• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93092514844

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور معرفی شدند

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور معرفی شدند

در سومین روز از هفته ملی پژوهش و فناوری از پژوهشگران و فناوران برتر سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر علوم و تنی چند از دیگر مسوولان تقدیر به عمل آمد.

در سومین روز از هفته ملی پژوهش و فناوری از پژوهشگران و فناوران برتر سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر علوم و تنی چند از دیگر مسوولان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،دکتر مظفر شریفی، دبیر پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران طی سخنانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال 93 درباره نحوه انتخاب برترین‌های پژوهش و فناوری در سال جاری اظهار کرد:‌ در این راستا در شهریور ماه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه به دانشگاه‌ها و مجموعه‌های درگیر در امر پژوهش ارائه شد و طی آن دانشگاه‌ها پس از انجام بررسی‌های لازم 200 پرونده را به دبیرخانه ارسال کردند. پرونده‌های ارسالی با حضور 60 داور در طول 10 روز داوری و در نهایت 21 برگزیده انتخاب شد.

به گفته وی آثار در هفت حوزه علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی – مهندسی، دامپزشکی، پزشکی و هنر مورد بررسی قرار گرفت.

شریفی تصریح کرد: در این راستا 15 پژوهشگر برتر، دو نشریه علمی و یک قطب علمی و همچنین سه انجمن علمی انتخاب شدند.

وی یکی از ویژگی‌های پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر را توجه بیشتر به امر کیفیت عنوان کرد و گفت: در این راستا تعداد برگزیدگان نسبت به سال قبل به دلیل توجه به بحث کیفیت کاهش یافت و خوشبختانه امسال در حوزه علوم انسانی هم از نظر کمیت و کیفیت شاهد آثار بسیار خوبی بودیم.

پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور

15 پژوهشگر و فناور برتر سال جاری شامل دکتر علی کاوه، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته تخصصی مهندسی عمران – سازه- ، دکتر مهران رضایی، دانشیار دانشگاه کاشان در رشته تخصصی مهندسی شیمی، دکتر سعیدرضا الله‌کرم، استاد دانشگاه تهران در رشته تخصصی مهندسی مواد، دکتر یدالله یمینی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در رشته تخصصی شیمی تجزیه، دکتر رضا موسوی حرمی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد در رشته تخصصی زمین‌شناسی، دکتر محمدعلی آموزگار، دانشیار دانشگاه تهران در رشته تخصصی زیست‌شناسی، دکتر مهدی نیک عمل، استادیار دانشگاه شهید رجایی در رشته تخصصی فیزیک، دکتر منوچهر فرج‌زاده اصل، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در رشته تخصصی جغرافیا، دکتر بختیار ترتیبیان، دانشیار دانشگاه ارومیه در رشته تخصصی فیزیولوژی ورزشی، دکتر سعید محرمی‌پور، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در رشته تخصصی حشره‌شناسی، دکتر سهیل سبحان اردکانی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی همدان در رشته تخصصی محیط زیست، دکتر مسعود ستوده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته تخصصی آسیب‌شناسی، دکتر احمد اسماعیل‌زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته تخصصی تغذیه، دکتر خراط، استاد موسسه پژوهشی وزارت نفت در رشته تخصصی مهندسی شیمی، دکتر امیرحسین شیرانی‌راد، استاد موسسه پژوهشی جهاد کشاورزی در رشته تخصصی کشاورزی هستند.

همچنین در این مراسم از سه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، انجمن مهندسی دریایی و انجمن جامعه شناسی و قطب فلسفه دین از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دو نشریه علمی مربوط به وزارتین علوم و بهداشت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha