• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93111810314
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

رییس هیأت نظارت بر کتاب: تکذیب می‌کنم

رییس هیأت نظارت بر کتاب: تکذیب می‌کنم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد با تأکید بر اینکه هیأت نظارت بر کتاب با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند گفت: رویه و سیاست مشخص این هیأت با رفت و آمد افراد تغییر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد با تأکید بر اینکه هیأت نظارت بر کتاب با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند گفت: رویه و سیاست مشخص این هیأت با رفت و آمد افراد تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، رییس و سخنگوی هیأت نظارت بر نشر کتاب با اشاره به آنچه در فضای رسانه‌یی آمده مبنی بر اینکه علی شجاعی‌ صائین (مدیر اداره کتاب) به دلیل ایستادگی در برابر نشر برخی از کتاب‌ها و تفاوت اساسی در دیدگاه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سیدعباس صالحی) برکنار شده است گفت: این موضوع کاملاً خلاف واقع و از پایه دروغ است و بنده به عنوان رییس هیأت نظارت بر کتاب آن را تکذیب می‌کنم.

او با اشاره به سابقه دوستی خود با شجاعی گفت: بنده قریب به 10 سال سابقه دوستی با ایشان دارم و باید عرض کنم در تحولاتی که در دولت جدید اتفاق افتاد جزو کسانی بودم که ایشان را به عنوان مدیرکل پیشنهاد کردم و با توجه به مشکلات اداری در نهایت با حضور ایشان در این سمت موافقت شد.

مهدوی‌راد ادامه داد: واقعاً دلیل این همه جنجال رسانه‌یی را نمی‌دانم و چرایی وارونه جلوه دادن واقعیت توسط برخی رسانه‌ها برایم تأمل‌برانگیز است، اما بنده به جرأت اعلام می‌کنم هیچ اختلاف نظری بین بنده و آقای شجاعی‌ صائین و حتی ایشان و معاونت درباره نشر هیچ کتابی نبوده است.

رییس هیأت نظارت بر کتاب افزود: معیارهای نشر مشخص است و بررسان نیز مشخص هستند. هر موردی که بررسان به نتیجه نرسند به هیأت نظارت می‌آید و در این هیأت با تشکیل یک کمیته تخصصی، آرا و اندیشه‌های بررسان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت در صحن علنی هیأت به نتیجه می‌رسد.

مهدوی‌ راد در بخش دیگری از سخنانش مجدداً بر اینکه هرگز مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کتاب) به دلیل مخالفت با نشر کتاب خاصی جابه‌جا نشده تأکید کرد و افزود: این تغییر یک روند اداری بوده و مسائل اداری مرتبط با آن را باید وزارتخانه پاسخ بدهد.

او در پایان خاطرنشان کرد در دوره مسئولیتش هیچ فشار و یا سفارشی از سوی معاونت یا وزارتخانه بابت نشر کتابی نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha