• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 93110704012
  • منبع : نمایندگی کرمان

کرمان، نخستین سنگر مبارزه با قاچاق کالای دخانی

کرمان، نخستین سنگر مبارزه با قاچاق کالای دخانی

ایسنا/کرمان جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه آمادگی کامل را در مبارزه با قاچاق کالا داریم، تصریح کرد: باید هزینه و ریسک قاچاق را برای قاچاقچی افزایش دهیم که در این صورت موفق هستیم. در بسیاری از جرائم حال این موضوع وجود ندارد و سود و درآمدزایی قاچاق با مجازات قاچاقچی تناسبی ندارد.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه آمادگی کامل را در مبارزه با قاچاق کالا داریم، تصریح کرد: باید هزینه و ریسک قاچاق را برای قاچاقچی افزایش دهیم که در این صورت موفق هستیم. در بسیاری از جرائم حال این موضوع وجود ندارد و سود و درآمدزایی قاچاق با مجازات قاچاقچی تناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، سرهنگ «عبدالرضا ناظری» صبح امروز(سه‌شنبه 7 دی‌ماه) در دومین همایش استانی و کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی و بررسی قوانین جدید مقابله با قاچاق کالا در کرمان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق باید به صورت جدی در دستور کار همه مسئولان در کشور قرار بگیرد و در استان کرمان بیشتر، چون این استان با توجه به فاصله و موقعیت جغرافیایی، همه‌ی مشکلات استان‌های مرزی را به دوش می‌کشد.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان افزود: زمینه‌ی گرایش جوانان در استان کرمان با توجه به جغرافیا و حمل انواع قاچاق در استان، قطعاً مشکلات بیشتری را گریبانگیر جوانان این استان کرده است.

ناظری تصریح کرد: کرمان شاید از معدود استان‌هایی باشد که تمام انواع قاچاق را با پیچیدگی‌های خود اعم از قاچاق مواد، انسان، احشام، کالا و ... را به خود دیده است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید مقابله با قاچاق را که با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است، به طور جد داشته باشد.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان گفت: در کرمان به‌علت هم‌جواری با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و فاصله نزدیک در برخی نقاط با مرز، مشکلات خاصی وجود دارد.

وی افزود: امروز بیش از 10 درصد کالای دخانی دنیا به میزان بیش از 6000 میلیارد نخ از مسیر قاچاق وارد عرصه‌ی عرضه‌ی کالاهای دخانی می‌شود.

ناظری تصریح کرد: قاچاق کالای دخانی امنیت سلامت، اقتصاد و امنیت اجتماعی جامعه را به هم می‌زند و ترانزیت قاچاق تأثیر مستقیم بر امنیت اجتماعی می‌گذارد.

وی گفت: بیش از 5.5 میلیون نفر سالانه به‌علت مصرف دخانیات از دنیا می‌روند و برآورد شده این عدد در سال 2030 به 8 میلیون نفر برسد.

ناظری با اشاره به کاهش 40 میلیون دلاری درآمدهای مالیاتی به‌علت قاچاق، اظهار کرد: استان کرمان نخستین سنگر مبارزه با قاچاق کالای دخانی است.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان کرمان گفت: همه موارد قاچاق به جز سلاح را در استان کرمان شاهد هستیم و متأسفانه در برخی نقاط ایست بازرسی مصوب نداریم و برای مبارزه جدی با قاچاق باید ناجا گلوگاه‌ها را ببندد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل را در مبارزه با قاچاق کالا داریم، تصریح کرد: باید هزینه و ریسک قاچاق را برای قاچاقچی افزایش دهیم که در این صورت موفق هستیم. در بسیاری از جرائم حال این موضوع وجود ندارد و سود و درآمدزایی قاچاق با مجازات قاچاقچی تناسبی ندارد.

ناظری خاطرنشان کرد: کرمان جزو 10 استان برتر کشور در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در این زمینه آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha