• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 93121005390
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد

پیش‌بینی 1.5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزاتِ مدارس در سال 94

پیش‌بینی 1.5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزاتِ مدارس در سال 94

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیش‌بینی 1.5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزاتِ مدارس در سال 94 خبر داد و گفت: در جهت تحقق کیفیت‌بخشی، یکی از مهم‌ترین اقدامات، ساماندهی نیروی انسانی بود، چون در آموزش و پرورش نقش اصلی را نیروی انسانی بازی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیش‌بینی 1.5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزاتِ مدارس در سال 94 خبر داد و گفت: در جهت تحقق کیفیت‌بخشی، یکی از مهم‌ترین اقدامات، ساماندهی نیروی انسانی بود، چون در آموزش و پرورش نقش اصلی را نیروی انسانی بازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «ابراهیم جهانگیری» عصر دیروز(شنبه نهم اسفندماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که باید در مقوله‌ی پرورش از افراط و تفریط پرهیز شود، اظهار کرد: اعتدال در تربیت یا همان پرورش متعارف در دین مبین اسلام فراوان مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: باید تنظیم فعالیت‌های تربیتی به تناسب سن، نیاز و جنس دانش‌آموزان در مقاطع مختلف باشد ضمن اینکه لزوم بازنگری و آسیب‌شناسی در فعالیت‌های انجام شده احساس می‌شود.

کیفیت‌بخشی اصلِ برنامه‌های آموزش و پرورش

جهانگیری تصریح کرد: ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان در درون مدارس از راهبردهای مهم وزارت است از این‌رو می‌توان کیفیت‌بخشی را اصل برنامه‌های آموزش و پرورش دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در جهت تحقق کیفیت‌بخشی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی بوده است بنابراین آنچه که در آموزش و پرورش نقش اصلی را بازی می‌کند نیروی انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیروی انسانی بهینه، توانمند و با دانش کافی باشد قاعدتاً امر آموزش و پرورش بهتر هدایت می‌شود ضمن این‌که در سال تحصیلی جاری نیز این امر به‌صورت یک اصل جدی دنبال شده و برکات خوبی داشت.

جهانگیری یادآور شد: البته استقرار نیرو به‌تناسب توان، رشته تحصیلی و جنسیت در مجموعه 48 هزار نفری آموزش و پرورش کار دشواری است، اما خوشبختانه امسال این کار به‌خوبی انجام شد که نتیجه آن ورود بی‌دغدغه به سال تحصیلی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مأموریت ما در بهسازی نیروی انسانی برای ارتقاء کیفی آموزش به‌صورت ویژه انجام می‌شود و البته توانمندسازی حرفه‌ای و شغلی معلمان هم براساس شرایط و نیاز جامعه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خوشبختانه این باور در مدارس هم شکل گرفته است که تنها ابزاری که می‌تواند در تحول جدی دانش‌آموزان نقش داشته باشد، توانایی معلم است از همین‌رو دوره‌های مفیدی با شیوه‌ی جدید برای معلمان آغاز شده و هم‌چنان هم ادامه دارد.

جهانگیری با اشاره به این‌که یکی از راه‌های رسیدن به «اقتصاد مقاومتی» و صرفه‌جویی، ورود به نیروی انسانی است اظهار کرد: باید مجموعه نظام و کشور به جامعه آموزش و پرورش توجه داشته باشد.

خروج 1300 نفر در سال 93 از آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در بحث ساماندهی نیرو، ورودی آموزش و پرورش در سال 93، صفر بود و خروجی آن در استان کرمان حداقل به میزان 1300 نفر از افرادی بود که بازنشسته شده و یا دوران سربازی آنها در این سازمان به پایان رسیده بود.

وی افزود: برای سال تحصیلی آینده هم مهم‌ترین نکته در دستور کار ما نیروی انسانی است، چون آموزش و پرورش از نیروی انسانی خود غافل نمی‌شود و البته در کنار آنها، دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای دارند که از ظرفیت‌های همه‌ی آنها استفاده می‌شود.

جهانگیری هم‌چنین تصریح کرد: خوشبختانه پرچم ما حتی در روستاهایی با دو دانش‌آموز برافراشته است ضمن اینکه در حوزه سوادآموزی نیز حرکت بسیار بزرگی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در گذشته در زمینه جذب بی‌سوادان وضعیت اسفناکی وجود داشت اما تلاش‌های انجام شده منجر شد که امروز بیش از 16 هزار نفر جذب سوادآموز داشته باشیم، ضمن اینکه بالای 10 هزار نفر هم در دوره‌های تحکیم و انتقال سوادآموزی مشارکت دارند.

حضور 26 هزار نفر در چرخه سوادآموزی استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در مجموع، 26 هزار نفر در استان در چرخه‌ی سوادآموزی قرار دارند و به‌علاوه، 540 هزار دانش‌آموز دیگر نیز در کنار آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی سپس گفت: در سال 92 بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز و تکنولوژی روز برای مدارس استان خریداری شد و امسال هم حدود 1.5 میلیارد تومان برای این مقوله پیش‌بینی شده است.

جهانگیری اظهار کرد: باید نحوه‌ی استفاده از همه‌ی ابزارها و شبکه‌های اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش داده شود که در این زمینه مشارکت و همکاری خانواده‌ها هم بسیار اثرگذار است.

وی یادآور شد: 3000 کلاس درس در استان از ابزار هوشمند‌سازی استفاده کرده‌اند و در زمینه‌ی استفاده‌ی بهینه از این ابزار، کلاس‌هایی برای آموزش همکاران در دستور کار قرار دارد، به‌علاوه قرار است در اردیبهشت‌ماه 94 جشنواره تولید محتوای الکترونیکی توسط دانش‌آموزان و معلمان برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: سایت «همگام» ویژه‌ی دانش‌آموزان طراحی شده است که در زمینه ظرفیت‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و دریافت اطلاعات به آنها کمک می‌کند هم‌چنین در این راستا و خارج از مجموعه آموزش و پرورش، ظرفیت‌های بخش خصوصی و اولیاء می‌تواند به ما کمک کند.

وی در ادامه گفت: در سال تحصیلی آینده در پایه‌ی تحصیلی متوسطه دوم کمبود نیرو خواهیم داشت که در این زمینه کارگروهی تشکیل و اطلاعات مشخص شده است و هرچند که انتقال معلمان از دوره‌ای به دوره دیگر بسیار دشوار است اما این امر قابل اصلاح و جبران خواهد بود.

جهانگیری گفت:‌ در سال تحصیلی جاری موفق شدیم، 536 نفر از جوانان فارغ‌التحصیل و بومی را در مناطق خودشان مشغول به کار کنیم.

تحصیل 70 هزار دانش‌آموز استان در مراکز غیردولتی

وی سپس تصریح کرد: از 6000 واحد آموزشی در استان کرمان، 537 مدرسه غیردولتی هستند( یک دوازدهم)، از 510 هزار دانش‌آموز( به جز پیش‌دبستانی)، 70 هزار نفر در مدارس غیردولتی و بقیه در دولتی‌ها تحصیل می‌کنند.

جهانگیری با بیان این‌که پارسال، بیش از 11 درصد دانش‌آموزان استان تحت پوشش مراکز غیردولتی بودند و امسال این میزان به 14.5 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: هرچقدر در این زمینه شاهد رشد باشیم کیفیت کار آموزش و پرورش هم افزایش می‌یابد ضمن این‌که هر دوی این مراکز تحت نظارت ما خواهند بود.

وی افزود: 4000 نفر از همکاران ما در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که باید طبق مقررات و قانون کار حق و حقوق آنها پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم‌چنین با اشاره به جابه‌جایی حساب کارمندان این سازمان از بانکی به بانک دیگر گفت: 48 هزار کارمند و 30 هزار بازنشسته در آموزش و پرورش استان وجود دارد که همگی این افراد حساب بانکی دارند و ماهانه مبلغ قابل توجهی به حساب آنها واریز می‌شود که بخشی از این پول استفاده شده و بخشی دیگر سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: از همین‌رو هم وقتی با تسهیلات و خدمات مناسب از سوی بانکی که حساب‌ها در آن قرار داشت مواجه نشدیم تصمیم گرفتیم حساب‌ها را به جایی که تسهیلات بیشتری به فرهنگیان ارائه می‌کند منتقل کنیم.

اعطای 21 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به فرهنگیان

جهانگیری تصریح کرد: با انتقال حساب‌های فرهنگیان به بانکی دیگر و دریافت تسهیلات مناسب‌تر در مجموع در شمال و جنوب استان همکاران ما توانستند میزان 21 میلیارد تومان از تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: هم‌چنین در مجموعه آموزش وپرورش صندوق وام ضروری وجود دارد که تا امروز به میزان 120 میلیارد تومان وام از محل پول‌های خودِ همکاران به آنها داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha