• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 93122012287
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

تعطیلی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارش شدید باران

تعطیلی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارش شدید باران

ایسنا/هرمزگان مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل بر روی سطوح تا 48 ساعت آینده تعطیل باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل بر روی سطوح تا 48 ساعت آینده تعطیل باشد.

رضا بدیعی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، با بیان اینکه تمامی پروازهای امروز فرودگاه بندرعباس لغو شده است، افزود: تمامی پروازها تا پایان امشب که 22 پرواز بوده به دلیل جاری شدن سیلاب بر روی سطوح پرواز لغو شد.

وی با بیان اینکه 90 درصد سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به زیر آب فرو رفته است، اظهار کرد: بارش شدید باران که از اواسط شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد موجب انحراف مسیر سیل از قسمت شمال شرقی فرودگاه شده و حجم زیادی از آب را وارد سطوح پروازی این فرودگاه کرده است.

بدیعی فرد اضافه کرد: با توجه به اینکه پیشرفت آب همچنان ادامه دارد فرودگاه بین‌المللی بندرعباس بسته اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود این تعطیلی تا 48 ساعت ادامه داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان اظهار کرد: با احداث دو کانال اظطراری سعی بر تسریع خروج آب از سطوح پروازی این فرودگاه شده که با توجه به ورود حجم عظیمی از گل و لای به همراه سیلاب این سطوح نیازمند اقدامات لازم برای لایروبی و پاکسازی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از خسارات به تاسیسات و تجهیزات فرودگاه بوده است.

بدیعی فرد با بیان اینکه سیستم برق روشنایی باند فرودگاه کلا از مدار خارج شده است، افزود: کلیه سیستم‌های ناوبری فرودگاه بین‌المللی بندرعباس غیرعملیاتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی اقدامات لازم برای عملیاتی کردن دوباره فرودگاه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha