• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93100301034
  • خبرنگار : 71356

آخرین اظهارات کشاورز درباره آزمون وکالت 93

آخرین اظهارات کشاورز درباره آزمون وکالت 93

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت که موارد اعلام شده مبنی بر وجود ایراد در برخی سوالات آزمون وکالت 93 به گروه‌های تخصصی ارجاع شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت که موارد اعلام شده مبنی بر وجود ایراد در برخی سوالات آزمون وکالت 93 به گروه‌های تخصصی ارجاع شده است.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت بررسی ایرادات آزمون وکالت 93 اظهار کرد: آنچه تا این زمان مسلم است این است که یکی از سوالات درس حقوق تجارت (پرسش شماره 60) حذف و نمره آن تقسیم خواهد شد و یکی از سوالات درس آیین دادرسی مدنی (پرسش شماره 28) نیز با تاثیر مثبت محاسبه می‌شود؛ یعنی چون دو کلمه از گزینه صحیح جا افتاده هر کس این گزینه را انتخاب کرده باشد نمره کامل خواهد گرفت، اما کسانی که گزینه‌های دیگر را برگزیده باشند نمره منفی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دو مورد مذکور در کلید منتشر شده منعکس شده است، افزود: با این حال چون برخی از داوطلبان مواردی را کتبا اعلام کرده‌اند به منظور دوری گزیدن از هر نوع شبهه و احتراز از احتمال ضایع شدن حق، موارد به گروه‌های تخصصی ارجاع و نظر ایشان خواسته شده است.

رییس اسکودا گفت: حتی اگر این بررسی‌ها باعث شود که اعلام نتایج با اندکی تاخیر توام باشد حتما این بررسی‌ها انجام خواهد شد.

کشاورز اظهار کرد: به طور کلی چون سوالات به وسیله متخصصین هر رشته انتخاب یا طرح شده است اینجانب صرفا موارد عنوان شده را به اساتید اعلام و نظر آنان را منعکس می‌کنم و شخصا به خود اجازه اظهارنظر در این موارد را نمی‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که ایرادات اعلام شده مربوط به چه دروسی هستند، گفت: موارد مختلفی وجود دارد که اعلام شده‌اند و پس از وصول پاسخ، در تصحیح اوراق تاثیر داده خواهد شد ولی آنچه می‌توانم بگویم این است که این موارد بسیار اندک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۱:۲۲

روز از نو روزي از نو، تکرار روند هر سال

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۲:۲۱

سوالات و پاسخ ها داراي ايراد اساسي شايد به 10 مورد برسد که در دروس مدني تجارت آيين دادرسي مدني و جزا و اصول پراکنده است که در اين بين درس حقوق مدني با 4 سوال واضح رکورد داره حالا اختلافي ها بماند اين4 مورد خلاف صراحت قانون هست.اميدوارم دوستان براي اصلاح پاسخ ها صرفا به دانش حقوق توجه داشته باشند تا رويه اشتباهي در مطالب علمي حقوق ايجاد نشه و حقوق کسي پايمال نشه!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۱۸

پيشنهاد مي شود از نماينده كتاب گينس (ركوردهاي جهاني )جهت بازديداز مجهول ترين ازمون تاريخ بشريت كه هميشه منابع ان مجهول ،زمان برگزاري آن مورد اختلاف ، كليد پاسخنامه آن يكماه پس از برگزاري مجهول وكلا مجهول است بازديد و اين ازمون در گينس ثبت گردد . باتشكر

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۱۶

اگر قرار بر اين باشد نظرى در پاسخنامه اعمال بشود حقوق علم نظرات هست پس بايد منتظر جواب ازمون را درسال اينده داشته باشيم. قوه قضاييه هم همين امررو دنبال ميکند. آيا تابه حال شده کسى کليد سوالات ازمون قضاوت رو ببينه ونظرى داشته باشه؟!!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۵۰

با سلام ضمن تشکر از خبرنگار حقوقي خبرگزاري ايسنا اولا جزاين انتظار نميرفت. ثانيا همانگونه که دواطلبين معترض به برخي پاسخهاي اعلامي، مستدل و مستند اعتراض خود را بيان داشتند لذا به نظر مي رسد اين حق براي ايشان مفروض است که در صورت عدم تغير درپاسخ,گروههاي محترم تخصصي نيزاستدلال و استناد قانوني خودرااعلام دارند. بدين‌نحو شبهه احتمال ضايع شدن حق کاملا از بين مي‌رود.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۶:۰۲

باسلام لطفااعلام نماييد ايا سوال 28 براي کساني که نزده اند اين درس از 20 سوال محاسبه ميشود يا از 19 سوال

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۶:۰۶

احتراما حتي اگر نتايج ديرتر اعلام ميشود ايرادات دقيقا بررسي شود ممنون

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۲:۵۸

سلام اميدوارم به ايرادات ب خصوص سوال 3و 29خيلي خوب رسيدگي بشه اما لطفا همون هفتم نتيجه رو اعلام کنين واقعا روزاي پرازاسترسي هست کاشکي کسي درک ميکرد من و امثال من رو

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۰:۲۸

سلام با تشکر از خدمات خوب شما. لطفا در مورد عدم هماهنگي در جوابهاي کانون وکلا با جوابهاي درست پيگيري کنيد، واقعا حيف است حق افرادي که زحمت کشيده اند ضايع شود. يکسري افراد مثل من يک سال وقت خود را ميگذارند و درس ميخوانند از آن طرف مديران کانون وکلا براي وقت امثال بنده چه احترامي قائل هستند؟ چرا پاسخگو نيستند؟ تورا به خدا جواب مارا بدهيد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۸:۵۸

براي چي بايد سوال تجارت در ازمون وکالت حذف ميشد با اينکه اين سوال جزو سولات آزمون هاي فوق ليسانس بوده

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۱:۴۹

دوباره بازي با روح و روان دانشجوها شروع شد نمي شد کليدو زودتر منتشر مي کردن آقايون و زودتر ارجاع مي دادند به گروه تخصصي آقاي کشاورز شما قول داديد امسال سر موعد نتايج منتشر خواهد شد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۲:۱۲

با تشکر از ايسنا بابت مصاحبه ولي اميدوارم بررسي ايرادات بهانه اي واسه تاخير اعلام نتايج نشه و اخرش هم اعلام کنن کليدها هيچ اشکالي نداشت

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۳:۴۹

خدا قوت, واقعا خبرگزارى شما نقش مهمى توى پاسخگويي مسئولاى کانون داره. امسال ديگه بر همگان اثبات شد که کانون وکلا صلاحيت علمى برگزارى اين ازمون رو نداره!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۴:۱۳

آخه اين چه طرز امتحان گرفتنيه با اين جواباي غلط تر از سوالاتون؟

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۰۱:۰۶

متاسفيم ازاينکه نگراني منتظران نتيجه رادرک نميکنيد.آقايان مسولين ماودوستانمان وخانواده هايمان ازانتظارجون به سر شديم.استدعاداريم زودتر اعلام کنيد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۰۹:۰۸

ايسنا تو رو خدا 1 گزارش با کشاورز ترتيب بده ببينيم فردا جوابا مي ياد يا نه،مرديم از استرس

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۲:۱۸

نميدونم بايد بخندم يا گريه کنم!! طرح سوالات فاجعه س

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۲:۵۶

ميشه يه سال تاريخ اعلام نتايج رو دقيق اعلام کنيد؟ يعني ميخوايد بگيد هيچگونه خدشه اي به سوالات وارد نيست؟ امسال هم مثل هر سال...

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۴:۵۹

با سلام . سوالات در قسمت حقوق مدني داراي اشكالات عمده است . مثلا اين گفته فضاحت آور كه حق ارتفاق مستقل از ملك واجد حق ؛ قابل نقل و انتقال است خلاف نص صريح قانون مدني و عقايد علما از جمله دكتر كاتوزيان است ( ن.ك . اموال و مالكيت . ص 212 به بعد ) و يا اينكه مالك براي امكان استرداد مال خود نيازي به اثبات اينكه اذن نداده است ندارد زيرا استيذان خلاف اصل عدم است و براساس موازين تنها بايد اثبات كند مال متعلق به اوست.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۰۷:۲۸

سلام ميخواستم در مورد زمان اعلام نتايج ازمون ثبت اسناد و املاک که در شهريور 93 برگزار شد که ايا ازمون دروغين بوده يا نه دوما زمان اعلام نتايج کي ميباشد يا اين ازمون مثل ازمون استخدامي استانداري اب در هاون کوبيدن بوده و ما خبر نداشتيم شرمنده که با اين لحن نوشتم اگه شما هم جاي من بوديداز اقاي تويسرکاني يا معاونت قوه قضائيه بپرسيد کي اعلام ميشود نتايج لطفا ان کسي که پيام را ميخونه خودش بزاره جاي من اگه نتونستين سوال کنيد حداقل بهم بگيد که منتظر خبري از سمت شما نباشم با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۰۸:۲۰

واقعا خودتون جواب سوالارو بلدين؟

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۲:۵۱

خواهشابه سوال 29 ايين دادرسي مدني توجه جدي شود وکليد صحيح اين سوال راگروههاي تخصصي به سازمان سنجش اعلام نمايند تااحقاق حقوق شود ودرحق کسي اجحافي صورت نگيرد ضمنا سوال 28 راهم درحق همه داوطلبان لحاظ قرار دهيد واگرقرار است امتياز به کساني داده شود که اين سوال را درست زده اند نمره اين سوال را هم به کساني که غلط زده اند بدهيد چراکه سوال درهر صورت با اشکال مواجه بوده است

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۳:۳۸

ضمن تشکر؛ از ايسنا ميخوام که پرچمدار دفاع از حقوق داوطلبان وکالت باشند. دوستان اينا اينکاره نيستن. کشاورز در مصاحبه 6/10/93 اخيرگفته که کارگروه موارد رو بررسي و نتايج به سنجش اعلام شده و اظهار داشته که از نتايج بررسيها مطلع نيست. اين در حالي که ايشان به عنوان متولي و رئيس کانون مرکز ،نامه اصلاحيه کليد وکالت تحت عنوان ؛ از رياست کانون وکلا به رياست سازمان سنجش نوشته مي شود؛و کسي که نامه بين سازماني رو امضاء ميکنه چطور ممکنه ازمحتويات نامه خبر نداشته باشه!!!اينا به خاطر حفظ آبروي خود حتما به ضرر داوطلبان قدم بر خواهند داشت!!!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۵:۲۶

به منظور دوري گزيدن از شبهه؟؟؟؟ آقاي کشاورز چرا فرافکني ميکنيد؟

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۵:۲۷

امروز نتايج رو اعلام نکنيد بزاريد يکم استرس ايجاد بشه

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۸ ۰۹:۴۴

سلام دوستان....بازم 7 دي...بازم بازي با 55 هزار نفر بجز خانواده هاشون....

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۸ ۱۸:۵۷

ميدونيد مشکل چيه؟ مشکل اينه که اگر آزمون وکالتو قانون‌محور کنن اين داستان‌ها پيش نمياد