• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93081406520

دبیر فدراسیون دوومیدانی: فدراسیون قطعا درباره ورزشکاران کم‌کار تصمیم می‌گیرد

دبیر فدراسیون دوومیدانی: فدراسیون قطعا درباره ورزشکاران کم‌کار تصمیم می‌گیرد

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: فدراسیون هیچ گاه برخورد قهری انجام نمی‌دهد اما قطعا درباره ورزشکاران کم‌کار تصمیم می‌گیریم.

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: فدراسیون هیچ گاه برخورد قهری انجام نمی‌دهد اما قطعا درباره ورزشکاران کم‌کار تصمیم می‌گیریم.

حسین رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره ارزیابی عملکرد کاروان دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: ما نتایج و ارزیابی عملکرد کاروان را به وزارت ورزش اعلام کرده ایم و قطعا وزارت هم بررسی نهایی را درباره این کاروان انجام می‌دهد.با توجه به اینکه در کاروان دوومیدانی ایران 11 ورزشکار قدیمی و 10 ورزشکار جدید حضور داشتند من نتایج بچه‌ها را ارزیابی می‌کنم و اعتقاد دارم اگر ورزشکاران تلاش بیشتری می‌کردند، نتایج بهتر از این می‌شد. نتایج مطلوب تر، حداقل سهم ما بود.

رشدیدیان ادامه داد: من نه بدشانسی را عامل این نتایج می‌دانم و نه مصدومیت را. آن چه که باعث شد ما چنین نتایجی در اینچئون بگیریم این بود که بچه ها تلاش نهایی را برای کسب نتیجه انجام ندادند. البته منظور من این نیست که ورزشکاران تلاش نکردند بلکه تلاش حداکثری برای کسب موفقیت صورت نگرفته است.

دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره صحبت‌های برخی از دوومیدانی کاران گفت: حرف‌هایی که برخی ورزشکاران بعد از مسابقات می‌زنند نمی‌تواند ملاک عمل باشد. شرایط و وضعیت تمامی بچه ها قبل از اعزام به اینچئون به صورت کتبی وجود دارد. در واقع کسانی که گفتند قبل از بازی ها مصدوم بودند علیه خودشان صحبت کردند و آن‌ها نباید در بازیهای آسیایی شرکت می‌کردند. اساسا گفتن این حرف‌ها برای ورزشکاران جالب نیست. ورزشکار به صورت شخصی نمی تواند ادعایی مبنی برعدم آمادگی و مصدومیت قبلی داشته باشد و هیچ بهانه‌ای از طرف این افراد قابل قبول نیست.

او درباره صحبت های کاوه موسوی مبنی براینکه کسی نمی‌تواند از ورزشکاران بابت نتایج انتقاد کند، گفت: درباره چرایی این نتایج ما خودمان تصمیم می‌گیریم و فدراسیون پابرجاست و افرادی که خوب کار نکردند در کارنامه آن ها نتایج ضعیف باقی می‌ماند. این عملکرد ها هیچ وقت پاک نمی شود و ورزشکار نمی تواند ادعا کند که هر اتفاقی افتاده مهم نیست.

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: حق مسلم فدراسیون است زمانی که برای یک ورزشکار هزینه می‌کند، توقع داشته باشد او هم صادقانه و با شجاعت پاسخش را بدهد. یک ورزشکار باید هراتفاقی برایش افتاد به فدراسیون اعلام کند تا ما هم هرچه را صلاح دانستیم انجام بدهیم. این به صداقت خود ورزشکار برمی‌گردد که این‌کار را انجام بدهد یا نه.

رشیدیان درباره انتقادات وزارت ورزش از فدراسیون دوومیدانی گفت: حق مسلم و قانونی وزارت ورزش و مسئولین وزارت‌خانه این است که درباره زیر مجموعه‌های خودشان تصمیم بگیرند. هر نقد و بررسی هم که از طرف وزارت انجام می‌شود پذیرفتنی است. البته وزارت به صورت کلی بررسی می کند اما خود فدراسیون تخصصی‌تر ارزیابی انجام می‌دهد چرا که خود فدراسیون بزرگترین مرجع فنی است.

او ادامه داد: اصلا مورد پذیرش نیست که بگوییم فدراسیون برنامه ای برای بازی‌های آسیایی نداشته است. اگر اینگونه صحبت شود در واقع تمام زحماتی که در طول یک سال از طرف فدراسیون و مسئولان انجام شده زیر سوال می‌رود. من کاملا مخالف این موضوع هستم و اعتقاد دارم فدراسیون برنامه لازم را داشته است. برنامه های فدراسیون توقف ناپذیر است و ما حتی برنامه های ویژه ای برای المپیک داریم.

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: ما برای آینده برنامه خاصی داریم. ما جوان‌گرایی را در دستور کار داریم و طبیعی است که برخی ورزشکاران در آخرین سال‌های ورزش خود قرار دارند و باید به ورزشکاران جوان توجه بیشتری شود. البته راه‌های ورود قدیمی‌ها به تیم ملی بسته نیست و با رکوردگیری و شرایط خاص می‌توانند در تیم حضور داشته باشند.

رشیدیان درباره پرونده دوی 4 در 400متر تیم ملی گفت: بررسی این پرونده به صورت عادی بررسی می‌شود. به نظر من این اتفاق ناشی از اشتباه فنی بوده است و ورزشکاران ما هم تلاش واقعی را برای رقابت انجام نداده اند. به دلیل اینکه این یک تیم است، من همه بچه ها را مقصر می‌دانم. صحبت‌های ورزشکاران هم نمی‌تواند ملاک عمل باشد چرا که یک ورزشکار تجزیه و تحلیل فنی درستی را ندارد و هیج کس به اندازه خود فدراسیون نمی تواند ارزیابی فنی داشته باشد.

رشیدیان درباره اعزام سجادمرادی به بازی های آسیایی اظهار کرد: کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت به دلیل بزرگ بودن و ارزش قهرمانی ‌های سجاد مرادی او را به بازی‌ها بفرستد. اینکه خود سجاد می دانسته مصدوم است و نمی تواند در بازی ها حضور داشته باشد اما هیچ یک از این موضوعات را اعلام نکرده است کار اشتباهی بوده است. قهرمان ما باید خودش پاسخگوی عملکردش باشد و نباید افکار عمومی را طوری مدیریت می‌کرد که در نهایت بگوید من نمی توانم مسابقه بدهم.

او در پایان درباره برخورد با ورزشکاران ضعیف بازی های آسیایی تصرح کرد: بزرگترین قاضی وجدان خود ورزشکار است. اگر وجدان آن‌ها از این نتایج به دست آمده رضایت دارد ما هم حرفی نداریم. فدراسیون هیچ گاه برخورد قهری نمی‌کند اما تصمیماتی را درباره افرادی که تشخیص بدهد کم‌کار بوده اند انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha