• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93122413839
  • خبرنگار : 90047

کشتی در سالی که گذشت

عسگری محمدیان: کشتی یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در سال 93 بود

عسگری محمدیان: کشتی یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در سال 93 بود

دارنده دو مدال نقره المپیکهای سئول و بارسلونا با ابراز رضایت نسبت به عملکرد فدراسیون کشتی در سال 93، گفت: فدراسیون کشتی امسال موفق‌ترین سال خود را پشت سر گذاشت.

دارنده دو مدال نقره المپیکهای سئول و بارسلونا با ابراز رضایت نسبت به عملکرد فدراسیون کشتی در سال 93، گفت: فدراسیون کشتی امسال موفق‌ترین سال خود را پشت سر گذاشت.

عسگری محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از عملکرد فدراسیون کشتی در سال 93، اظهار کرد: فدراسیون کشتی امسال یکی از سال‌های بسیار موفق و خوب خود را پشت سر گذاشت که تصور نمی‌کنم هیچ سالی شاهد موفقیت فدراسیون کشتی به اندازه امسال بوده باشیم. به ویژه برگزاری مسابقات اوپن توسط این فدراسیون که باعث شد با برگزاری این مسابقات عملکرد خوبی در کارنامه این فدراسیون بر جای بماند. از این رو بنا داریم در سال آینده این رقابت‌ها را جهانی کنیم تا شاهد حضور کشورهای دیگر نیز در این رقابت‌ها باشیم.

وی یکی از اقدامات خوب فدراسیون کشتی را جوانگرایی دانست و گفت: امسال موضوع جوانگرایی و بها دادن به جوانان نسبت به سال‌های گذشته در این فدراسیون جایگاه خیلی خوبی داشت که می‌تواند یکی از دستاوردهای خوب فدراسیون در این زمینه باشد. از سویی دیگر با جوانگرایی صورت گرفته تصور می‌کنم کشتی رو به پیشرفت است و در سال‌های آینده بدون شک با همین جوانان ایران یکی از قطب‌های کشتی دنیا باقی خواهد ماند.

محمدیان همچنین در رابطه با عملکرد فدراسیون در خصوص کشتی آزاد و فرنگی و تیم‌های بزرگسالان و جوانان تصریح کرد: در آزاد و فرنگی ما عملکرد بسیار راضی کننده‌ای داشتیم. هر چند تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جام جهانی سوم شد، اما این مساله هیچ چیز از ارزش کشتی فرنگی کم نمی‌کند، چون این تیم با نفرات دوم و سوم خود در این مسابقات شرکت کرده بود و قطعا اگر با تیم ملی حضور داشت ما به مقام قهرمانی نیز دست پیدا می‌کردیم. البته مهم‌تر از جام جهانی، این بود که کشتی فرنگی ایران برای اولین بار در تاریخ توانست قهرمان مسابقات جهانی شود.

دارنده سه مدال نقره جهان و المپیک در خصوص وضعیت کشتی برای المپیک 2016 ریو ، خاطر نشان کرد: شاید در المپیک 2016 ما یکی، دو تا از قهرمانان خود را به دلیل کهولت سن نداشته باشیم، اما به هر صورت من یقین دارم فدراسیون با پشتوانه سازی خوبی که انجام داده جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و حتی اگر ما دو تا از مهره‌های خوب کشتی را در رقابت‌های انتخابی المپیک برای کسب سهمیه المپیک نداشته باشیم جوانان می‌توانند جای آنها را پر کنند و ما در تمام اوزان سهمیه کسب می‌کنیم. البته این به شرطی است که به جوانان بهای لازم داده شود و با برگزاری اردوها و تورنمنت‌های متعدد شاهد درخشش خوب جوانان در مسابقات انتخابی المپیک و المپیک 2016 ریو باشیم.

وی یکی از مشکلات اساسی فدراسیون در سال 93 را کمبود نقدینگی و مشکلات اعتباری عنوان کرد و افزود: البته بحث مالی موضوعی است که دغدغه‌ تمامی فدراسیون‌ها است و فدراسیون کشتی نیز از این نظر رنج می‌برد، ولی با تمام مشکلات فدراسیون کشتی امسال توانست سال بسیار خوبی را پشت سر بگذارد و تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را به خوبی اجرا کند. از این رو من نگاه امیدوار کننده‌ای به این فدراسیون در سال آینده که سال بسیار پرکاری برای کشتی است دارم و یقین دارم ما می‌توانیم همواره یکی از قطب‌های بزرگ کشتی دنیا باقی بمانیم.

انتها‌ی‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha