• شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94011502958
  • منبع : سازمان نظام پزشکی

واکنش تند نظام پزشکی به سریال "درحاشیه"

واکنش تند نظام پزشکی به سریال "درحاشیه"

در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما آمده است:«

جناب آقای دکتر محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

احتراما با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همانطور که مستحضرید پیش از این نیز در مکاتبات متعدد با جناب آقای ضرغامی، ریاست وقت سازمان و جنابعالی کرارا بر اهمیت تحکیم رابطه بین پزشک و بیمار و نقش موثر آن در درمان تاکید گردید و از رویه نامناسب آن سازمان محترم به طور اخص در طی 18 ماه گذشته که به صور مختلف و با اتکا به آمار مجعول و تصاویر غیرقابل اعتماد و تولید برنامه‌های غیرآگاهانه و بعضا مغرضانه در تخریب این رابطه موثر کوشیده است، گلایه‌مندی خود را به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور اعلام نموده‌ام.

شعار امسال به ابتکار مقام معظم رهبری به نام "دولت، ملت- همدلی و همزبانی" نامگذاری گردید. نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می گوید؛ این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک میسر نبوده است. فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است. آن‌ها که از نزدیک دستی برآتش دارند و یا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شده‌اند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه‌روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیده‌اند که البته بعضا میزان رضایتمندی مردم در رسانه ملی انعکاس یافته است. اما گویا برای رسانه همکاران درمانگر جزئی از مردم محسوب نمی‌شوند تا بخشی از زحمات آن‌ها نیز که علت‌العلل این رضایتمندی است را نشان دهد؛ اگرچه هرگز در این قاب آن همه ایثارگری نمی‌گنجد.

اعتماد مردم به پزشکان علاوه برآنکه نیازی طرفینی است تاثیر واضحی بر کاهش بار کاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می‌بایست محور برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلا نیز گفته‌ام که تصویر کلی حاصل از برنامه‌های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می‌گذارد و این درحالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین و سالم‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است.

بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در همان زمان در جلسه‌ای که با روسای انجمن‌های علمی - تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس محترم شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالا منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود، شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.

درناف دو علم بوی طیب است وآن هردو فقیه یا طبیب است

اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم(ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آورده‌اند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند؛ در کدامیک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند:« ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند.» همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند:« من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم‌الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد.»

حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟

پزشکان بیدار و مهربان ایران با هوشیاری تحسین برانگیز خود به رغم تمام نامهربانی‌ها که در حقشان صورت گرفته هیچ گاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکرده‌اند که نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء استفاده کنند. با عنایت به ناخرسندی آحاد جامعه پزشکی از رویه صدا و سیما و همکاری شایسته‌ای که در ارتقای آموزش عمومی مردم در رسانه ملی داشته‌اند و همچنین درخواست قبلی مبنی بر حداکثر دقت و صلاح اندیشی آن سازمان محترم در خصوص برنامه‌های مرتبط با نظام سلامت، موکدا با گوشزد نمودن عواقب هرگونه واکنش اجتماعی احتمالی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم در جریان امر قرار گیرند.

قطعا اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، با نظرخواهی از جامعه پزشکی کشور و تصمیم‌گیری در شورای عالی خود از تمامی راهکارها و ظرفیت های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد.

در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالیکه بارها تذکر لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان گردیده بود.

لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته و او را طرف مشورت قرار می‌دهند و هرگونه تخریب در این رابطه بیش از آنکه پزشک را متضرر کنند اثری به مراتب بیشتر بر بیماران و مردم خواهد داشت.

در ضمن سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز پزشکی، خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور و ایجاد نگاه مثبت در نظام سلامت کشور است که موجبات افزایش اعتماد فی مابین بیمار و پزشک فراهم گردد.

در پایان امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی باشیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۴

اين كم جنبه بودن و احساس تقدس داشتن جامعه ما كه با هركي شوخي بشه هزارتا دليل و برهان مياره كه با ما نبايد شوخي كنيد واقعا بخاطر چي هست ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۰

دوستان پزشک بايست بدانند کنايات در قالب طنز در اين مجموعه واقعا به جاست هر چند از اطرافيانم به اين حرفه شريف مشغول اند. اما درد پزشکان ما؛ در مورد پول و پول شده فقط. ماليات را هم از زيرش در ميرند. نظام تکريم بيماران هم که زير صفر هست و با تحقير کلام ميکنند با بيمار؛ عده اي نه چندان کم. در ايام مهم هم که يکي يکي مرخصي ميرند و به سفرات خارجي که مهمتر ميدوننش از موندشون و خدمت دادن به مردم. و کنايه مدرک گرفتن از کشورها و دانشگاه هاي نامعتبر هم به جاست. البته اين مجموعه ايراداتي هم داره اما مزايا و کناياتش در اکثر موارد به جاست و اينو مردم با برخورد با پزشکان ديدن کاملا. يک نظر سنجي مردمي ميتونه سيل مخالفان اين جامعه ي پزشکان را نمايان کنه. با احترام به تمام پزشکان با سواد و فروتن و مردم دوست من جمله عزيزان اطرافم.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۴

اين سريال، طنز است اما خالي از واقعيت نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۴

بهتر است که واقعيت ها راپذيرفته و در جهت رفع نواقص عمل کنيد. نظر مردم و نگاه آنها به جامعه پزشکي را نمي توان ناديده گرفت!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۴

طنز است ديگر، چند سالي شما بيننده ي برنامه هاي طنز در ديگر حوزه ها بوديد، حالا کمي هم با شما شوخي شود، چه ميشود مگر ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۴

چرا گنده‌اش مي‌کنيد انقدر چشم نداريد يکم لبخند رو لب مردم باشه !!؟؟؟ بس کنيد شما هم واقعا در حاشيه به سر ميبرن! اين فقط يه شوخيه جاي سوال داره شما چرا به خودتون گرفتيد ؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۱

به نظر من اين سريال واقعا بخش کوچکي از مشکلات و مسائل موجود در بيمارستانها را بازنمايي مي کند. تحمل اين انتقادات اندک را هم نداريد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۲۹

واقعا مضحکه که طنز رو هم برنميتابيد!! ضمنا همه خوب ميدونن که همه اين مسائل از واقعيت نشات ميگيره! هيچ جاي دنيا نديديم به طنز واکنش نشون داده بشه جز کشور خودمون!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۷

تکريم و تقدس پزشک؟ من چيزی تو چشمم رفته بود و به شدت خارش داشت و درنمي‌یومد. رفتم چشم پزشک‌هاي شهرمون. دوتاشون که پزشک متخصصشون نبودند. يکي هم که بود مي گفت 5 روز ديگه نوبتت ميشه. يه مورد ديگه رفتم براي کيپ بينيم بيمارستان دولتي. طرف بدون هرگونه معاينه و سؤالي برام يک قطره بيني نوشت و بعد از چند روز هيچ فايده اي نداشت. رفتم یه دکتر ديگه نيم ساعته با آمپول و قرص و قطره بيني خوبم کرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۵۰

توروخدا بزارين در حاشيه پخش بشه .وقتي اين سريال شروع ميشه تمام درد غصه هامون يادمون ميره.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۵۵

مخالف واکنش نظام پزشکي هستم ولي تا اينجا يه مقدار ريتمش کنده و اون جذابيت شب هاي برره رو نداره. حتي در حد پاورچين ونقطه چين هم نيست. کلآ کارهاي مديري از قهوه تلخ به شدت افت کرده.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۷

تشکر از مهران مديري. بذار مردم يه کم شاد باشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۵

همچين مي‌گيد نظام سلامت هزينه‌ها را از جيب خودش مي داد انگار اين زيرميزي ها رو من مي گرفتم.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۷

در زمان سرکار خانم دکتر مرضيه وحيد دستجردي (وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي وقت)، آزمون پذيرش دستيار (امتحاني که طي آن پزشکان جهت طي دوره آموزش تخصصي جذب مي شوند) به علت تقلب و فروش سوالات ابطال گرديد. کسي مي تونه اين واقعه را تفسير کنه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۳۸

آقاي دکتر زالي عزيز و محترم چرا جوش آوردي برادر.يه مقدار از واقعيتها را بايد در قالب طنز درون خودمون هضم کنيم.اوضاع تاسف بار برخي از مراکز پزشکي رو بايد بپذيريم.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۵

ما و تمام همسايه هامون و دوستانمان مي دانيم و ميدانيم و باز هم مي دانيم اين سريال فقط بخش خيلي خيلي کوچکي از واقعيتها را نشان ميدهد نظام پزشکي بايد بداند مردم با چه مشکلاتي روبرو هستنداين سريال خوب درد مردم رانشان ميدهد ممنون از مهران مديري وهمکارانش واقعا مردم اين يک ذره شاد هستند که اين سريال را ميبينند خواهشا چاپ کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۲

لطفا از اين آقايان پزشک بپرسيد در کجاي دنيا اين قشر در درامدزايي و ماليات ندادن آزاد هستند .ساعات کار نامحدود .ساعات عمل نامحدود.و...آقا در کشورهاي پيشرفته درامد يک پزشک با يک کسبه چندان تفاوتي ندارد چون ساعت کار و استراحت او بايد قائده داشته باشد.زير ميزي ندارد.فرار از ماليات ندارد.چندين ويلا و آپارتمان و برج سازي ندارد.حالا از يک طنز نصف و نيمه ناراحت شده اند.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۲

خدا نکند در اين کشور کسي کارش به دکتر و بيمارستان بکشد. خدا به دادش برسد از بي احترامي تحقير کشيده تا خرخره زير بار قرض رفتن از هستي ساقط شدن پس برادر مدعي چي هستي؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۶

آقاي زالي پس چه کسي و در کجا درد دل مردم و نواقص و موارد خلاف موجود در سر راه اين شغل آسماني! شما رو بگه که يه عده قداستش رو خداي نکرده به لجن نکشن و امثال جنابعالي رو کي بايد آگاه کنه!؟ ميگم بزارين از ترس چند تا تلنگر کوچيک طنزي هم که شده بعضيها يکم ماستاشونو کيسه کنن و همه چي مثل ماجراي سيستم بانکي مخفي نمونه و بعد يهو چشم باز نکنيد و ببينيد خلافها و لفت و ليسهاي آنچناني کردن و سر امثال جنابعالي خداي نکرده تو برف مونده بوده و مثل هميشه فقط بيچاره مردم!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۶

واقعا بايد خجالت بکشيد. تو کشورهاي پيشرفته، مستقيما براي وزير و رئيس‌جمهورش فيلم ميسازن که فساد دارن ميکنن ولي رئيس‌جمهور و وزيرش نه تنها انتقاد نميکنن بلکه براي تماشاي فيلم هم ميرن ولي اينجا بخاطر يه طنز اين همه سروصدا مي کنيد؟؟ تازه يه جوري موضع گرفتين انگار همش دروغه! به خدا قسم که بيشتر از نصف اين اتفاقات جلوي چشم خودم بارها و بارها افتاده! با اين کارا خودتونو گول ميزنيد يا مردم رو؟؟؟ مردم که همه چي رو مي بينن و مي دونن! بهتره شما به فکر خودتون و اصلاح خودتون باشيد به جاي فرار از واقعيت. دم وزير بهداشت گرم که موافق پخش اين سريال بود و هست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۹

آقا اين مشکلات که داخل اين سريال بيان ميشه براي کره مريخ نيست اين مشکلات واس ماس يعني کليش ماس ماس.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۵۲

من يک پزشک هستم و خودم هم شخصاً خيلي وقت ها از پزشکاني که ميبينم شرم مي کنم که اين جور طبابت رو آلوده مي کنند. فعلاً گويا مد شده از هر صنفي انتقاد کنند اون صنف خودشون رو به مظلوميت بزنند. کيه که ندونه اين مملکت پر از دکتر دلسوزه و کيه که ندونه کلي هم دکتر ناجوونمرد در سطح کشور هست؟ نه اينجا بلکه همه جاي دنيا. ما دکترها يه عنوان تقدس دنبال خودمون بسته ايم و هر کاري هم مي کنيم باورمون شده که مقدسيم، نه هيچ خبري هم نيست. خيلي هامون واقعا مقصر و گناهکاريم. بهتره به جاي مظلوم نمايي با اصلاح خودمون تقدس حرفه مونو حفظ کنيم نه با خفه کردن منتقد ها

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۳۳

مردحسابي من کارمند در سال 5/ 1ميليون ماليات ميدم با ماهي 5/ 1دريافتي انموقع پزشکاي شما سالي 2ميليون با درامد روزي خداتومن کمي برو تو مطبها ببين چه خبره بعدا گله کن

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۵۸

همين 3 روز پيش مادر بزرگ سالم من توسط دکتر از اين دنيا رفت

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۵

شما برويد خوب باشيد جامعه قضاوت خودش را خواهد کرد حال سريال پخش شود يا نه ترس ولرز نداره آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است در غير اين صورت هم حقتونه وتحمل بايد بکنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۸:۴۴

به خدا قسم جايگاهي که در ايران براي پزشکان در نظر گرفتن و موقعيت اجتماعي و اقتصادي که کسب کرده اند در مقايسه با کشورهاي اروپايي قابل مقايسه نيست .تو ايران پزشکان خدايي ميکنند. مورد نداره فرض ميکنيم 100% پزشکان کامل هستند. اسم چند پزشک را که رايگان مردم را ويزيت ميکنند بگویید

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۰۶

اين دکتر ها شورش رو در آوردند !!! يعني نعوذ بالله مگر پيامبرند که نميشود بهشون انتقاد کرد؟برين موارد تخلف پزشکان رو در سيستم دادگاهي کشور به طور آماري در بياوريد ! چون 7 سال درس ميخونن؟خب براي گرفتن مدرک دکتراي فلسفه هم بايد 8 سال درس خوند اما به فلاسفه ميشه انتقاد کرد به دکتر ها نه؟ آقاي مديري حالا که اينطور شد عوض 90 قسمت 190 قسمت بساز اون سريال رو لطفاً ‌!!!!! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يک تحصيل کرده فوق ليسانسه تهراني

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۳۹

مگه به خودشون شك دارند كه از سريال ايراد ميگيرند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۵۸

با تشکر از مهران مديري و عوامل اين سريال... نميشه که همش قشر "مهندس" توو سريال ها و فيلم ها دزد و معتاد و کلاهبردار باشه...اگه بنا به گلايه و اعتراض بود بايد سازمان نظام مهندسي و مهندسين محترم اعتراض ميکردن...اين مهندس بيچاره دزد بوده قاتل بوده جاني بوده کلاهبردار و بساز و بنداز و...حالا بعده عمري يه سريال بعضي واقعيت هاي جامعه پزشکان و گفته نبايد ناراحت شد و اينجوري رفتار کرد...

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۲۸

اين سريال هيچ عيبي نداره دوستان پزشکي که بهشون بر خورده يه کم جنبه خودشون رو بالا ببرن تو کل دنيا از اين برنامه هاي طنز درست مي کنن صدا هيچ فردي هم در نمياد تو ايران خيلي به قشر پزشکان اهميت ميدن برنامه طنز ديگه !! بايد جنبه داشته باشيم

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۴۷

حالا کاري ندارم سريال مهران مديري تا اينجا خيلي بيخود و بي مزه بوده و حيف پول برق که واسه همچين سريالي حروم شه. اما تو اين مملکت نميشه با هيچکس شوخي کرد چرا؟ پس کارگردان چه شغلي بده به کارکترهاي سريالش؟ با هر کي شوخي ميکنن يکي اعتراض ميکنه!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۴۹

حقيقت تلخ هست. سازمان نظام پزشکي به جاي لاپوشاني بايد به مهران مديري جايزه بدهد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۳

تا نباشد چيزکي مهران مديري نسازد سريال .پزشکان برن خوشونو اصلاح کنن و خدا و انصاف رو هم در نظر بگيرن

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۸

من به جامعه پزشکي ميگم: بابا همتون خوبيد..... کسي نيست که شماهارو نشناسه.. اين فيلم تخريب جامعه پزشکي کشور نيست.. گوشه اي از واقعيت جامعه اس... اين فيلم چه پخش بشه چه پخش نشه همه ميدونيم که بعضی ها هموني هستيد که اين فيلم داره نشون ميده.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۳۷

تو را به خدا اينقدر مظلوم نمايي نکنيد ملت ايران همه چيز را خوب ميفمه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۳

به عنوان يک فرهنگي بازنشسته،از صدا سيما و آقاي مديري خواهشمنداست ؛ مجموعه اي سراسر طنز از فشارها وسختي هاي تدريس معلمان در محيط مدرسه ،تهيه نمايند تا بلکه از راه طنز ، جامعه به طور ملموس با عظمت و ايثار اين قشرسخت کوش وتاثيرگذار آشنا شوند .

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۸:۰۵

به لطف پيشرفت هايي در بخش پزشکي داشتيم وظيفه اکثر پزشکان ما از "طبابت" به "تجارت "تغيير کرده است.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۲

باسلام اگه مردم درهاشون رو از طريق امثال اقاي مديري به گوش دولت مردان نرسانند چه کار کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۴:۱۸

جناب آقاي دکتر زالي اگر نظرهاي مردم زير همين خبر رو ببينيد حتي يک نظر موافق شما هم اينجا نوشته نشده است!(حتي برخي پزشکان) اکثريت مردم ايران از اعمال اکثريت پزشکان به ستوه آمده اند، خواهشا اينقدر هم از مقام رهبري مايه نگذاريد، طنزي در حال پخش است اگر شما خيلي خوب و پاک هستيد چرا نگرانيد! مردم خود همه چيز را مي دانند. نزديکترين همکاران جامعه پزشکي يعني پرستاران، بهياران و ديگر زحمت کشان بخش بهداشت و درمان که بيشترين رابطه را با جامعه پزشکي دارند بيشترين انتقاد را به برخورد و اعمال خودخواهانه دارند.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۷:۲۴

حقيقت تلخه اما اقاي مديري اين تلخي رو با طنز خودش شيرين کرده و اما شما دکتر هاي محترم کشورمون به جاي واکنش تند از اين انتقادهای سازنده به خودتون ببيايید و قبول کنيد وبا تشکر از اقاي مهران مديري و فيلم بسيار زيبايش

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۷:۴۱

پزشکاي محترم چرا همه چيز براساس منفعت شخصي تفسير مي کنيد؟ توجه داشته باشيد اولا رشته هاي ديگر هم اگه بيشتر از شما درس نخونده باشن کمتر نخونده دوماً بيشتر منابعي که شما براساس اون تشخيص و درمان مي کنيد مربوط به چند سال پيش است چون از پس دنبال چیزای دیگه هستيد فرصت نمي کنيد معلوماتون روزآمد کنيد پس فک نکنم هيچ کشوري براي کسي که سوادش پايينه تره خرد کنه، سوماً در هيچ کشور توسعه‌يافته‌اي به هيچ وجه به پزشک اجازه نمي دن ويزيتش کمتر از 20دقيقه باشه اما ويزيت هاي شما 2دقيقه ايه !!چهاراً در جوامع پيشرفته جان انسان از هر چيزي با ازرش تره و اگر پزشکي در تشخيص و درمان دچار اشتباه شود بايد در دادگاه پاسخگو باشد. دوستاي عزيز مطمئن باشيد پزشکي که در مدت 5ساعت 60بيمار ويزيت مي کنه به احتمال قريب به يقين جنايت مي کنه چون احتمال تشخيص و درمان اشتباه فوق العاده بالاس.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۸:۲۴

جناب آقاي دکتر زالي . اولا: خواهشمنديم به قول دوستان حرفهاي خود را منتسب به مقام معظم رهبري ننماييد. ...از زبان خود حرف بزنيد ثانيا: همه مي دانند در بيمارستان ها چه ميگذرد.. ثالثا: مشت نمونه خروار است. اکثر مردم موافق پخش اين مجموعه هستند. توصيه من به جنابعالي اين است که نظرات اين بخش را به طور کامل و دقيق مطالعه نماييد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۹:۰۹

حجم بالاى انتقادات به خاطر درامد پزشكان است ضمنا خدمت دوستانى كه نوشتن فقط هفت سال درس خوندنه قابل ذكره كه چند سال درس خوندن بدون وقفه است براى قبول شدن در پزشكى، سپس هفت سال درس خوندن كه حدود سه سال اخر تقريبا يك روز درميان كشيك هستى و تعطيلات ندارى و بعد از ان دو سال كار در مناطق محروم و سپس يكى دو سال بايد شبانه روزى درس بخونى تا تخصص بخونى بعد ان بايد چهار يا پنج سال تخصص بخونى با كشيكهاى طاقت فرساى پانزده روزه در ماه و اطاق عمل وغيره با حقوق پانصد هزار تومان در ماه و سپس دوباره طرح در مناطق محروم و بعد از ان بايد امتياز جمع كنى تا بتونى بعد از حدود چند سال تو شهر بزرگ كار كنى حالا فكر كنيد چند سال طول مى كشد و چقدر استرس به خود و خانواده وارد مى شود حالا به نظر شما بايد اينقدر تو كامنتها به انها توهين بشه كه كسى مثل من اينقدر دلسرد بشم

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۱:۱۳

الان تو درحال درس خوندن، کشيکهاي طاقت فرسا و کار تو نقاط محرومي يا پشت کامپيوترت لم دادي؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۹:۱۰

خدا شاهده سه هفته پيش بابت يه چيزي مثل عرق جوش روي پوست دستم که چند روز برطرف نميشد پيش متخصص پوست رفتم. ويزيت 26000 تومن گرفت گفت بايد يه نمونه هم بگيرم برا آزمايش 80000 تومن همونجا ازم گرفت هنوز جواب آزمايش نگرفته بودم دارو نوشت رفتم داروخونه 42000 تومن پول دارو شد بابت جواب آزمايش هم آزمايشگاه 60000 تومن ازم گرفت. تا دو روز بعد که جواب آزمايش گرفتم دستم با يه پماد خوب شد. اين آقاي متخصص بابت يه مشکل ساده 208000 تومن گردن من زد خودشم 106 هرار تومن گيرش اومد . خدا گواهه از اول تا آخر 5 دقيقه هم نشد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۹:۲۵

ضمن ادب و احترام به نگهبانان سلامت جامعه يادآوري ميشود در يک جامعه مدني همه احاد جامعه از حقوق يکسان برخوردارند ما در صدا و سيما شاهد برنامه هاي زيادي هستيم که احساس ميشود قشري از جامعه به طنز گرفته ميشودو هيچ اعتراضي نميکنند. پزشکان عزيز ما بايد تحملشان بيش از ساير اقشار باشد اگر به خاطر يک طنز ما از کوره در بريم نشان از ضعف ماست يا چيزي را در خود احساس ميکنيم که با گفته ها مطابقت دارد و ما را اذيت ميکند.بخدا من خودم سنگ کليه داشتم عليرغم اينکه داراي بيمه تکميلي دانا داشتم پزشک معالج بنده به من گفت پول داري يانه گفتم چقدر گفت صد هزار تومان اين مبلغ من دادم و معرفي کرد به يک مرکز خصوصي اين موضوع درسال 85 اتفاق افتاده جالبه که بعد از عمل شکستن سنک کليه ام. به سونوگرافي رفتم گفتند که سنگ هنوز در کليه ات است.اين موضوع دريکي از استانهاي شمالي اتفاق افتاده است.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۱۱

من پزشک هستم و دراورژانس بيمارستان دولتي درتهران کارمي کنم.کارم طوريه که اصلا زيرميزي گرفتن جايي نداره.واقعيت اينه پخش اين طنز ها کاهشي در درآمد پزشکان وتعداد بيماران نميکنه پس دغدغه پزشکان در اعتراض به اين مسئله، مالي نيست. بحث اعتماد بين مردم و پزشکي هست.اين اعتماد کم بشه بيشتر به ضررمردمه تاپزشک. متأسفانه با اين انزجار فراگير مردم نسبت به پزشکان، شاهد افزايش بي سابقه شکايت هاي بي دليل که بيشتر جنبه تلکه کردنه از پزشکان داره هستيم.همين مسئله باعث شده تا من پزشک به همه بيماران به ديد يک شاکي دادگاهي نگاه کنم. اين ديد باعث ميشه اقداماتي انجام بدم که شايد لزومي نداشته باشه ولي دو روز ديگه بتونه سند من در دفاع از خودم باشه. مثلا خيلي وقت ها با توجه به تجربه خودم، تشخيصي را کاملا محتمل مي دونم ولي صرفا از جهت قانوني مجبور ميشم آزمايش و عکس برداري و ... براي اثباتش انجام بدم وگرنه در آينده ممکنه در دادگاه محکوم بشم. خب حالا شما حساب کنيد در اين بازي بي اعتمادي کي ضرر مي کنه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۶:۲۵

اقاي دكتر سهيل عزيز انشاالله شما هم هر چه زودتر تخصصت را بگيري تا بعد از خجالت مردم دربيايی

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۳۸

بياييد کمي منصف باشيم. سکوت جامعه پزشکي به دلايلي نيست که شما گمان ميکنيد. الان که شما پاي کامپيوتر يا موبايل بدست دراز کشيديد و کامنت ميگذاريد، اونها يا سرکار و شيفت هستند و يا مطالعه ميکنند. اصلا" اين دعوا ها براشون مهم نيست . اصلا مديري و امثال اون رو نميشناسند که بخوان در مورد کارش نظر بدند.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۶:۳۲

اقاي نوري پس بفرماييد اين هفت هزار پزشك كه به سازمان نظام پزشكى شكايت برده‌اند حتما از ويتنام آمده‌اند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۴۰

البته هر قشري خوب و بد داره منتها دو چيز باعث شده که جامعه نسبت به قشر پزشکي بي اعتماد بشند. يکي اين تصور که ساليان سال پزشکان درآمدهاي کلان داشتند و الان بايد همه رو پس بدند و حق پايمال شده ي مردم رو احياء کنند که البته همين الان هم اين تصور ميلياردر بودن پزشکها در اکثريت افراد جامعه همچنان هست، و دوم ابنکه يکسري افراد به عمد ميخواهند چهره ي اين قشر رو بسيار بسيار سياه تر از اوني جلوه بدند که هست و معمولا" پزشکان بعلت بار کاري شديد و فرساينده حالِ دفاع از خود رو ندارند و سکوتشون به معناي قبول و موافقت با اين مسائل اغلب کذب تلقي ميشه. دوستاني که دم از آزادي بيان و رسانه ميزنند چرا چنين مواقعي مدافع رسانه ي ملي ميشند؟ ساير مواقع ...؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۴۱

طنز با تخريب فرق داره. متاسفانه يا خوشبختانه کارهاي آقاي مديري اکثرا" بخاطر طنز هاي موقعيت نه طنز متين و مطبوع روايي و داستاني، در جامعه اثر گسترده دارند. يک تصوير کلي و بدور از واقعيت از يک قشر ارائه دادن بي انصافيه. مخصوصا" که تخريب و سياه نمايي ماهيت قشري داره صورت ميگيره که سلامت و امنيت جسم و روح همه ي ما بخش عمده ايش به اين قشر مربوطه. کساني هم که الان پزشکان پر درآمدي هستند و من که حداقل در مورد اساتيد خودم در رشته هاي مختلف ميتونم قاطع نظر بدم، اولا" سالها سخت ترين شرايط درسي و کاري رو تحمل کردند و باور کنيد به معناي واقعي زندگي و جواني شون رو دربست صرف و خرج اين رشته کردند و به نظرم درآمدشون جزو حلال ترين در امد هاست. کسي که يک شب کشيک اورژانس ايستاده باشه شايد حرفهاي من رو بهتر متوجه بشه. و البته منکر اين نيستم که درصدي (به نظرم خيلي کوچک) از پزشکان هستند که صرفا" با ديد تجاري به اين شغل نگاه ميکنند که از ديد من هم پسنديده نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۴۱

اما خطاب به جناب مديري و همه ي طرفدارهايي که حداقل اينجا نظر دادند، به هر قيمتي کسب و حفظ محبوبيت جايز نيست. اگر رابطه پزشک و بيمار خدشه دار (تر از ايني هم که هست) بشه دودش به چشم همه ميره چون اين شغل بايد دلگرم باشه تا بتونه موقع رويارويي با مريض غير از درمان او به چيز ديگري فکر نکنه. ايکاش آقاي مديري اين طنز و نقدشون رو در مورد مولتي ميلياردر هاي جواني که در قصر هاي آنچناني با ماشينهاي آنچناني که منشاء فساد و ... هستند و مثالهاي بسياري که مشابه اين هست بکار ببرتد و بپرسند از کجا آورده ايد؟؟ يک شبه؟؟ بياييد منصف ياشيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۰:۰۰

اونوقت فکر ميکني اجازه پخش چنين طنزي بهش داده ميشد ؟ بقول خودت بيا منصف باشيم !

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۴۷

بياييد منصف باشيم. 4 تا کامنت زير متعلق به يک نقر و با همين عنوان: "بياييد منصف باشيم" هست. سلامت و شاد باشيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۱:۰۰

بنده برخی پزشکان را بيشتر جزو طبقه کاسب و بازاري مي‌دانم تا تحصيل‌کرده. قشري کم‌مطالعه و پرتوقع که از آخرين مقالات و دستاوردهاي بروز پزشکي به دور هستند. آمار خروج پزشکان از مملکت به دليل کيفيت پايينشان در حد صفر بوده و معدود پزشکان مهاجرت کرده به خارج نيز به دليل عدم کسب مجوزهاي لازم مشغول کار در سوپرمارکت و غير هستند. از رييس جمهوري محترم خواهشمندم که مجدد اجازه ورود پزشکان هندي و ... را بدهند تا جان مردم از انحصار اينان خارج گردد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۱:۳۰

حقيقت تلخه اما اقاي مديري اين تلخي رو با طنز خودش شيرين کرده واما شما دکتر هاي محترم کشورمون به جاي واکنش تند از اين انتقادهای سازنده به خودتون ببيايد واين انتقاد هارو قبول کنيد وبا تشکر از اقاي مهران مديري و فيلم بسيار زيباي خودش

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۱:۵۳

مگه کم ديديم پزشک بي مسئوليت پول پرست ؟؟؟؟؟؟ که حاضرنيستن تو صورت مريض نگاه کنن ببينن رنگش چجوريه؟اين سريال کمشونه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۸:۵۸

ايسنا! خواهشا يک مقاله با تيتر زير تهيه بفرماييد "واکنش تند مردم به واکنش تند نظام پزشکي به سريال "درحاشيه""

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۹:۳۰

خواهرم رفته یکی از بیمارستانها خانم دکتر شکمش را باز کرده گفته اپانديس ترکيده و دوخته رفته عيد دوبي. هر چي تماس گرفتيم نبود. با امبولانس برديمش بيمارستان کسري گفتند سرطان کلن روده بزرگه و جوابي هم نداره. خودتون قضاوت کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۰

دوست گرامي! اولا که در مورد کارهاي مديري اصلا با نظر شما موافق نيتم! شما بهتره نظر شخصيتو بدي نه اينکه بيانيه صادر کني شما هنوز پزشک نشدي داري اينطور نظر ميدي خدارو شکر که منصبي نداري!!! طنز اسمش روشه صرفا براي بيان مشکلات اجتماعي در قالبي تقريبا خنده داره. از طنز بايد درس گرفت اگر جلوش ايستاد نشان از اينه که ريگي به کفش داری! ضمنا شما که ميگي يک پزشک جوانيش رو صرف کرده درست ميگي! اما فک کردي بقيه مشاغل عمرشون رو صرف کارشون نکردن؟! يه شاگرد تراشکاري هم بايد بره 10 سال شاگردي کنه که بشه اوستا کار! همه مشاغل سختي خودشون رو داره که بعضي از مشاغل خيلي سختر از پزشکي هم هست!!! در موارد خط اخرتم که ميگي درصد کوچکي تجاري نگاه ميکنن واقعا خنده داره!! شما تو بطن جامعه نيستي؟! لازمه به يه دندانپزشک مراجعه کني يا اينکه خدايي نکرده کارت به عمل بکشه يا ... اووقت نظرت عوض ميشه! و ميفهمي اکثريت ديد تجاري بکارشون دارن خيلي بيشتر از ون چيزي که تو اين سريال نشون داده ميشه!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۸

من پدرم براي درد شكم به پزشك مراجعه كرد دكتر زود يك صفحه دارو نوشت بعد چند وقت دوباره به پزشك مراجعه كرديم كه بهبودي حاصل نشد داروها رو عوض كرد به پزشك ديگري مراجعه كرد او هم داروها را عوض كرد و اين قصه ادامه دارد. متاسفانه برخی پزشكان ما هيچ وقت نمي توانند مشكل را زود بفهمند تا زمانيكه مثلا سرطان بگيري كار از كار گذشته باشد آنوقت تازه بيماري را تشخيص مي دهند.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۲:۳۴

متاسفانه تاب انتقاد که چه عرض کنم تاب يک برنامه طنز را نداريد. اين کار طنز و سرگرمي است و الزاما به اين معنا نيست که واقعيت دارد. کمي واقع بين باشيد آقاي دکتر.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۲:۳۹

اين يک واقعيته و با طنز آقاي مديري درست نميشه؛ اين طنز مرهمي بر دل بيمارانه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۲:۴۸

به عنوان يک مخاطب عام فکر ميکنم هيچگونه آسيبي از جانب اين سريال به معتمد بودن پزشکان نميرسه. اينکه يک پزشک چه جايگاهي در بين مردم شهر و کشورش داشته باشه در مطبش شکل ميگيره و تعيين ميشه نه سر لوکيشن آقاي مديري. آقاي مديري اونچه که تابحال اتفاق افتاده رو در قالب طنز به تصوير کشيده نه اونچه که قراره اتفاق بيفته. آينده شغلي و کلا زندگي هر کس رو خودش تعيين ميکنه. آيا وزير بهداشت نبود که همين چند وقت پيش اعلام کرد برخی پزشکان سالي دو سه ميليارد تومان رشوه مي‌گيرند!؟ با اين حال من خودم پزشک هاي زيادي رو ميشناسم که با وجدان و تعهد هرچه تمام تر مشغول خدمت به مردمشون هستند. چه در مطبشون و چه در بيمارستانها. چون من به سلامت کار اون عده از پزشکان ايمان دارم. چون خود پزشک هست که وجهه اجتماعي خودش رو شکل ميده.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۱

اگر ريگي تو کفش کسي نباشد از طنز مسخره کردن و... ناراحت نميشه اقا اخلاق حرفه اي در اين جامعه از بين رفته بنظر مياد واقعيت هايي در قالب طنز بيان مي شه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۵:۰۰

آقاي زالي چرا شما اينقدر نگرانيد پرداختن به مشكلات جامعه در تمامي صنوف رايج است پزشكي كه محبوب است محبوب خواهد ماند و پزشك پول دوست نيز همان پول دوست خواهد ماند متاسفم كه وقتتان را براي چنين نامه اي صرف نموده ايد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۵:۵۴

كلا كارهاي آقاي مديري طنز نيستند، كارهاي ايشان لوده گري است و نه طنز، هدف ايشان خنداندن مخاطب است با هر وسيله ، حتي اگر آن وسيله توهين باشد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۶:۱۷

اين هم نمونه اى برجسته از عقب ماندگى فرهنگى و اجتماعى ما ايرانيان. وقتى نخبگان ما(اينجا نظامِ پزشكى) تحمل يك سريال سراسر طنز را هم ندارند، اميد به اصلاح جامعه، در آدم ميخشكد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۷:۳۰

اعتماد خخخخخ بعد اون پوله چيکارست؟ قسم بقراط ميخورين، شيخ الرييس ابن سينا رو پدر علمي خودتون ميدونين بعدش دستگاه پولشمار تو مطبتون، همينجاش طنز شد که، آقاي دکتر به جاي اين حرفها رفتار شغلي خودتونو درست کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۰۰:۵۷

سلام.خنديدن دواي هر درد است.اما طنز مورد نظر مثل زهريست که تنها دردها و زخمهاي جامعه مان را عميقتر و لاعلاج تر ميکند.واقعا آيا نياز به اين همه کامنت و توضيح براي تفهيم اين اشتباه مسخره هست؟!واقعا آنقدر غير قابل درک است که بايد تمام اطباي اين کشور به اعتراض صدايشان را به گوش شما برسانند؟نظام بي نظم سلامت ناسالم و خشمگين تر از قبل و سرشار از نا اميدي به راهي ادامه ميدهد که مقصدش ناپيداست.من متاسفم.من دوست ندارم در جامعه اي که حرفه اي مقدس را اينگونه به تمسخر ميگيرد طبابت کنم.تا کي بايد زهر سخنان مخاطبين برنامه هايتان در جان و روح ما رسوخ کند و دم نزنيم؟اين اعتراضها چه فايده دارد در حالي که اين قطار بي هيچ ايستگاهي همچنان در مسيرش در حال حرکت است و تمام احساسات خوب ما را زير چرخهايش نابود ميکند و از سر تمام انگيزه ها و دلخوشي هاي کوچکمان عبور ميکند.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۴:۵۰

با سلام بنده با وجود آن‌که به اين مجموعه انتقاداتي دارم ولي باور دارم که اين برنامه نه در راستاي تخريب پزشکان بلکه با هدف ايجاد نشاط در جامعه ساخته شده است. بنابراين از جامعه پزشکي درخواست دارم با توجه به اين‌که از جنس مردم هستند مقداري واقع‌بينانه‌تر به اين در حاشيه نگاه کنند با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۵:۵۹

برخی پزشکان جز پول چيز ديگري را مي شناسند؟ ايا پزشکي که با خون دل معلم به اين ثروت‌هاي افسانه اي رسيده‌ و هيچ کس را ادم نمي داند مي داند درامد معلم ابتدايي معادل يک دقيقه کار اوست؟ برخی پزشکان زالو صفت هستند که فقط مکيدن پول را مي‌شناسند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۰۸

واقعيت رو نشان دادن سخته واستون؟ اگر يه صنف ديگه بود همين شما دکترها حسابي حال مي‌کردين.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۳۳

اينکه پزشکان در نهايت سختي وتلاشهاي شبانه روزي به اينجا رسيده اند از هيچکس پنهان نيست واقعا شرايط زندگي آنان تحت تاثير کار وتعهد آنان قرار گرفته ودور از انصاف وادب است که آقاي مديري اين چنين سريالي ساخته که نه تنها مشکلات بخش سلامت را منعکس نکرده بلکه بيشتر به دلقک بازي شبيه هست چرا سريالي در مورد معلمان نميسازيد آناني که با ساعت کم کاري حقوق عالي هميشه شاکي هستند نه پزشکي که در هفته شايد يک روز هم در کنار خانواده اش نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۶:۲۱

شما يا در ايران زندگي نمي کنيد يا نمي دونيد معلمها چقدر حقوق مي گيرند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۳۷

آن را که حساب پاک است از محاکمه چه باک است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۳

1-خود اين آقاي دکتر زالي اگر راست ميگه ليست دارايي هاشو اعلام کنه 2- شايد ايشون اصلا در ايران زندگي نميکنه که از وضعيت پزشکي خبر نداره 3-در ضمن منظور اين برنامه همه پزشکان را در بر نميگيره و پزشکان شريف زيادي هستند که منصفانه کار ميکنند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۲

آخه چرا اين دکتراي عزيز مردم رو جيگر فرض کردن؟يعني مردم تا قبل از سريال در حاشيه اين چيزا رو نمي‌دونستن؟ لطفا فرافکني نکنيد دوستان

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۴

خيلي هم عالي . پزشکهاو پيراپزشکها فکر ميکنن در ايران هيچ کس نبايد به اونها انتقاد بکنه . درصد خطاي کاري شما روز به روز بالا ميره . فخري که به مردم ميفروشيد تا ثريا ميره . دو کلاس بيشتر از ديگران درس خوندين . فقط داخل ايران هست که به دکترها اين همه اهميت ميدهند يه خورده انتقاد پذير باشيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۱

نظرسنجي از مردم درمورد ادامه پخش سريال يا توقف آن مشکل را حل مي کند!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۹

تنها قشري که الان هرجوري ميخوان کسب درامد ميکنن و هيچ نظارتي هم بهشون نميشه پزشکان متخصصه،،،،جالبه که هميشه هم شاکي هستند، يکي از پزشکان متخصص در آلمان گفت حقوق و درامد پزشکان ايراني شش برابر هم‌شغلهاشون تو آلمانه،،خيلي جالبه ،،اونها ميگند ما چند سال درس خونديم يا اينکه جون مردم دستمونه،،انگار بقيه تحصيلکرده هاي دکترا و فوق ليسانس درس نخوندن يا جون مردم دستشون نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۴

با سلام.پزشکان معترض بدانيد در قشر شما انسانهايی هستند که بخاطر پول و فقط پول به راحتي مريضو زير تيغ جراحي مي فرستند.يک دکتر معروف تو مشهد هست سجادنشينا ميرن پيشش. يک جوري منو ويزيت کرد که گفت فردا برو بيمارستان بستري شو واسه عمل.شب تا صبح گريه کردم اما فرداش 6 جاي ديگه وقت گرفتم و همه خنديدن به حرف آقاي دکتر پول دوست و گفتن ايشون کلا همه رو بايد يک عملي بکنه.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۵

من براي درمان گوشم پيش دکتر گوش و حلق و بيني رفتم گفت گوش شما دردش از بيني شماست و بايد بيني تان را عمل کنيد 2تومان هم ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۱۹

اين سريال زياد خنده دار نيست و به پزشكان توهيني نكرده ولي در سريال پژمان دكتري باستان‌شناسي را جوري نشان داد كه يعني چون رشته بدرد نخوري است برايش كار نيست و بيكار هستند در صورتيكه اكثر دكترهاي باستان شناسي عضو هيات علمي هستند ولي اينجا همه به پزشكان احترام مي گذارند و اكثر پزشكان انسانهاي خوبي هستند بغير از تعداد كمي

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۷

سلام به همه دوستان با همه نظرهاشون نظر همه هم محترم ولي طنز ساخته حالا بياد از هرکسي که ميخواد انتقاد کنه چه دولت چه مردم چه پزشک چه مهندس در تمام دنيا طنز ساخته ميشه ولي بي جنبه تر ازين امعه پزشکي نديده بوديم که ديديم مرد حسابي بشين ببين دوتا ايراد کارتو ببين درستش کن بحاي اينکه بياي بيانيه صادر کني طنز واس اينه که مردمو بخندونه تو دکتراتو بايد بندازي دور اگه با خنده مردم مخالف باشي

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۰

در اين سريال با حراست و ارتوپد و وكيل و منشي و غيره هم شوخي شده چرا اونها اعتراض نمي كنند چرا برخي فكر مي كنند از دماغ فيل افتادند توي امريكا در فيلم پليس و سناتور و ريس جمهور را فاسد و جاهل و غيره نشان مي دهد كسي اعتراض نمي كند همين است وقتي كمر بازيكن برزيل مي شكند 10 روزه خوب ميشود ولي پاي پيچ خورده واليباليست ما ماهها مي لنگد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۸

با درود و سلام به چالش کشيدن مشکلات و معضلات اجتماعي جامعه امري طبيعي ست که طنز رسالت آن را بر دوش مي کشد اما نکته ي اساسي اينجاست که چگونه طنزي مي تواند اين وظيفه ي حساس و دشوار را بر دوش بکشد ؟ ويژگي هاي طنز مردم پسند چيست و چگونه مي توان تلنگري به مسائل و مشکلات موجود زد و واقعيت ها را به دور از سياه نمايي بيان کرد؟ در اين که بي نظمي در ساختار درمان ما تا حدي نمود دارد شکي نيست در اين که آموزش پزشکي ما نتوانسته وظيفه و رسالت خود را به خوبي در اين ميان انجام دهد شايد نتوانيم ترديدي داشته باشيم اما همه ي اين ها نسبي ست و نسبيت را نبايد از ياد برد طرح ساده و امرانه چند تکيه کلام ساده و بعد هم گريزي نه چندان آگاهانه بلکه محتاطانه به معضلات و تحت تاثير قرار دادن فرهنگ جامعه با اصطلاحاتي نه چندان مناسب راه چاره نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۹

طنز فاخر گمشده ي اين روزهاي جريان هنري ماست ومردم از چهره هاي طناز انتظاري بيش از اين دارند سريالي که بيش از پنج دقيقه زمان خود را صرف پشت صحنه مي کند و بعد هم به گونه اي عجيب به طرح مسائلي مي پردازد که دور از واقعيت مي نمايد جز اتلاف وقت براي مخاطب چيزي به همراه ندارد گرچه سيما در سال هاي اخير نشان داده با پخش اينگونه برنامه ها مشکلي ندارد و اصولا ذائقه ي مخاطب برايش ارزشي ندارد ولي اميدواريم با بينشي عميق تر به طنز نگاه کنيم و طنز تنها به سخره گرفتن يک گروه يا دسته نباشد ضمن آن که نبايد اين نکته رانيز از ياد برد که ظرفيت انتقاد و پذيرش را بايد در خود افزايش دهيم و با پذيرش انتقاد به سالم سازي جامعه کمک کنيم هرچند تا آن مرحله فاصله ي زيادي داريم اما چاره اي جز اين نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۷:۲۵

باسلام وضعيت بهداشت و درمان در شهرستانها يه چيزي مشابه سريال حاشيه است اکثر پزشکان متخصص ظرف يک تا دو دقيقه بطور همزمان 3 بيمار را ويزيت مي کنند واز ساعت 16 تا 20 حدود 2تا 3 ميليون تومان به جيب مي زنند و اخلاق ومنشور حقوق بيمار را رعايت نمي کنند .

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۰۵

پس حرف اساتيدمون درست از آب درومد که حالا که مردم به شما بي اعتماد شدن و امکان شکايات بي مورد بالا رفته اگه قبلا خطاي يک صدم درصدو ميپذيرفتين و به فکر جيب مردم بودین ديگه نباشين و مث خود مردم حتي اگه يک درصد شک دارين به خودتون اعتماد نکنين و صد تا آزمايش و عکس بنويسين تا اگه خلافش اتفاق افتاد تو دادگاه از خودتون دفاع کنين. کاش مردم مظلوم ما فقط يک بار به کشوراي آمريکايي و اروپايي ميرفتن تا ببينين بابت يک سرماخوردگي پزشک هزاران آزمايش مينويسد و ساعتها معطل ميکند تا خودش درگير نشود و صد البته اين پول را بيمه ميدهد. وقتي در ايران بيمه اين پول را متقبل نميشود از اين به بعد واييي به حال مردم ساده و مظلوم ما واييی .. نگاه کنيد طنز بي‌منظور مهران مديري را

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۶:۱۴

جناب آقاي دكتر عزيز در اروپا و امريكا در عوضش پزشك بي‌سواد پيدا نمي‌شه چند سال پيش يكي از همين همكاران محترم شما مادربزرگ سالم من را خيلي راحت و به خاطر بي‌سواديش به كشتن داد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۵۷

متاسفانه اظهارنظرهاي صنفي و جبهه گيري هاي اينچنيني باعث مي شودتا در فيلم هاي مختلف فقط به تعريف و تمجيد از شغل ها پرداخته شود چون اگر قرار باشد از خباز و بزاز و نجار و دکتر و .... انتقادي صورت نگيرد پس چه کار بايد کرد؟ خوب است مسئولان محترم نيم نگاهي به فيلم هاي باليوودي(هندي) بيندازند که در آن تخلفات عمومي افراد در شغل هاي جامعه از مأمور پليس گرفته تا وکيل و دادستان و ... دستمايه فيلم ها قرار مي گيرد و شديدترين انتقادها ازآنها صورت مي گيرد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۳۰

به نظر من ساخت اين سريال باتوجه به ماهيت طنز ان به دور از واقعيت نبوده من برخوردهاي اينچنيني ديده ام در کل وقتي حرف حق را برزبان ميآوريم بايد انتظار ناراحتي ديگران را هم داشته باشيم . صنف پزشکي اونهم از نوع باسوادش قيمت خون باباشون رو ازت ميگيرن دست آقاي مديري و همکارانش درد نکنه که بازهم مثل هميشه ميزنه توخال مرحبا و خسته نباشيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۰:۲۶

از جناب مهران مديري عزيز و طنز زيبا و بجا و مفيدشون بسيار سپاسگزاريم ايشون برخي واقعيتهاي موجود و درد دل مردم رو به زيباترين صورت ممکن بيان ميکنن در زماني که فساد اقتصادي و اجتماعي همه جامعه رو تهديد مي کنه نبايد با سکوت احمقانه و بيجا به عده اي متخلف و سودجو که بويي از وجدان کاري نبردن اجازه داد بحث رشوه و خلاف و...رو در شغل شريف پزشکي گسترش بدن و نبايد مثل کبک سر به زير برف برد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۹:۲۳

نظام پزشکي اول يک فکري به حال بيمه تکميلي و زيرميزي‌ها بکند بعد شروع به نقد کند. اينجا واس ماس يعني کلش واس ماس

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۳:۳۶

عليرضا خمسه که در مجموعه‌هاي طنز بسياري از جمله مرد هزار چهره مديري نيز حضور داشته گفت‌: «پيام من به پزشکان محترم اين است که همه ما مي‌دانيم هر جراحي درد و خونريزي داشته و خوشايند نيست اما در نهايت نتيجه کار خوشايند است و ما از پزشک براي جراحي و درمان تشکر مي‌کنيم‌. بنابراين بايد بپذيريم که کار طنز جراحي رفتارهاي اجتماعي است که ممکن است درد و سوزش داشته باشد ولي در پايان نتيجه آن لذت‌بخش است.»

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۶:۲۷

سريال در حاشيه عين واقعيت بيمارستان‌هاي ماست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۷:۰۸

اگر در بي عدالتي ها بي طرف هستيد بدانيد طرف ظالم را گرفته ايد. ادامه پخش سريال طنز در حاشيه دقيقا در جهت مبارزه با بي عدالتي و برخی فسادهای موجود در نظام پزشکي است که همونطور که ميبينيد همين که در جهت عدالت قدم برميداري فرياد وا مردما بلند ميشود. خداوند به سازندگان و حاميان اين طنز فاخر اجر اين دنيا و دنياي باقي رو عطا کند که دعاي يک ملت پشتشان است

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۱:۲۱

من تعجب مي كنم دائما آقايان مي گويند پرداختي از جيب بيمار كم شده است لطفا منبع تامين مالي افزايش تعرفه ها را شفاف كنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۷:۲۷

بايد به آقاي زالي عرض کنم که متاسفانه واقعيت تلخه ... شما اگر مشکلي نداريد چرا ناراحت شديد؟ کسي که از کارش مطمئنه از طنز و اين چيزها نمي‌ترسه. بريد اطلاعاتتونو راجع به طنز و مزيت‌هاي آن زياد کنيد تا با اشاراتي که در طنز شده سيستم خود را اصلاح کنيد. يک مسئول بايد ظرفيت انتقاد رو داشته باشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۲۹

جناب آقاي مدير با سلام بي‌زحمت شما اگر وقت داريد كه داريد، سري به بيمارستان‌هاي خصوصي و غير خصوصي كشور بزنيد و ببينيد كه آيا عين اين اتفاقات مي‌افتد يا نه. لطفا كمي تحمل انتقادات را داشته باشيد و دقيق‌تر اطرافتان را ببينيد كه اگر ميديديد الان اوضاع اينگونه نبود

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۱:۰۹

اين خود برخی پزشکها هستن که خودشون رو به سخره گرفتن. آقاي دکتر داره کار ميکنه در عين حال با تلفن، معامله پرتقال باغش رو ميکنه يا اون يکي در حين کار داره با پيمانکار برج در حال ساختش حساب کتاب ميکنه. من که هميشه آرزو ميکنم حتي اگر يک روز از دنيا مونده باشه روي تختي که مادرم جان داد و در اون شرايط قرار بگيريد تا بفهميد وضعيت رسيدگي به بيماران و درمانشون چقدر فجيعه. مردم خودشون مي‌فهمند و لازم نسيت شما از آقاي مهران مديري انتقادکنيد. شما لطفا به وظايف خودتون عمل کنيد. همينجا از آقاي مديري هم تشکر مي‌کنم که درد و رنج مردمو با طنز به تصوير ميکشن که حداقل مسئولان فکري کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۴:۳۴

پزشکان عزيز ناراحت نشويد! متاسفم که بگويم جامعه پزشکي ما براي خودش قصر شيشه‌اي ساخته و در حاليکه مديون اين جامعه و مردم است خود را طلبکار ميداند. عزيزان! طنز و ظرفيت درک آن سخت‌تر از کتابهايي که شما خوانده‌ايد و سختي ‌هايي که در راه رسيدن به هدف خودتان کشيده‌ايد، نيست. پس اصلا موضع نگيريد و از شاد شدن ديگران لذت ببريد و سخاوتمند باشيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۴۰

اكثر ايرانيان در كودكي آرزو داشتند دكتر شوند و چون به آرزوشون نرسيدند حالا دارند ميسوزند براي همين مي خواهند ناراحتيشونو رو سر دكترها خالي كنند تا شايد خنك شوند بسوزيد چون هركي مثل ما نمي تونه دكتر بشه مغز مي خواهد كه خيلي ها ندارند. هر چقدر هم بخوريم نوش جانمان. خدا داده حقمونه. بريد از خدا بپرسيد چرا شما اين توانايي رو نداريد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۵۱

خواهشمند است ظرفيت را بالا ببريد. چرا با پخش يک فيلم طنز به خود مي‌گيريد؟ مردم بالاترين مرجع براي اين کارها مي‌باشند. آيا مردم رضايت دارند از عملکرد بهداشت و درمان؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۲۰:۰۲

هنوز اون رسوايي و افشاي حريم شخصي بيمار و بازي با آبروي يک بنده خدا يادمون نرفته. احسنت به مهران مديري که کمي از وقايع رو گفت.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۲۳:۳۴

پس خودتان هم قبول مي کنيد که به قول شما اساتيدتان (؟!) به جاي درس و مهارت پزشکي به شما مهارت دلالي و تجارت آموخته اند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۰۹:۰۵

اگه ميخواي واقعيت رو منتقل کني يه مستند بساز به عنوان بيمار يا همراه بيمار برو بيمارستانهاي تهران يه سر بزن و با مردم مصاحبه کن و اون رو پخش کن تا درد رو همه ببينن نه اينکه يه حرفه مقدس رو با لودگي به سخره بگيري. همين جناب مديري براي ساخت دقيقه به دقيقه سريالهاش ميليوني پول ميگيره کسي داد نميزنه. يه بازيکن فوتبال براي يه فصل يه ميليارد ميگيره تازه کلي هم طرفدار داره. چرا اعتماد مردم رو به پزشکان حاذق کم ميکنيد؟ البته کم نداريم پزشکان و دندانپزشکاني که فقط پول رو ميبينن و نه مريض. چرا اونا رو اخراج نميکنيد؟ مگه جان مردم بازيچه دست بعضيهاس؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۱:۲۱

با سلام و احترام بنده حتي يك سكانس از سريال مذكور رو نديديم علي رغم اينكه بسار سريالهاي آقاي مديري رو دوست دارم ولي با خوندن اين متن درد و دلم باز شد و ميخوام مطلبي بگم خدمت معاونت محترم بهداشت و درمان عرض ميكنم هيچ كس منكر اتفاقات خوب توي اون وزارتخونه نيست ولي نبايد از نقد هراسيد. اينا حقايقي هستند كه كاملا وجود دارند. بنده سيزده فروردين دچار حادثه شكستگي پا شدم. حالا از مخارج ميگم براتون توي بيمارستان كيش: 1. ويزيت دكتر با بيمه 7800 2. ردايولوزي 7800 3. لوازم اتل و اتل بندي 23000 درضمن دكتر توي كيش گفت گچ لازم نيست بعد از مراجعت به شهرستان 1. ويزيت دكتر 20000 2. هزينه لوازم گچ‌گيري 51000 3. هزينه گرفتن گچ دور مچ پا كه فقط 40 ثانيه طول كشيد 100000 4. هزينه دارو 35000 آقاي معاون محترم وزير بنده هم 7 سال درس خوندم و شريف هستم حقوق ماهيانه من تو جايي كه پر از آلودگي هست و 40 كيلومتر از شهرستان دور هست دو ميليون و پانصد هزار تومان هست. فقط ببينيد هزينه گچ‌گيري پا چند شده؟ ايا بخاطر اينكه يه دكتر درس خونده بايد بابت يه گچ گرفتن 100000 از مريض بگيره؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۴۰

با ديد طنز بيان کردن واقعيت بسيار زيباست. در ضمن نقش پزشکان در جامعه قابل تقدير است. سريال در حاشيه نيز در بيان انتقادي بسيار موفق ميباشد

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۰:۳۱

اي كاش به جاي اينكه جامعه پزشکی دست به اعتراض بزنن بيان مشكلاتي كه دارن را برطرف كنن.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۴۳

در اين سريال دکتر بهانه است در زماني که تمام رشته‌ها دکتري دارند و فساد اداري و اقتصادي نهادينه شده مخاطب پزشک نيست مخاطب تمام مشاغل وتمام مديران از رده پايين تا بالا را شامل ميشود مفهوم سريال نشان دادن فساد ساختار اداري و اقتصادي است به زبان طنز

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۴۴

با سلام به همه دوستان. واقعيت‌هاي زندگي انقدر تلخه که بد نيست گاهي از اين تلخي‌ها فاصله بگيريم و کمي بخنديم. اين سريال هم با بهره‌گيري از واقعيات تلخ جامعه پزشکي کشور ساخته شده که باعث مي‌شه چند دقيقه‌اي شاد باشيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۵

صدا وسيما بگذارد ما پزشکان نيز سريالي بصورت طنز بسازيم وبايد پخش کند

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۲:۴۱

اگر اين سريال هم ساخته نمي‌شد ذهنيت مردم ايران نسبت به نظام سلامت و برخي از پزشکان خراب بود. خواهشمندم به جاي اين تعصب‌ورزي‌ها به بهبود اوضاع سلامت برسيد و با فساد پزشکان زيرميزي‌گير مقابله کنيد. ببينيد چرا يک پزشک به خودش اجازه مي‌دهد که زماني که بيماري به او در مطب مراجعه مي‌کند مي‌گويد من براي عمل شما سه ميليون در مطب مي‌گيرم و هزينه عمل در بيمارستان مي‌شود دو ميليون و در انتها هزينه يک عمل ساده و جزئي پنج ميليون تومان مي‌شود؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۱

هنوز ماجراي ول كردن بيماران در بيابان را فراموش نكرديم