• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93111809924
  • خبرنگار : 71431

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد

کشف 35 تن موادمحترقه و انهدام 1045 باند سرقت در تهران/ وقوع 61 سرقت مسلحانه در پایتخت

کشف 35 تن موادمحترقه و انهدام 1045 باند سرقت در تهران/ وقوع 61 سرقت مسلحانه در پایتخت

رییس پلیس پایتخت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت امرش طی 11 ماه گذشته، جزییات طرح پلیس برای 22 بهمن، ایام نوروز، برخورد با معتادان، طرح‌های امنیت اخلاقی و... را تشریح کرد.

رییس پلیس پایتخت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت امرش طی 11 ماه گذشته، جزییات طرح پلیس برای 22 بهمن، ایام نوروز، برخورد با معتادان، طرح‌های امنیت اخلاقی و... را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست خبری که روز شنبه در مقر فرماندهی پلیس پایتخت برگزار شد، از کشف بیش از 15 میلیون قطعه مواد محترقه طی 15 روز گذشته خبر داد و گفت: این عملیات‌ها که با همکاری عوامل پلیس آگاهی انجام شده به منظور کنترل فضای چهارشنبه آخر سال بوده و تاکنون جمعا بیش از 35 تن انواع موادمحترقه کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا 53 نفر نیز دستگیر شده‌اند، گفت: بررسی این آمار با میزان کشفیات سال گذشته در همین بازه زمانی بیانگر افزایش 104 درصدی کشفیات است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به جلسات پلیس با رنگ‌فروشی‌ها و صنوف مشابه خاطرنشان کرد: در همین راستا جلساتی نیز با این صنوف داشته و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

اجرای طرح خرید ویژه نوروزی و مراقبت‌های ویژه در محدوده بازار تهران

ساجدی‌نیا در پاسخ به ایسنا درباره حضور پلیس در مراکز خرید و اجرای طرح نوروزی نیز گفت: در حال حاضر حضور ماموران ما در مراکز خرید مشهود است اما از اول اسفندماه طرح خرید ویژه نوروزی و مراقبت‌های ویژه را به ویژه در محدوده بازار تهران و مراکز بزرگ خرید در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر طرح‌های امنیتی، طرح‌های ترافیکی و نظارتی نیز در حوزه‌های مختلف در دستورکار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش اقدامات مجرمانه به ویژه سرقت باشیم.

استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری در طرح نوروزی

رییس پلیس پایتخت به طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و به ایسنا گفت: پلیس در ایام نوروز نیز طرح ویژه خود را اجرا می‌کند که در موعد مقرر جزییات بیشتر آن اطلاع‌ رسانی می‌شود. اما مختصرا باید بگویم که در ایام نوروزی تمامی یگان‌های پلیس در سطح محلات مستقر خواهند شد. برای اولین بار نیز از ظرفیت پلیس افتخاری استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تعداد گشتی‌های پلیس نیز افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ما 400 گشت همزمان در لحظه را در سطح پایتخت ساماندهی کرده‌ایم و در ایام نوروز علاوه بر این گشت‌های یگان امداد و ... نیز به کمک پلیس خواهند آمد.

وی با اشاره به جلسات پلیس با مدیران بانک‌ها نیز خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل استفاده از صندوق‌های امانات در بانک‌ها، جلساتی را با مدیران بانک‌های مختلف در سطح پایتخت داشته‌ایم و ان‌شاءالله در سال 94 افزایش خواهد داشت.

انهدام 1045 باند سرقت

به گزارش ایسنا، رییس پلیس پایتخت در ادامه از انهدام 1045 باند سرقت در سطح پایتخت خبر داد و گفت: از جمله این باندها می‌توان به انهدام 140 باند سرقت از منزل، 132 باند کلاهبرداری، 169 باند لوازم داخل خودرو، 98 باند سرقت به عنف و زورگیری، 106 باند اتومبیل و... اشاره کرد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه چند باند سرقت دیگر نیز شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال 2،‌3 عملیات گسترده دیگر نیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بحث سرقت نیز مقایسه آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که پلیس تهران موفق به کنترل سرعت رشد سرقت شده و در مجموع، کمتر از یک درصد نسبت به سال قبل در وقوع سرقت افزایش داشته‌ایم.

درخواست پلیس از دستگاه قضا: درنوروز به سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای مرخصی ندهید

رییس پلیس پایتخت درباره طرح نوروز و هماهنگی‌های انجام شده با قوه قضاییه خاطرنشان کرد: با قوه قضاییه هماهنگ کرده‌ایم در ایام نوروز به سارقان سابقه‌دار و متهمان حرفه‌ای مرخصی ندهیم.

ساجدی‌نیا در عین حال خواستار برخورد شدیدتر قوه قضاییه با سارقان به عنف شد و آن را در ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه موثر دانست.

وی همچنین با اشاره به زورگیری در سطح پایتخت، افزود: در این موضوع نیز خوشبختانه شاهد افزایش دستگیری‌ها و انهدام باندها بوده‌ایم، اما همانطور که گفتم، انتظار ما این است که برخورد قاطع‌تری از سوی قوه قضاییه با این افراد انجام شود.

کشف 14 تن انواع موادمخدر و انهدام 71 باند در تهران طی سال 93

رییس پلیس پایتخت از کشف 14 تن انواع موادمخدر طی 11 ماهه امسال در سطح پایتخت خبر داد و گفت: در این مدت 71 باند قاچاق موادمخدر نیز منهدم شده و 280 مرحله عملیات برای دستگیری این افراد داشته‌ایم.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه روزانه حدود 120 تا 140 خرده‌فروش موادمخدر در سطح کلانتری‌ها دستگیر می‌شوند، اظهار کرد: میزان کشفیات موادمخدر در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 10 درصدی داشته است.

وی همچنین با اشاره به عملیاتی که چند روز پیش برای شناسایی پاتوق فروشندگان موادمخدر اجرا شد، گفت: در این عملیات‌ها که در مناطق فرحزاد، پل مدیریت و دروازه‌غار اجرا شد، 34 پاتوق موادمخدر منهدم شد و در مجموع 137 سوداگر مرگ که 57 نفرشان از عوامل اصلی بودند، دستگیر شدند که از این افراد مجموعا 304 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه بازجویی از این افراد ادامه دارد، گفت: برای شناسایی و دستگیری این افراد، سه ماه کار عملیاتی انجام شده بود. این عملیات‌ها تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وقوع 61 سرقت مسلحانه در پایتخت

رییس پلیس پایتخت در تشریح آمار جرایم جنایی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 61 مورد سرقت مسلحانه در پایتخت داشتیم که 59 مورد آن توسط عوامل پلیس آگاهی به سرعت کشف شده است و دو مورد دیگر نیز به زودی شناسایی و کشف خواهد شد. البته این سرقت‌های مسلحانه طوری نیست که برخی گمان کنند که سارقان به شکل فیلم‌های هالیوودی وارد مغازه‌ای شده و سرقت کردند. به عنوان مثال در برخی از این پرونده‌ها یک نفر مسلح وارد یک سوپرمارکت شده و قبل از اینکه کاری انجام شود، توسط ماموران دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه در بحث جرایم خشن رشدی نداشته‌ایم و قتل نیز در این مدت نیز نسبت به پارسال کاهش داشته است، تصریح کرد: در آمار نزاع‌های دسته جمعی کاهش داشتیم اما در نزاع‌های دو نفره شاهد رشد اندکی نسبت به پارسال بودیم.

برخورد آتلیه‌های غیرمجاز و کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های متخلف

ساجدی‌نیا در توزیع بیشتر درباره برخورد پلیس با کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های متخلف نیز اظهار کرد: 80 درصد از قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که پلمپ شدند فاقد مجوز لازم بودند بنابراین اگر آنها مجوز اخذ می‌کردند، پلمپ نمی‌شدند . تعداد محدودی هم بودند که اقدام مجرمانه‌ای در آنها انجام شده و یا شهروندان در تماس‌ها و گزارش‌های متعدد از عملکرد آنها اعلام نارضایتی کرده بودند.

رییس پلیس پایتخت به بحث برخورد آتلیه‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این طرح تعطیل نشده و ادامه خواهد داشت و آتلیه‌ها حق ندارند عکس‌ها و تصاویر مشتریان خود را درون سیستم‌هایشان ذخیره کنند بلکه باید فایل اصلی را داخل یک سی‌دی و فلش مموری به مشتریان خود تحویل داده و پاک کنند. همچنین تعدادی از آتلیه‌ها غیرمجاز بوده و مجوز لازم برای فعالیت را دریافت نکرده بودند که درباره این دسته از آتلیه‌ها نیز بدون شک با آنها برخورد خواهیم کرد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha