• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93110401560
  • خبرنگار : 71186

هشدار رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

70 درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار یک خانواده؟

70 درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار یک خانواده؟

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: واردات خودرو نباید منوط به تائیدیه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی شود زیرا در آن صورت 70 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: واردات خودرو نباید منوط به تائیدیه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی شود زیرا در آن صورت 70 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد.

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اخیرا گفته شده که طرحی برای محدود کردن واردات خودرو و مشروط شدن واردات به تائیدیه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تهیه این طرح برخلاف اهداف مدنظر برای انحصارزدایی از بازار خودرو است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 درصد بازار خودروهای وارداتی مربوط به دو برند هیوندا و کیا است بنابراین اگر واردات این خودروها مشروط به تائیدیه نمایندگی رسمی واردکننده این برندها که مربوط به یک خانواده است، شود، عملا 70 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در هیچ کجای دنیا اختیار 70 درصد بازار یک محصول را به یک خانواده نمی‌دهند و در ایران نیز نباید این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت به عنوان مسوول بازارهای انحصاری باید به این موضوع ورود کرده و مانع از اجرای یک طرح غیر کارشناسی شود، تصریح کرد: برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در جریان اتفاقات سال 1391 و افزایش یکباره نرخ ارز نشان دادند که به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان پایبند نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۱:۴۷

دقيقاً درسته...همين الان هم اگر به نمايندگىهاى فروش هيونداى و كيا مراجعه كنيد امكان نداره بتوانيد بطور مستقيم و با قيمت مصوب ماشين هاى پرطرفدارتر را از اسان موتور يا اطلس خودرو تهيه كنيد و هميشه بااين جملات مواجه ميشويد كه درحال حاضرثبت نام يافروش نداريم اما با مراجعه به آگهى ها يا نمايشگاه ها درميابيدكه همواره عده اى خاص ماشين ها راازشركت خريدارى كرده ودربازارباقيمت بالاترميفروشنددرواقع بدون رابطه وازطريق سالم ماشين بدست مصرف كننده عادى نميرسد؛درواقع تصويب اين طرح يعنى سپردن گوشت به گربه؛يعنى تضييع بيشترحق مصرف كننده؛يعنى اين ها ماشين راباهرقيمت وهرآپشنى كه دلشان خواست وهرزمان كه خواستند به هركس كه دوست داشتندبفروشند؛اين يعنى ظلم چندباره ومضاعف كه مصرف كننده نگون بخت باوجودتعرفه وعوارض بسيارسنگين وغيرمنطقى وقيمت سرسام آورارزبايدبابت انحصارهم بهايى گزاف بپردازد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۱:۵۷

تصميم اعطاي انحصار واردات خودرو به نمايندگيها يعني تضييع حقوق حقه ملت شهيد پرور ايران اسلامي و اعطاي رانت . . .