود و شرکت همه افراد اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و ... در این رقابت‌ها آزاد است و تنها شرط این است که دارای ایده باشند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه هر فردی مجاز به ارائه فقط یک ایده است، اظهار کرد: این ایده‌ها در روز اول رقابت‌ها انتخاب شده و طی دو روز به آنها فرصت داده می‌شود تا بر روی آن ایده کار و بررسی کنند و در نهایت به کسب و کار بپردازند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه اراک، اصلی‌ترین مزیت برگزاری چنین رقابت‌هایی را شناسایی ایده‌های برتر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این رقابت‌ها از این منظر دارای اهمیت هستند که باعث حرکت دانشگاه‌های نسل اول به سوی دانشگاه‌های نسل سوم شده و ایده‌پردازان می‌توانند بر پایه تکنولوژی، خود به کارآفرین تبدیل شده و به کسب و کار روی آورند.

موسوی با بیان اینکه، رقابت استارت‌آپ یک رویداد جهانی است، اضافه کرد: این رویداد در چند شهر دیگر در کشور از جمله در تهران، مشهد، اصفهان، آمل، اهواز و بوشهر برگزار شده است و مقرر است در اراک نیز هر شش ماه یکبار برگزار شود.

وی در خصوص دستاوردهای حاصل از برگزاری این مسابقات در سایر استان‌ها، اظهار کرد: از دو الی سه سال پیش که این رقابت در دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، شریف و ... برگزار شد، در برخی از استارت‌آپ‌ها، ایده‌های موفق پیاده‌سازی شدند که علاوه بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای فرد ایده‌پرداز، باعث اشتغال دیگر افراد نیز شد.

موسوی بیان کرد: استان مرکزی نیز می‌تواند با کسب تجارب و الگوبرداری از استارت‌آپ‌های موفق به این نتایج دست یابد.

وی با یادآوری این نکته که به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: با فراهم کردن فضای رایگان در مرکز رشد دانشگاه و دریافت وام، ایده پردازان قادر خواهند بود ایده‌ها را پیاده و کسب درآمد کنند.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد و نحوه ثبت نام به سایت sw.arak.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha