• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93081004867
  • خبرنگار : 71277

تک‌روی بسکتبالیست‌ها در بازی‌های حذفی برای قرارداد بهتر!

تک‌روی بسکتبالیست‌ها در بازی‌های حذفی برای قرارداد بهتر!

بررسی‌ها نشان داده است بسکتبالیست‌ها در بازی‌های حذفی و حساس با خودخواهی بیشتری بازی می‌کنند و کمتر پاس می‌دهند.

بررسی‌ها نشان داده است بسکتبالیست‌ها در بازی‌های حذفی و حساس با خودخواهی بیشتری بازی می‌کنند و کمتر پاس می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محققان بعد از بررسی 9 فصل مسابقات NBA دریافتند میزان همکاری بازیکنان بسکتبال با یکدیگر در مسابقات حذفی کمتر می‌شود و بازیکنانی که توپ را به زور دریافت می‌کنند و نگه می دارند به فکر قراردادهای پرسودتر در فصل‌های آینده هستند!

پاس‌های منجر به گل در بازی‌های عادی فصل بیشتر از بازی‌های حذفی است.

محققان با نگاهی به بردها و باخت‌های تیم‌های بسکتبال دریافتند تیم‌هایی که در بازی‌های حذفی (پلی‌آف) همکاری بیشتری دارند موفق تر هستند، اما این اتفاق کمتر می‌افتد.

در بازی‌های حذفی مسابقه سخت‌تر می‌شود و آزادی بیشتری برای حرکت وجود ندارد و انتظار می‌رود که بازیکنان بیشتر به هم پاس بدهند و با هم همکاری کنند اما اکثرا بازیکنان به تنهایی به زیر سبد نفوذ می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هنگامی که بازی حساس‌تر است، بسکتبالیست‌ها کمتر پاس می‌دهند، زیرا نمایش آنها در بازی‌های حساس بر حقوق فصل بعد آنها تاثیرگذار است.

محققان حقوق 131 بسکتبالیست حرفه‌ای را طی دو سال بررسی کردند و میزان دقیقه‌هایی که بسکتبالیست بازی کرده و پست او در زمین را در نظر گرفتند. آنها دریافتند با هر توپی که بسکتبالیست وارد سبد می‌کند به طور متوسط سال بعد 22 هزار دلار به حقوقش اضافه می‌شود در حالی که هر پاس منجر به گل شش هزار و 100 دلار از حقوق بسکتبالیست در سال بعد می کاهد زیر فرصت‌های او برای امتیاز گرفتن کمتر می‌شود.

یکی از محققان می‌گوید ما امیدواریم اطلاعات بیشتری درباره خودخواهی در ورزش کسب کنیم. برای ما جالب است که بدانیم آیا بازی گروهی و خودخواهی در بین بسکتبالیست‌ها مسری است؟ اگر یک بازیکن بفهمد که هم تیمی خود با خودخواهی بازی می‌کند او هم این کار را خواهد کرد یا خیر. ضمنا از موضوعاتی که می‌خواهیم راجع به آن تحقیق کنیم این است که آیا بازیکنی که با خودخواهی بازی می‌کند از سوی هم تیمی‌های خود تنبیه می‌شود یا خیر. مثلا دوباره دیگران به او پاس می‌دهند یا نه. همچنین دوست داریم در فرهنگ‌ها و کشورهای دیگر غیر از آمریکا نیز تحقیق کنیم و ببینیم این مساله در کشورهای دیگر چگونه است.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha