• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93092414354

مدیر حوز‌ه‌های علمیه کشور:

شهید مفتح از عالمان جاودانه است

شهید مفتح از عالمان جاودانه است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: رمز جاودانگی عالمان دین ما همچون مطهری، مفتح و بهشتی بخاطر سه ویژگی هدف متعالی، زمان شناسی و موقعیت شناسی و روح عدالت‌خواهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: رمز جاودانگی عالمان دین ما همچون مطهری، مفتح و بهشتی بخاطر سه ویژگی هدف متعالی، زمان شناسی و موقعیت شناسی و روح عدالت‌خواهی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مفتح در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌های دینی یک عالم فرزانه اظهار کرد: ویژگی‌های یک عالم خداترسی، مرزبانی از مرزهای فکری و اعتقادی، بدعت ستیزی و آگاهی و بصیرت است بطوری که در جامعه تاثیرگذار باشد و خیرش به جامعه برسد همانطور که در روایتی می‌بینیم یک عالم که به جامعه خدمت می‌کند از 70 هزار عابد بهتر است.

حسینی بوشهری با بیان این‌که «چراغ اگر در روز و یا در شب مهتابی روشن شود فایده ندارد، اما اگر در شبی که ظلمات مطلق است سوسو هم بزند می‌تواند گمشده‌ای در بیابان را نجات دهد» گفت: دکتر مفتح هم در شرایط خفقان همچون چراغی توانست راه متعالی را پیش بگیرد و در سنگر حوزه و دانشگاه در این راه بجنگد.

وی ادامه داد: دکتر مفتح به عنوان یک عالم در این راه ایستادگی کردند و سختی‌هایی کشیدند بطوری که می‌بینیم که او را از آموزش و پرورش اخراج می‌کنند، تبعید می‌کنند اما از این راه دست نکشید.

حسینی بوشهری با اشاره به نماز عید فطر سال‌های 56 و 57 که در اوج خفقان ستم شاهی توسط دکتر مفتح اقامه شد، تصریح کرد: ایشان در آن روزها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند اما جمله‌ای معروف با این مضمون که شخص مهم نیست بلکه هدف مهم است، بروید و تظاهرات عید فطر را انجام دهید، بیان کردند که ماندگار شد.

وی افزود: ایشان از زمانی که امام را شناخت هرجا امام حضور داشت ایشان هم بودند و سختی‌های زیادی هم در این راه تحمل کردند.

حسینی بوشهری با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) در سال 56 در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ایشان به خوبی فهمیدند باید این وحدت پیوسته و همواره وجود داشته باشد چراکه این دو در کنار همدیگر در جهت رشد کشور حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما به سمت جامعه‌ای متمدن در حرکت هستیم و بار این حرکت بر دوش نخبگان جامعه که در این دو نهاد هستند باید وجود داشته باشد و از طرفی با مرور سیر تاریخی می‌بینیم نهضت‌های تاریخی مانند جنبش مشروطه و یا جنبش صنعت نفت و حتی انقلاب از این دونهاد نشات می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha