• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 93081707988
  • منبع : نمایندگی کردستان

کشف غار بزرگی در مسیر چشمه بل

کشف غار بزرگی در مسیر چشمه بل

ایسنا/کردستان سرپرست گروه کاری نجات بخشی چشمه بل در کردستان گفت: کاوش‌های کارفرمای سد داریان به کشف یک غار بزرگ در مسیر چشمه بل منجر شده است.

سرپرست گروه کاری نجات بخشی چشمه بل در کردستان گفت: کاوش‌های کارفرمای سد داریان به کشف یک غار بزرگ در مسیر چشمه بل منجر شده است.

«سیدمختار هاشمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، اظهار کرد: کاوش‌های کارفرمای سد داریان با به‌کارگیری گروهی غارنورد برای یافتن منبع آب چشمه بل، به کشف غاری بزرگتر از غار قوری قلعه در مسیر چشمه بل منجر شده است.

وی افزود: بنا به گزارش غارنوردان غواص این غار بلورین 10 برابر بزرگتر از غار قوری قلعه است و کشف مهمی محسوب می‌شود.

سرپرست گروه کاری نجات بخشی چشمه بل خاطرنشان کرد: در طول زمانی که قرار بود کاری در داخل چشمه بل انجام نشود، کارفرما این کاوش کاری‌ها را انجام داده است.

وی ادامه داد: در ابتدای امر گفته بودیم که بتن کاری دهانه چشمه و لوله گذاری برای هدایت آب با توجه به پیچیدگی ساختاری کارست بل امکانپذیر نیست.

هاشمی با بیان اینکه یافتن این غار کار لوله‌گذاری را بی‌اثر می‌کند، یادآور شد: در ضمن در طول آبخون، اختلاط آب مخزن سد و چشمه‌ی بل اجتناب‌ناپذیر است که کارفرما و وزارت نیرو این مسأله را به خوبی می‌دانند.

وی تصریح کرد: چونکه کارفرما نمی‌خواهد به‌علت وجود این غار، توجهات نسبت به این منطقه افزایش یابد، اجازه‌ی صحبت در این رابطه را به این غواصان نداده و آنها را قرنطینه کرده تا با کسی در این خصوص در تماس نباشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما از طریق منابعی در منطقه از این موضوع با خبر شدیم که هیئت سه نفره غواصانی که از بندرعباس و عسلویه آمده‌اند را دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان مربوطه به ویژه سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست وجود این غار را پیگیری کنند تا در کنار چشمه بل یکی دیگر از نعمات خداوند را از دست ندهیم.

سرپرست گروه کاری نجات بخشی چشمه بل با اشاره به اینکه نامه‌ی مفصلی در روز 14 مهر برای مهندس میدانی، معاون آب و آبفای وزیر نیرو و کارفرما ارسال کردیم که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، یادآور شد: قرار بود ظرف یک ماه تا آبان‌ماه مستلزمات مطالعات مهندسی ارزش آغاز شود، که در این رابطه نیز هنوز منتظریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha