• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 93102212314
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سرقت و تکدی‌گری بیشترین جرایم کودکان و نوجوانان خراسان رضوی

سرقت و تکدی‌گری بیشترین جرایم کودکان و نوجوانان خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی سرقت و تکدی‌گری را بیشترین جرایم کودکان و نوجوانان استان اعلام کرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی سرقت و تکدی‌گری را بیشترین جرایم کودکان و نوجوانان استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سیدامیر مرتضوی، امروز 22 دی‌ماه در حاشیه جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بعضاً به دلیل تعدد قوانین مشکلاتی برای ما به وجود آمده است برای مثال مشکل جمع‌آوری کودکان کار یا متکدیان که بر اساس قانون در شرح وظایف شهرداری، فرمانداری و حتی بهزیستی است اما به دلیل تعدد قوانین اختلافی را به وجود می‌آورد.

وی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد افرادی که در کانون اصلاح و تربیت نوجوانان استان نگهداری می‌شوند در 9 ماهه سال جاری، به میزان یک‌سوم کاهش یافته و از 120 به 80 نفر رسیده است که این امر حاصل برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در موضوع پیشگیری است.

مرتضوی افزود: بیشتر جرایم افراد در کانون اصلاح و تربیت سرقت و تکدی‌گری بوده که البته دلیل این سرقت‌ها ریشه‌یابی نشده اما مشخص است به دلیل اینکه بیشتر افراد از حاشیه شهر هستند و چون این مناطق آسیب‌پذیرترند، متوجه می‌شویم این امر ریشه در فقر معیشتی و فرهنگی دارد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از دادگستری خراسان رضوی گفت: زندان مشهد در حال اجرای طرحی است که در ارتباط با آگاهی‌سازی برای پیشگیری از سرقت است که بسیار اثربخش بوده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه خشونت، اعتیاد و طلاق شناخته شده که اخیراً به این آسیب‌ها باید جرایم سایبری و اینترنتی را هم اضافه کنیم که گروه هدف در این آسیب‌ها نوجوانان و جوانان هستند و این جرایم با ذائقه‌شان همخوانی دارد.

مرتضوی در خصوص جرایم روابط جنسی خاطرنشان کرد: سن نوجوانان و جوانان با ویژگی‌های شخصیتی خود اقتضاء می‌کند که به این سمت و سو‌ها کشیده شود اما باید با درک درستی از مراحل رشد آنان، در راستای کاهش این جرایم برنامه‌ریزی کنیم.

وی در خصوص راه‌اندازی کانون اصلاح و تربیت دختران، اظهار کرد: این کانون همراه با مرکز نگهداری سالمندان، در اواخر بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha