• یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94012307605
  • منبع : نمایندگی سمنان

پرورش گل و گیاه شهر سمنان در گلخانه‌های شهری

پرورش گل و گیاه شهر سمنان در گلخانه‌های شهری

ایسنا/سمنان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان از تولید بیش از 70 درصد گل و گیاه مورد نیاز این شهر در گلخانه‌های سمنان خبر داد و گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان می‌کوشد این میزان تولید را به 100 درصد گل و گیاه مورد نیاز برساند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان از تولید بیش از 70 درصد گل و گیاه مورد نیاز این شهر در گلخانه‌های سمنان خبر داد و گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان می‌کوشد این میزان تولید را به 100 درصد گل و گیاه مورد نیاز برساند.

«امیر مظاهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، افزود: با پیش‌بینی‌ها تا سال آینده همه‌ی گل و گیاه و نهال مورد نیاز و نگهداشت فضای سبز سمنان در گلخانه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این شهر تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیات مربوط به گلخانه‌ها و بسترهای تولید گل و گیاه این سازمان به‌منظور تولید گل‌های فصلی بهاره و تابستانه مورد نیاز فضای سبز شهری باهدف کاهش هزینه‌ها، تأمین گل و گیاه موردنیاز و افزایش توان اجرایی این سازمان آغاز شده است.

مظاهری افزود: با توجه به لزوم کاشت انواع گل‌های فصلی مناسب و رنگارنگ در سطح شهر به‌منظور ایجاد محیط با طراوت و شاد شهری برای شهروندان و نیز با توجه به محدود بودن دوره‌ی زندگی این گیاهان و لزوم تعویض این گل‌ها با گونه‌های جدید و مناسب پس از پایان هر فصل، سازمان پارک‌ها با پایان یافتن فصل زمستان، نسبت به تهیه و تولید و کاشت انواع گل‌های فصلی بهاری از جمله بنفشه و شب بو در سطح شهر اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تصریح کرد: هم‌اکنون نیز این مرکز، تولید بیش از 10 گونه گل فصلی زیبای تابستانه از جمله آهار، جعفری، اطلسی و ناز آفتابی را در برنامه کاری قرار داده شده است.

وی گفت: در حال حاضر با افزایش بسترهای تولید و نیز افزایش توان اجرایی سازمان در تولید گل و گیاه، بیش از 50 گونه انواع گل فصلی و دائمی و نیز انواع نهال و درخت مناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی سمنان، در گلخانه‌ها و بسترهای تولید گل و گیاه سازمان پارک‌ها، در حال تولید است که بیش از 70 درصد گل و گیاه مورد نیاز، مرکز استان را شامل می‌شود.

مظاهری با اشاره به اهمیت توجه‌ی جدی به نگهداری فضای سبز و وجود مشکل همیشگی کم‌آبی در شهر سمنان گفت: مشارکت شهروندان در امر گسترش و نگهداری فضای سبز موجب می‌شود تا محیط شهری دلنشین‌تر شده و با زیبایی و جلوه‌های بصری بیشتری همراه باشد.

وی با مقایسه سرانه‌ی فضای سبز در شهر سمنان با میانگین کشوری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به پروژه‌های فضای سبز اجرا شده، سرانه این فضا در شهر سمنان بیش از میانگین کشوری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha