• یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 94012307763
  • خبرنگار : 71533

آتشی: شرایط فعلی بسکتبال ایران به نفع تیم ملی نیست

آتشی: شرایط فعلی بسکتبال ایران به نفع تیم ملی نیست

عنایت الله آتشی گفت: شرایط فعلی بسکتبال ایران از جهات مختلف به نفع تیم ملی نیست و باید هر چه زودتر با یک هماهنگی کلی در جامعه بسکتبال، این شرایط تغییر یابد.

عنایت الله آتشی گفت: شرایط فعلی بسکتبال ایران از جهات مختلف به نفع تیم ملی نیست و باید هر چه زودتر با یک هماهنگی کلی در جامعه بسکتبال، این شرایط تغییر یابد.

عنایت الله آتشی، کارشناس بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط فعلی حاکم بر بسکتبال ایران از سویی و نزدیکی رقابت‌های انتخابی المپیک از سوی دیگر، اظهار کرد: در حال حاضر بسکتبال ایران با سه مشکل اصلی و عمده دست به گریبان است که هر سه آنها به نوعی بر تیم ملی بسکتبال و عملکرد آن تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. مشکل نخست مشخص نبودن سرمربی تیم ملی بسکتبال است که همین موضوع سبب می‌شود در حالی که مسابقات لیگ حرفه‌ای در جریان است. کسی نظارتی بر بازی‌ها و عملکرد بازیکنان تیم‌های مختلف لیگ نداشته باشد تا از میان آنها، افرادی را شناسایی و برای تیم ملی انتخاب کند.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه مشکل دوم را مشخص نبودن رییس فدراسیون بسکتبال دانست و در این باره گفت: گر چه گروه سرپرستی فدراسیون بسکتبال، وظایف رییس فدراسیون را انجام می‌دهد، اما لازم است ریاست فدراسیون هر چه زودتر مشخص شود تا با ارائه برنامه خود هم فدراسیون را از بلاتکلیفی نجات دهد و هم اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی را بالاتر ببرد.

این کارشناس بسکتبال به تجربه تیم ملی در سال 2011 اشاره کرد و گفت: ما تجربه سال 2011 را با خود داریم که از روی غفلت به نتیجه‌ نرسیدیم، حالا باید از این تجربه درس بگیریم و با هر چه زودتر مشخص کردن نفرات تیم ملی و برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوها شرایط را به نفع تیم ملی تغییر دهیم و بتوانیم به طور مستقیم برای المپیک سهمیه کسب کنیم.

او مشکل سوم بسکتبال ایران را انتخاب سرمربی دانست و گفت: انتخاب سرمربی برای تیم ملی و این که چه کسی در این سمت قرار بگیرد نیازمند بررسی‌ها و کارشناسی‌های متعدد است، اما این را هم نباید فراموش کرد که هر کسی این پست را بر عهده بگیرد چه ایرانی باشد و چه خارجی، فرصت خوبی خواهد داشت تا با هدایت تیم ملی ایران، حضور در مسابقات المپیک را نیز به رزومه خود اضافه کند. به خصوص که در حال حاضر تیم ملی را نسلی طلایی از بازیکنان همراهی می‌کنند که هر کدام از آنها تجربیات فراوان و افتخارات زیادی دارند.

آتشی در این باره ادامه داد: می‌توان با برگزاری یک اردوی منسجم داخلی و البته خارجی، ترکیبی قدرتمند از بسکتبال ایران را به مسابقات جهانی فرستاد، اما این موضوع نیازمند توجه جدی جامعه بسکتبال ایران و مسئولان فدراسیون است تا از فرصت کوتاه باقی مانده تا پایان لیگ بسکتبال و پس از آن تا شروع انتخابی المپیک به بهترین نحو استفاده کنند.

انتها‌ی‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha