• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93081105567
  • خبرنگار : 71418

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی: نمی دانستیم میرزایی با دانشگاه آزاد قرارداد دارد

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی: نمی دانستیم میرزایی با دانشگاه آزاد قرارداد دارد

شاپور یاوری با اشاره به شرایط تیم پتروشیمی برای حضور در لیگ برتر بسکتبال گفت: سعی کرده ایم شرایط تیم را بهتر از سال گذشته کنیم. او همچنین تاکید کرد که برای جذب بازیکنان دانشگاه آزاد با این باشگاه مکاتبه کرده اند.

شاپور یاوری با اشاره به شرایط تیم پتروشیمی برای حضور در لیگ برتر بسکتبال گفت: سعی کرده ایم شرایط تیم را بهتر از سال گذشته کنیم. او همچنین تاکید کرد که برای جذب بازیکنان دانشگاه آزاد با این باشگاه مکاتبه کرده اند.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در گفت و گو با ایسنا از برنامه‌ریزی این فصل این تیم بسکتبال صحبت کرد و گفت: در این فصل برای بسکتبال سعی کردیم به بهترین شکل گام برداریم و با اینکه در فصل نقل و انتقالات اتفاقاتی افتاد که برای ما مشکل محسوب می‌شد با این حال آنچه نیاز تیم بود را برآورده کردیم. سهمیه بندی بازیکنان به گونه‌ای شد که به نظرم اکنون شرایط رقیب همیشگی ما بهتر است. به یکباره نام چند بازیکن جوان از لیست سهمیه ملی خارج و به نفع آنها شد. اکنون ما تنها بهنام یخچالی را داریم اما در مهرام آرمان زنگنه، سجاد مشایخی و محمد اجاقی هستند. وحید دلیرزهان نیز که این فصل به مهرام اضافه شد.

یاوری افزود: با این شکل آنها 4 بازیکن به علاوه سه بازیکن سهمیه دارند که می‌شود 7 بازیکن ملی و ما سه بازیکن سهمیه و یک بهنام یخچالی را داریم که می‌شود چهار بازیکن ملی. حالا شرایط به نفع کدام تیم است؟ با تمام این تفاسیر تلاش ما این است که بتوانیم شرایط را نسبت به قبل بهتر کنیم و در این راه باید برابر عوامل بیرونی نیز رقابت داشته باشیم.

او با بیان این مطلب که البته این موضوع به باشگاه‌ها مربوط نیست گفت: گله ما که از باشگاه ها نیست. من با یکی از مسوولان فدراسیون نیز صحبت کردم و گله داشتم که وقتی این گونه تصمیم‌ها گرفته می‌شود ناخودآگاه افکاری ایجاد می‌شود که مناسب بسکتبال ما نیست. جواب منطقی که نشنیدم و باید بگویم که مقصر مهرام نیست و فدراسیون باید شرایطی را عادلانه برقرار کند. هم اکنون 12 تیم سال گذشته به 8 تیم کاهش پیدا کرده اند. باید شرایط به گونه ای باشد که جاذبه برای اسپانسر‌ها باشد. مطمئنا اگر تصمیم‌گیری ها به گونه‌ای شود که اسپانسرهای خصوصی به سرمایه گذاری جذب نشوند آنها هم وارد لیگ نخواهند شد.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در پاسخ به این سوال که موافق سهمیه کردن بازیکنان هست یا نه؟ بیان کرد: شخصا موافق نیستم. مثل بقیه رشته ها باید بازیکنان ملی ما آزاد باشند و باشگاه‌ها هر کدام که می‌توانند مهره‌ها را جذب کنند. مطمئنا بازیکنان ملی ما هم آنقدر حرفه‌ای هستند که انتخاب‌های اشتباه نکنند یا نیمکت نشین نشوند. بالاخره در ورزش هدف قهرمانی است و یک سال ما قهرمان می‌شویم و یک سال تیم دیگر اما در این مدت که تفکر سهمیه بندی بوده یک سال هم فکر دیگران بر لیگ حاکم می‌شد. آنقدر در نحوه لیگ آزمون و خطا کردیم چه شد؟ یک سال هم آزاد کردن بازیکنان را امتحان می‌کردیم شاید جواب خوبی می‌گرفتیم. مطمئنا جمع شدن سهمیه بازیکنان اگر مفید نباشد ضربه بزرگی هم به بسکتبال نمی‌زند.

او افزود: یعنی آنقدر بسکتبال ما سست است که با این اتفاق ضربه بخورد؟ با این حال ما تابع تصمیم فدراسیون هستیم و هم‌اکنون هم کارمان را ادامه می دهیم. من چند روز پیش هم صحبتی داشتم و گفتم که این روش برای شرایط کنونی مناسب نیست. شاید برای گذشته جوابگو بوده اما در مقطع کنونی بسکتبال ما که انقدر رشد کرده‌ایم جوابگو نیست.

یاوری به دغدغه ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: این 10، 12 ملی‌پوش که سهمیه هستند نخبه‌های ورزش ما محسوب می‌شوند و باید بیشتر به آنها توجه کنیم. در این شرایط اکثر آنها پیش از فصل دغدغه قرارداد دارند و تحت فشار قرار می‌گیرند. در نهایت هم خیلی سخت به باشگاهی جذب می‌شوند یا اینکه رضایت کامل از قرارداد خود ندارند. این بر انگیزه ملی‌پوشان تاثیر می‌گذارد و در نهایت تیم ملی ما ضرر خواهد کرد.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم‌گیری سریع برای لیگ و از بین رفتن سازمان لیگ دوباره بسکتبال را به عقب نبرد؟ تصریح کرد: کمی سردرگمی بیشتر شد و با تشکیل نشدن سازمان لیگ این موضوع دیده شد. امسال زمان فصل نقل و انتقلات اعلام شد اما بازیکنان سهمیه معرفی نشده بودند. پس از آن که سهمیه‌ها اعلام شد دوباره یک تعداد از بازیکنان از سهمیه خارج شدند. این باعث می‌شود که باشگاه‌ها به مشکل بخورند. خود باشگاه‌ها مشکلات اقتصادی زیادی دارند و این موارد فشار بیشتر است. فدراسیون باید با برنامه‌ریزی به باشگاه‌ها برای برگزاری لیگ بهتر کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که حضور 4 تیم از استان خوزستان در لیگ برتر را چطور می‌بیند؟ گفت: این یک اتفاق خوب است و امیدوارم شامل ضرب المثل "فواره که بلند شد سرنگون می‌شود" نشویم. جای خوشحالی دارد که صاحب چهار نماینده هستیم اما باید به این موضوع توجه کنیم که چقدر در این منطقه بازیکن پرورش داده‌ایم. آیا شرایطی داریم که ترکیب اصلی این تیم‌ها را بازیکنان بومی تشکیل دهند؟ هنوز این اتفاق نیفتاده و بحث مدیریتی باید بر روی رده‌های پایه توجه کند. پتروشیمی در این مدت توجه زیادی بر رده‌های پایه داشته تا بتواند رشد خوبی در بخش پرورش بازیکن ایجاد کند.

یاوری درباره جذب صمد نیکخواه بهرامی هم بیان کرد: صمد بازیکن بزرگی است و داشتن او یک امتیاز برای هر تیمی محسوب می‌شود. یکی از بهترین‌های آسیا است خوشحالیم که امسال در تیم ما حضور دارد. مردم هم واکنش‌های خوبی داشته‌اند و نشان داده‌اند که از حضور کاپیتان تیم ملی در تیم شهرشان خوشحال هستند.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در پاسخ به این سوال که چرا با همه بازیکنان ایران مذاکره کرده‌اند و باعث شده‌اند بسیاری از باشگاه‌ها از رفتار این باشگاه در فصل نقل و انتقالات گله کنند؟ تصریح کرد: در فصل نقل و انتقالات همه آزاد هستند و وارد مذاکره می‌شوند. فصل نقل و انتقالات یعنی فصل مذاکره و باشگاه‌ها بر اساس نیازها و شرایط موجود و برای اینکه بهترین نفرات را انتخاب کنند با بازیکنان مذاکره می‌کنند. بازیکن باید خودش بگوید که قرارداد دارد و دوست دارد در باشگاه خودش بماند. ما که فدراسیون نیستیم تا از قردادها خبر داشته باشیم. یا اینکه بازیکن باید بگوید قرارداد دارد اما زمان می‌خواهد تا رضایتنامه بگیرد. وقتی این اتفاق از طرف بازیکنان نمی‌افتد مقصر ما نیستیم.

او ادامه داد: نمونه‌ای برای ما اتفاق افتاد که بازیکن قرارداد داشته و با ما قرارداد فدراسیونی امضا کرده‌است اما یکباره آمده و گفته که تیمم رضایتنامه نمی‌دهد. ما چه کار کنیم؟ از این بازیکن شکایت کنیم؟ شکایت کنیم و یک جوان را از حضور در لیگ محروم کنیم؟ آیا این تفکر به سود بسکتبال است؟ این کار را نکردیم و گلایه‌ای هم نداریم. می گویند با همه مذاکره کرده‌ایم خب مگر چند بازیکن می‌توانیم جذب کنیم؟ با هرچند بازیکن هم مذاکره کرده‌باشیم مگر بسکتبال ایران به همین تعداد محدود می‌شود؟

یاوری افزود: شنیده ام گفته شده که مبلغ های نجومی پیشنهاد می‌دادیم. خب آیا منطقی است که برای بازیکنی که قرار است روی نیمکت باشد رقم نجومی بدهیم؟ کدام مدیر این کار را انجام می‌دهد؟ با این حال نظر ما این است که بازیکنان برده نیستند و باید با آنها قرارداد یک ساله ثبت شود. ما با بازیکنی قرارداد چند ساله نمی بندیم که در آن تسویه حساب منوط به تمدید قرارداد باشد. بازیکن یک سال کنار ما است و اگر بخواهد ادامه می دهد واگر هم نخواهد به تیم دیگری می رود. مطمئنا بازیکنی که به ما بگوید قرارداد دارد به طور رسمی برای گرفتن رضایتنامه‌اش اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در پاسخ به این سوال که پس شرایط میثم میرزایی چگونه است؟ گفت: ما با باشگاه دانشگاه‌آزاد برای گرفتن رضایتنامه مکاتبه کرده‌ایم. میثم هم با توجه به علاقه‌ای که داشت در کنار تیم است تا رضایتنامه‌اش صادر شود. نمی دانستیم قرارداد دارد و زمانی که فهمیدیم مکاتبه‌هایمان آغاز شد و پدرش در حال انجام کارهایش است. همانطور که گفتم فدراسیون نیستیم که خبر داشته باشیم. محمد جمشیدی هم چنین شرایطی داشت و ما چون خبر داشتیم گفتیم تا بماند و کارهایش را انجام دهد. مشکل محمد که در حال حل شدن است و با پیگیری‌های پدر میثم میرزایی هم مشکل او حل خواهد شد و به شکایت باشگاه دانشگاه آزاد کشیده نخواهد شد. با این حال تاکید می‌کنم که مکاتبه‌هایمان را با دانشگاه آزاد انجام داده‌ایم.

یاوری در پایان به حضور پتروشیمی در تورنمت القادسیه اشاره کرد و گفت: در شرایطی به این تورنمنت اعزام شدیم که تیممان هنوز کامل نیست اما حریفان کامل هستند. کویت برای حضور بازیکنان آمریکایی ویزا نمی‌خواهد و تیم های عربی چند مهره خارجی نیز آورده اند تا آنها را تست کنند. ما ترکیبی کاملا ایرانی داریم و این تورنمت بیشتر به آمادگی تیم برای حضور در لیگ کمک می‌کند. بچه‌ها تا این مرحله نیز خوب پیش رفته اند و انشالله در نیمه نهایی و فینال هم موفق باشند. به هر حال تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا در این فصل به بهترین شکل گام برداریم. هزینه‌های ما مدیریت شده و طوری تصمیم گرفته‌ایم که نه بازیکنان ضرر کنند و نه باشگاه ضربه بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha