• جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93080904415
  • خبرنگار : 71503

استحکام‌سازی بناهای تاریخی در ایلام

استحکام‌سازی بناهای تاریخی در ایلام

بناهای تاریخی استان ایلام در برابر بارندگی‌های فصل زمستان استحکام سازی شدند.

بناهای تاریخی استان ایلام در برابر بارندگی‌های فصل زمستان استحکام سازی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، درباره حفاظت از بناهای تاریخی با توجه به بارندگی‌های اخیر در این استان بیان کرد: متأسفانه برای حفاظت از تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم، اما بناهایی که در داخل استان قرار گرفته‌اند استحکام‌سازی شده‌اند و پیش از شروع فصل پاییز بدنه دیواره‌ها و بخش پشت‌بام آن مرمت شده‌اند. هیچ بنای سرپایی را در استان نداریم که پشت بام آن تعمیر نشده باشد.

عبدالمالک شنبه‌زاده ادامه داد: امسال قبل از شروع بارندگی، قلعه میرغلام هاشمی و قلعه جهانگیرآباد در شهرستان دره‌شهر و قلعه والی در شهر ایلام مرمت شده‌اند. خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، مگر اینکه یک اتفاق غیر مترقبه مانند زلزله و سیل رخ دهد.

او همچنین در رابطه با امکانات فراهم شده برای گردشگرانی که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند مکان‌های اقامتی این استان کم است، اما احساس می‌کنیم وجود هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و خانه‌های استجاری موجود جوابگوی مسافرانی که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب می‌کنند، باشد.

این مدیر تصریح کرد: آژانس‌های مسافرتی هم آمادگی برگزاری تورهای لازم و معرفی مناطق جذاب استان در فصل زمستان را دارند.

شنبه‌زاده با اشاره به اینکه آب و هوای استان‌های شمالی ایلام با استان‌های جنوبی این استان تفاوت دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر در شهرستان‌هایی مانند دهلران و مهران آب و هوای نسبتا بهاری و مطبوع و شهرستان‌های چرداول، ایوان و سیروان آب و هوای زمستانی به خود گرفته‌اند و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند، می‌توانند این بخش‌هارا برای گردشگری انتخاب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha