• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93090302079
  • خبرنگار : 71184

تحلیل روند مذاکرات هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با ایرج ندیمی

تحلیل روند مذاکرات هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با ایرج ندیمی

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: در برخورد و مواجهه با مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده سه رویکرد وجود دارد و عده‌ای ورود به عرصه مذاکرات را از اساس قبول ندارند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: در برخورد و مواجهه با مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده سه رویکرد وجود دارد و عده‌ای ورود به عرصه مذاکرات را از اساس قبول ندارند.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لزوم اطمینان به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: برخی اشخاص و نگاه‌ها هستند که قلبا، عملا و لسانا مایل هستند که موفقیت هسته‌ای نداشته باشیم و ورود به این عرصه را اساسا قبول ندارند و ما با این گروه اختلاف مبنایی داریم چرا که بحث رقابت سیاسی را به دشمنی و مخالفت تبدیل کردند و این نیز نوعی دشمنی با مصالح و منافع ملی است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس افزود: اگر کسی فکر می‌کند ما نباید با دنیا تعامل داشته باشیم و از حقوق خود در مقابل آن دفاع کنیم و یا نباید حقوق از دست رفته خود را ایفا کنیم در خانه دشمن بازی می‌کند و در خانه دوست نقش‌آفرینی نمی‌کند اما گروه دیگر افرادی هستند که تصور می‌کنند ایران و ایرانی از منابع و توان ذهنی و الهی برخوردار نیست و هر چه که هست از آن غرب است که این گروه نیز خودباخته‌اند و دچار مشکل حذف شده‌اند و ناخواسته برای دشمن سخن می‌گویند و تفاوت آنها با گروه اول توانایی رسانه‌ای و نگارشی است که این نیز قابل پذیرش نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به اصول و حفظ تعادل در مواضع به طور همزمان، گفت: باید توجه داشت که خروجی مذاکره مهم است و صرف مذاکره نمی‌تواند غلط باشد و گروه سوم این دست افراد هستند، ضمن آنکه ریسکی که دولت برای ورود به عرصه مبارزه پای میز مذاکره انجام داده قابل احترام است و در فضایی که دولت با عده‌ای متحجر و از سوی دیگر عده‌ای غرب باخته مواجه است ورود به مذاکره برای دولت هزینه‌ساز است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید ببینیم چه چیزی در مذاکرات عاید ما می‌شود و اگر بتوانیم بخشی از حقوق خود را که به شکل تحریم‌های ظالمانه و یا سیاست‌های خصمانه از ما گرفته شده باز گردانیم قابل احترام است و حتی اگر نتوانیم به این هدف برسیم توانستیم فضای دشمنی و تضاد را به فضای تشکیک و تضارب تبدیل کنیم و این خود یک موفقیت است و من فکر می‌کنم در مذاکرات هسته‌ای با تیم موجود شکست به دست نمی‌آید و این تیم در هر صورت به عنوان مبارزان و مجاهدان دیپلماتیک قابل احترام است.

وی تصریح کرد: البته ما از تیم مذاکره‌کننده انتظار داریم خطوط قرمز ما را رعایت کنند و منافع ملی را بیش و پیش از هر چیزی مورد توجه قرار دهند و صرف نظر از نتیجه مذاکرات ورود به این عرصه ورود به عرصه مبارزه است و آیا مگر در جنگ ما در همه نبردها پیروز بودیم و در دفاع مقدس این اتفاق افتاد؟ اما این دفاع یعنی دفاع مقدس ایران در هشت سال قابل احترام و مقدس است و همواره از حقوق‌مان در آن صیانت کردیم و سعی کردیم اگر در یک نبرد شکست خوردیم در نبرد دیگر آن را جبران کنیم و در آن پیروز شویم.

ندیمی گفت: در مورد مذاکرات نیز اگر فکر کنید هر آنچه که ما می‌خواهیم و در دل‌مان می‌گذرد به دست می‌آید واقع‌بینانه نیست بلکه در مذاکرات هدف این است که تحریم‌ها مدیریت شود یا حذف شود یا لغو شود و من فکر می‌کنم دیدگاهی که با نذر و نیاز به دنبال شکست هسته‌ای هستند انسان‌های تنگ‌اندیش و سبک‌مغزی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha