• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93103016995
  • منبع : مطبوعات

افزایش بودجه صندوق به 800 میلیارد تومان در سال 94

رییس صندوق: تعداد متقاضیان صندوق نوآوری و شکوفایی در حد انتظار نیست

رییس صندوق: تعداد متقاضیان صندوق نوآوری و شکوفایی در حد انتظار نیست

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص 800 میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای سال 94 در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص 800 میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای سال 94 در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی در خصوص بودجه سال آینده صندوق نوآوری و شکوفایی در لایحه بودجه گفت: رقم بودجه صندوق برای سال 94 در دولت به 300 میلیون دلار افزایش یافت و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز به حدود 800 میلیارد تومان رسید که قرار است در کمیسیون تلفیق مجلس مورد بحث قرار گیرد.

وی با قدردانی از دولت و مجلس که در فضای اقتصادی موجود، توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان دارند، گفت: یکی از دغدغه‌های شرکت های خصوصی دانش بنیان این است که تسهیلات مالی به شکل راحتی در اختیار آنها قرار گیرد.

به گفته دکتر سلطانی سهم تعیین شده برای صندوق از لایحه بودجه سال آینده در دولت، نسبت به امسال 50 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 143 شرکت، دانش بنیان شده اند که هر دو هفته یکبار هم افزایش می یابد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان به سه دسته نوپا، غیر نوپا و صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان تقسیم می شوند. از بین 1143 شرکتی که موفق به کسب دانش بنیان بودن شده اند 636 شرکت نوپا، 491 شرکت غیرنوپا و 16 شرکت نیز صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان هستند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: همچنین از میان کل شرکت های دانش بنیان 575 شرکت به صندوق طرح ارائه داده اند و در این بین اینکه چرا سایر شرکت ها هنوز به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه نکرده اند نیاز به کار فرهنگی دارد. شاید یکی از دلایل آن عدم آشنایی شرکت ها با ماهیت صندوق است.

وی در ادامه افزود: همچنین از 575 طرحی که از سوی شرکت های دانش بنیان به صندوق ارائه شده 212 طرح تایید نهایی شده که بالغ بر 86 میلیارد تومان تسهیلات در قالب‌های مختلف به آنها ارائه شده است. به عنوان مثال تاکنون به 149 طرح حدود 30 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و به 16 طرح هم 25 میلیارد تومان تسهیلات تولید صنعتی ارائه شده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: این تعداد طرح نسبت به انتظار ما خیلی کم است در حالی که انتظار ما این بود که شرکت های بیشتری به صندوق برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند و شرکت های بزرگ صنعتی هم علاقه به مراجعه به صندوق نشان دهند چرا که با مراجعه این شرکت ها به دنبال آنها شرکت های کوچک هم به صندوق خواهند آمد.

به گفته وی شرکت های بزرگ صنعتی به راحتی طی یک تا دو ماه می توانند دانش بنیان از نوع سوم یعنی صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان شوند.

سلطانی با اشاره به جلسات متعدد با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان برای آگاهی از مشکلات آنها و روند دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تلاش شده است که در طول سفرهای استانی با تمامی شرکت‌های دانش بنیان جلسه داشته باشم و پیشهاد‌های آنها را دریافت و در صورت عملی بودن آنها در آیین نامه ها و مقررات صندوق اعمال کنیم.

وی در پایان از اختصاص 100 میلیارد تومان در صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات لیزینگ خبرداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha