• دوشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94012408668
  • خبرنگار : 71021

اجرای تعلیق عمره از امروز

اجرای تعلیق عمره از امروز

سازمان حج و زیارت پس از اعلام خبر تعلیق پروازها و توقف عمره توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عملیات اعزام زائران عمره‌گزار به عربستان از امروز، 24 فروردین ماه تعلیق شد.

سازمان حج و زیارت پس از اعلام خبر تعلیق پروازها و توقف عمره توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عملیات اعزام زائران عمره‌گزار به عربستان از امروز، 24 فروردین ماه تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اطلاعیه سازمان حج و زیارت که امروز صادر شد، آمده است: «نظر به اینکه حادثه تلخ و ناگوار فرودگاه جده موجی از نگرانی مردمی را درباره تأمین امنیت زائرین عزیز ایرانی توسط کشور عربستان سعودی فراهم کرده و احساسات پاک اقشار گوناگون جامعه را به شدت جریحه دار کرده است و از آنجا که علیرغم اعلام ابراز تنفر و انزجار مسئولان ارشد کشور عربستان از این جسارت و وعده محکومیت مجرمین به اشد مجازات که امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، تاکنون اقدام عملی در این مورد صورت نگرفته است، لذا تا حصول اطمینان از تامین امنیت زائرین عزیز ایرانی، عملیات اعزام زائرین عمره گزار از تاریخ 94/1/24 تعلیق می‌شود.

انتظار می‌رود با پیگیری مجدانه دستگاه‌های ذیربط در عربستان سعودی، مجرمان این حادثه به اشد مجازات محکوم شوند.»

هشتم فرودین ماه امسال هنگام خروج زائران ایرانی از عربستان ماموران فرودگاه جده به بهانه مظنون شدن به دو نوجوان ایرانی آن‌ها را به بهانه بازرسی‌های بیشتر، مورد اذیت و آزار قرار دادند. به دنبال پیگری سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور، آن دو مامور دستگر شدند. در دیدارهایی که نمایندگان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت ایران با مقامات عالی رتبه سعودی صورت گرفته، نسبت به وقوع این اتفاق اعلام انزاجار شده و همچنین طبق اظهارات معاون وزارت خارجه عربستان قرار بر این بود که آن دو مامور به اشد مجازات برسند؛ اما هنوز هچی حکمی در این باره اعلام نشده است.

علاوه بر این که دولت ایران خواهان تسریع در اجرای این حکم به منظور صیانت از حقوق زائران ایرانی بوده است، در مکاتباتی که با وزیر حج عربستان صورت گرفته، خواسته شد دولت عربستان عذرخواهی کند؛ اما تا کنون واکنش رسمی از جانب عربستان به این موضوع نشان داده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha