• جمعه / ۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94010701305
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام‌جمعه موقت اصفهان:

حمله به یمن زخم عمیق جهان اسلام است

حمله به یمن زخم عمیق جهان اسلام است

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه موقت اصفهان با انتقاد شدید از حمله هواپیماهای سعودی به خاک یمن گفت: امروز حمله به یمن زخم عمیق جهان اسلام است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با انتقاد شدید از حمله هواپیماهای سعودی به خاک یمن گفت: امروز حمله به یمن زخم عمیق جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی – سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به تقارن آغاز سال 1394 با ایام پربرکت فاطمیه (س) اظهارکرد: سال جاری شمسی در آغاز و پایان به نام مبارک زهرای اطهر مزین شده و به همین دلیل نیز امید است خداوند در این سال رحمت و برکت خود را شامل حال همه مسلمین جهان ازجمله ایرانیانی کند که در سال جدید با احترام به ایام فاطمیه سال جدید خود را تحویل کردند.

وی با تأکید بر اینکه حرکت دائم زمین به دور خورشید و خود نشان‌دهنده نظم پرانضباط عالم بشریت است، افزود: خداوند از هر فرصتی برای نشان دادن عظمت خود به نفوس عالمیان استفاده کرده با این‌ حال تنها کسانی خواهند توانست نشانه‌های آشکار خداوند را درک کنند که صاحب عقل بوده و متقی باشند چرا که متقیان تنها کسانی هستند که همواره خداوند متعال را ناظر و حاضر به اعمال خود می‌دانند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به دعای تحویل سال خاطرنشان کرد: خدا در ابتدای سال آرزوهای بندگان خود را موردتوجه قرار می‌دهد و به همین دلیل نیز لازم است بندگان از خداوند حرکت در مسیر هدایت و احسن احوال را مطالبه کرده و به سمت ایمان، تقوا، اخلاق، راستی، درستی، پاکی، لقمه حلال وزندگی پاک حرکت کنند.

میردامادی با انتقاد شدید از حمله هواپیماهای سعودی به خاک یمن، تصریح کرد: امروز یمن، مصر و لیبی به تأسی از نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال برپا سازی دموکراسی اسلامی در خاک خود هستند اما شیاطین جنایت‌کار عالم از ترس مواجهه با ایران قدرتمند دیگری در منطقه با همدستی متحدان منطقه‌ای خود به خاک یمن حمله کرده‌اند و شبانه مردم بی‌دفاع و مظلوم این کشور را آماج حملات وحشیانه خود قرارداده‌اند.

وی عربستان سعودی را مخاطب قرارداد و خاطرنشان کرد: زمانی که از شما دلیل حمله به یمن پرسیده می‌شود می‌گویید این تصمیم آمریکا و اسرائیل بوده است شما از چه کسی دستور می‌گیرید از قرآن خدا یا شیطان؟، "اوف" بر شما، بر شمایی که خود را داعیه‌دار معرفی اسلام به جهانیان می‌دانید، نکبت بر شما، رویتان سیاه باد و بدانید پیامبر اکرم (ص) هرگز از شما راضی و خوشنود نخواهد بود. حمله به یمن امروز زخم عمیق و بزرگ جهان اسلام است.

امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: آمریکا و اسرائیل با رشد مسلمانان واقعی در منطقه مخالف بوده و نمی‌خواهند کشور دیگری مانند ایران خار چشمانشان شود غافل از این‌که بر اساس وعده و تقدیر خداوند متعال آینده عالم در آینده به‌حق در دستان مسلمانان قرار خواهد گرفت.

میردامادی با اشاره به شعار امسال رهبری یعنی "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در آستان مقدس رضوی در نخستین روز سال جدید فرمودند که از همه دولت‌ها حمایت می‌کنند با این‌ حال چک سفید امضا نیز به دست کسی نمی‌دهند چرا که به عقیده رهبری تضعیف دولت و نظام به سود کشور نبوده و نیست با این‌ حال ایشان اضافه کردند که کشور در مواقع حساس به‌نقد منصفانه نیز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در روز 12 فروردین 58، 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و پس‌ازآن نیز ایشان همواره مردم را به پشتیبانی از ولایت‌فقیه دعوت کردند. امام در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه توطئه‌های ظالمانه دشمنان از جمله کودتای نوژه را سرکوب کردند و همواره در برابر استکبار جهانی مقتدرانه ایستادند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری مسئله توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 را موردتوجه قرارداد و افزود: امروز آمریکا به مذاکره و توافق با ایران محتاج است و در این میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها برای پیروزی در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در موضوع توافق با ایران با یکدیگر در رقابت هستند.

میردامادی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران اطمینان دارد درعین‌حال اظهارکرد: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که تیم دیپلماسی ایران نباید در برابر دشمن لباس ذلت بپوشد و قراردادی را امضا کنند که بر اساس آن‌ها تمام تحریم‌ها به‌صورت کلی برچیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha