• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93110502669
  • منبع : مطبوعات

حضور سه گروه در بخش کودک جشنواره موسیقی فجر

حضور سه گروه در بخش کودک جشنواره موسیقی فجر

بخش کودک سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر با حضور سه گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود.

بخش کودک سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر با حضور سه گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره در قالب بخش‌های استعدادهای درخشان، بین‌الملل، بانوان، نسلی دیگر، نواحی، رقابتی و کودک به صحنه می‌روند.

در بخش کودک و نوجوان سی‌امین دوره‌ی جشنواره، گروه «پارس» به سرپرستی ناصر نظر، «ارف» به سرپرستی مسعود نظر و آموزشگاه موسیقی «ودا» به سرپرستی سودابه سالم هنرنمایی می‌کنند.

گروه آموزشگاه موسیقی «ودا» روز 28 بهمن ساعت 18:15 در ایوان شمس به صحنه می‌رود. سرپرستی این گروه را سودابه سالم برعهده دارد که یکی از هنرمندان مطرح عرصه‌ی موسیقی کودک است. سودابه سالم بهمن‌ماه 1333 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل هنرستان ملی و دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌ی موسیقی است که بنای آموزش موسیقی به کودکان ایران را براساس عناصر موسیقی بومی گذاشته است.

گروه موسیقی «پارس» نیز 29 بهمن ساعت 18:15 در ایوان شمس به صحنه می‌رود. سرپرستی این گروه را ناصر نظر برعهده دارد که اولین ارکستر سمفونیک نوجوانان را نیز پایه‌گذاری کرده‌ است.

نظر از سال 1350 موسیقی را با شرکت در کلاس‌های ارف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. سال 1355 ساز کلارینت و پیانو را در کارگاه رادیو و تلویزیون ملی ایران فراگرفت. پس از انقلاب، تدریس موسیقی ارف را در کارگاه موسیقی آغاز و گروه مربیان ارف را در سال 1364 تأسیس کرد. فنون رهبری ارکستر را زیر نظر حشمت سنجری فرا گرفت و در سال 1369 ارکستر پارس و گروه کر پارس را تشکیل داد و از آن سال تا کنون در جشنواره‌های متعدد موسیقی فجر و روز جهانی کودک برنامه اجرا کرده است.

گروه موسیقی «ارف» نیز 30 بهمن ساعت 18:15 در ایوان شمس به صحنه می‌رود. سرپرستی این گروه را مسعود نظر برعهده دارد. گروه کر کودک و نوجوان رادیو و تلویزیون را (در سال ۱۳۸۰ به درخواست فریدون ناصری) تأسیس و سرپرستی کرده است.

مسعود نظر متولد سال ۱۳۴۶ هنرآموخته‌ی «کانون پرورش فکری»، «هنرستان موسیقی» و دوره‌های موسیقی و رهبری ارکستر در کشورهای «سوییس» و «ایتالیا» است.

وی از کودکی در کلاس‌های ارف «کانون پرورش فکری» با فلوت ریکوردر آشنا و وارد دنیای موسیقی شد و سپس در «هنرستان موسیقی»، ویلنسل را به‌عنوان ساز اول و پیانو را به‌عنوان ساز دوم آموخت و در ادامه، موسیقی و رهبری ارکستر را در کشورهای «سوییس» و «ایتالیا» فرا گرفت.

مسعود نظر تا کنون نوازنده‌ی ویلنسل در ارکستر سمفونیک تهران، نوازنده‌ی رسمی در ضبط‌های صدا‌و‌سیما (از سال ۱۳۶۸) و نوازنده‌ی اول ویلنسل ارکستر ملی (از سال ۱۳۷۹) بوده است.

نظر از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را در زمینه‌ی موسیقی شروع کرده و تا کنون چند کتاب آموزشی، تألیف و تعدادی ترانه و آهنگ برای کودکان و نوجوانان ساخته و یک آموزشگاه موسیقی تأسیس کرده است.

سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha