• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93110301130

ارسال 90 مقاله به دبیرخانه همایش ملی بافتهای فرسوده و تاریخی شهری کاشان

دبیر علمی همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری کاشان، از ارسال 90 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش خبر داد.

دبیر علمی همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری کاشان، از ارسال 90 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محسن شاطریان هدف از برگزاری این همایش را که با همکاری شهرداری کاشان برگزار می‌شود، گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان و برنامه‌ریزان شهری به منظور بحث و تبادل نظر و فراهم کردن بسترهای علمی پیشرفت ایرانی - اسلامی بافت‌های فرسوده شهری کشور، تبیین مفاهیم و مصادیق فرسودگی و بافت‌های فرسوده شهری در ابعاد اجتماعی اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و کالبدی و تبیین اصول و روش‌های بهینه مدیریت بافت‌های فرسوده شهری در سطح ملی و منطقه کاشان ذکر کرد.

وی افزود: بهره گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در مرحله برنامه‌ریزی بافت‌های فرسوده و تبیین روش‌ها و راهکارهای تهیه و اجرای طرح توسعه شهری در بافتهای شهری در ایران و منطقه کاشان، تجربه و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های فرا روی بافت های فرسوده شهری، ارزیابی برنامه ها، چشم انداز و نقشه استراتژیک بافت های فرسوده منطقه کاشان و بهره گیری از یافته های جدید پژوهشی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به تمدید زمان ارسال چکیده مقالات تا دهم بهمن ماه امسال اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند اصل مقالات خود را تا اول اسفند ماه امسال به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

شاطریان افزود: تاکنون 170 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این همایش در سه محور مقاله، طراحی شهری و مسابقه عکس برگزار می‌شود، افزود: در حاشیه این همایش همچنین نمایشگاهی از آثار و کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

شاطریان مباحث نظری و مفهومی بافت‌های فرسوده، بافت‌های فرسوده شهری و ابعاد مدیریتی را از جمله محورهای این همایش ذکر کرد و افزود: در این همایش ابعاد اجتماعی فرهنگی، کالبدی - فضایی، جغرافیایی - زیست محیطی و اقتصادی بافت‌های فرسوده شهری نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این همایش روز نهم و دهم اردیبهشت ماه سال آینده به مدت دو روز با همکاری شهرداری کاشان در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha