• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93101306663
  • خبرنگار : 71467

بانک مرکزی اعلام کرد

میوه در اولین هفته دی‌ماه ارزان شد

میوه در اولین هفته دی‌ماه ارزان شد

در اولین هفته دی‌ماه میوه‌های تازه با 2.5 درصد و گوشت مرغ با 3.9 درصد بیشترین کاهش و افزایش را به خود اختصاص دادند.

در اولین هفته دی‌ماه میوه‌های تازه با 2.5 درصد و گوشت مرغ با 3.9 درصد بیشترین کاهش و افزایش را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به پنجم دی ماه 1393 قیمت لبنیات، برنج، حبوبات، قند و شکر و روغن نباتی ثابت ماند و قیمت تخم‌مرغ و میوه‌های تازه همچنین چای نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته و قیمت گوشت مرغ، گوشت قرمز و سبزی‌های تازه با افزایش همراه بود.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام نسبت به هفته مشابه سال قبل ثابت ماند و بهای هر تخم‌مرغ در مقایسه با هفته پایانی آبان‌ماه دو درصد کاهش یافت و شانه‌ای 8700 تا 10700 فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته ابتدایی دی‌ماه در گروه برنج قیمت تمامی اقلام ثابت بود و در مقایسه با سال قبل قیمت برنج 0.1 درصد کاهش یافت این در حالی است که در اقلام حبوبات عدس و لوبیا چشم‌بلبلی به ترتیب معادل 0.1 درصد و 0.3 درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

اما میوه‌ها در بین اقلام خرده‌فروشی با 2.2 درصد تغییر بیشترین کاهش را نسبت به هفته پایانی آبان‌ماه داشته است. در عین حال که در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نشد و انگور عرضه کمی داشت اما سایر اقلام و سبزی‌های تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

در گروه سبزی‌های تازه بهای سبزی‌های برگی ثابت بود و قیمت گوجه‌فرنگی 1.1، بادمجان 2.4 درصد، کدو سبز 5.1 درصد و سیب‌زمینی 0.9 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام بین یک تا 4.7 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد بررسی قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله هر کدام 0.2 درصد نسبت به هفته قبل افزایش و در مجموع 0.4 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهش یافت.

این درحالی است که قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته پایانی آبان‌ماه 3.9 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 9.5 درصد گران‌تر شده است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

همچنین در روزهای ابتدایی دی‌ماه بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود و قیمت چای خارجی 0.6 درصد کاهش داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha