• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93090402222
  • خبرنگار : 71474

تحول بزرگ در آزادراه تهران - شمال

پیمانکار ایرانی جای چینی‌ها را می‌گیرد؟

پیمانکار ایرانی جای چینی‌ها را می‌گیرد؟

پس از بازدید مقامات دولت یازدهم از محل پروژه آزادراه تهران – شمال به نظر می رسد بناست پس از سال‌ها این بار پیمانکاران ایرانی تکمیل پروژه تاریخی تهران – شمال را در دست بگیرند.

پس از بازدید مقامات دولت یازدهم از محل پروژه آزادراه تهران – شمال به نظر می رسد بناست پس از سال‌ها این بار پیمانکاران ایرانی تکمیل پروژه تاریخی تهران – شمال را در دست بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حاشیه بازدید رییس بنیاد مستضعفان از قطعه یک این آزادراه وی درباره نحوه ادامه یافتن همکاری‌ها با پیمانکار چینی در تکمیل این آزادراه اعلام کرده که تا زمان باقی بودن مبلغ فاینانس طرف چینی در این پروژه ادامه کار خواهد داد اما پس از آن کار به پیمانکاران ایرانی سپرده می شود. این اظهارات درحالی مطرح شده که در طول سال‌های گذشته بنیاد مستعضفان به عنوان یکی از سه ضلع مطرح شده در تکمیل قطعه یک آزادراه تهران – شمال قراردادی را با یک طرف چینی امضا کرده بود که بر مبنای آن تکمیل شدن قطعه یک پروژه با وجود و همکاری آن‌ها نهایی می‌شد.

در سال‌های قبل اختلاف نظر بین بنیاد مستضعفان و طرف چینی باعث شد کار در برخی مراحل با کندی بسیاری پیش رود و پس از آن نیز با مسدود شدن امکان ورود فاینانس جدید عملا فعالیت چینی‌ها در این طرح بسیار مهم متوقف شد.

در ماه‌های قبل پس از انجام برخی مذاکرات بین بنیاد و چینی‌ها و البته برقراری امکان مجدد ورود فاینانس به کشور بار دیگر انجام عملیات احداثی در این پروژه به خود شکلی جدی گرفت و کار برای چند ماهی ادامه پیدا کرد.

با این وجود و علیرغم گذشت چند سال از کار احداث در این پروژه تاریخی هنوز میزان آمادگی قطعه یک آزادراه تهران – شمال به 50 درصد نیز نرسیده و پس از چند بار تغییر دادن زمان افتتاح آن دولت یازدهم قول تکمیل پروژه تا دو سال آینده را داده است.

به نظر می رسد پس ازاختلافات و موانع مختلفی که بر سر راه ادامه همکاری با چینی‌ها وجود داشته دولت این بار قید بستن قراردادهای جدید با آن‌ها را زده و باقیماندن آن‌ها در این پروژه بسیار مهم تنها تا زمان باقیماندن فاینانس فعلی خواهد بود.

البته هنوز مشخص نیست با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای بسیار زیاد پیمانکاران ایرانی در سال های گذشته که منجر به توقف بسیاری از پروژه‌های کوچک و بزرگ نیمه کاره در کشور شده این بودجه بزرگ مورد نیاز برای تکمیل قطعه یک و احیانا قطعات دو و سه چگونه مهیا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۴

انشاالله همانطور كه قطعه چهار راكه نيروهاي متخصص ايراني ساختند شاهد اففتاح قطعه يك وديگر قطعات توسط نيروهاي متخصص ايراني باشيم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۷

افتتاح قطعه 1 فقط ترافيك كرج رو كم ميكنه ولي ترافيك زجر آوري را از شهرستانك تا مرزن آباد ايجاد ميكنه درست مثل آخرين روز تعطيلات از شمال به تهران كه در ابتداي قطعه 4 (به سمت مرزن آباد) ترافيك وحشتناكيه. فرهنگ رانندگي هم كه در حد . . . آدم بعضي وقتها به خودش فحش ميده كه چرا اومده تو جاده.